خدمات تزئینی دولتی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

خدمات تزئینی دولتی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

احمد قاسمی (فعال بازنشسته صنفی) وی با انتقاد از وضعیت خدمات سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیران گفت: در زمان آقای احمدی نژاد تصمیم بر این شد که به مستمری بگیران کارت کرامت داده شود. یکی از این کارت ها کارت بلیت مترو و اتوبوس بود که مستمری بگیران 15 هزار تومان پرداخت می کردند و کارت کرامت با کارمزد 150 هزار تومان دریافت می کردند. در آن زمان این کارت یک سال اعتبار داشت اما به تدریج و با افزایش قیمت از ارزش آن کاسته شد.

وی ادامه داد: امروز کارمزد 150 هزار تومانی کارت بلیت کارگران و مستمری بگیران دیگر به اندازه قبل نیست و یک ماه و یک ماه و نیم ادامه خواهد داشت.

قاسمی بیان کرد: کارت اجتماعی منزلت یکی دیگر از کارت هایی است که به مستمری بگیران داده می شود. با این کارت می توانید از خدمات سالن های بدنسازی و غیره نیز به صورت رایگان استفاده کنید که معمولا پرسنل باشگاه نادیده می گیرند و معمولا می گویند ظرفیت پر است و نمی توانید از خدمات مورد نظر استفاده کنید.

این فعال صنفی مستمری بگیران شاغل گفت: بعد از این همه سال چه عزتی برای ما ایجاد کرده اند؟! دستمزد ما کفاف هزینه‌های زندگی‌مان را نمی‌دهد، مراقبت‌های پزشکی خوبی دریافت نمی‌کنیم، و خدمات اجتماعی که به ما ارائه می‌شود، دردی را دوا نمی‌کند. این خدمات بیشتر جنبه تزئینی دارد و می گوییم برای مستمری بگیران کاری کرده ایم.

وی گفت: وامی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی دادند به قدری کم است که نمی توان از آن برای یک ماه زندگی استفاده کرد. در حالی که فلسفه بازپرداخت وام باید حل بخشی از مشکلات باشد. همین وام را به سختی و با شرایط زیاد به مستمری بگیران می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید