خدمات رسانی فوری به مردم در اولویت دستگاه های اجرایی باشد/ دفاتر مشتریان را معطل نکنید

ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781687

جلسه شورای اداری استان سمنان عصر پنجشنبه با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور و جمعی از وزرا و معاونان رئیس جمهور در پایان نهمین سفر استانی دولت سیزدهم استان به سمنان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، جلسه شورای اداری استان سمنان عصر پنجشنبه با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور و جمعی از وزرا و معاونان رئیس جمهور در پایان نهمین سفر استانی دولت سیزدهم استان به سمنان برگزار شد. .

خدمت بی قید و شرط باید در اولویت دستگاه های اجرایی باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان سمنان که به میزبانی استاندار سمنان برگزار شد، گفت: رمز موفقیت و موفقیت در کار، خدمت به مردم است، اما چند نوع است. خدمت، شکل مهم آن خدمت در راه خدا و برای رضای اوست.

e9569e20 4e4b 454e b1c2 c1285aabd818 خبر خاکستری

رئیس دولت سیزدهم همچنین اذعان داشت: بندگی خدا بدون قید و شرط فرصتی برای تقرب به خداوند است و به این ترتیب کسی که خدا را بندگی می کند اگر قدر او را نپذیرند ناراحت نمی شود.

وی با بیان اینکه ارتباط سالم با مردم ایجاب می کند که کارها به خوبی پیش برود، اذعان داشت: نظام اداری باید پاسخگوی مردم باشد تا شرایط ناسالم در نظام ایجاد نشود و هر گونه برخورد ناسالم اداری را مضر می دانیم و نباید اداری باشد. جهت.مردم به تعویق می اندازند.

وی تاکید کرد: بانک ها برای تامین مطالبات خود کارخانه را تعطیل کرده اند که این درست نیست. «بارها گفته شده است که هیچ بانکی حق تعطیلی کارخانه ها را برای وصول مطالبات خود ندارد. این برخلاف سیاست کشور است.

وی با توجه به درخواست اصلی استان موضوع آب را نیز مطرح کرد: در خصوص آب باید جلسه ای تشکیل شود تا مشکلات آن شناسایی شود، استانداران دو استان برای رفع مشکل تشکیل جلسه داده و به مردم اطلاع رسانی کنند. پس شایعه نمیشه ..

به گفته رئیس دولت سیزدهم، تصادفات جاده ای در استان سمنان باید کاهش یابد، پلیس باید با اخطار این تصادفات را کاهش دهد و وزیر راه نیز باید بر مشکلات حمل و نقل استان نظارت داشته باشد.

رئیسی گفت: صنایع دستی و خانه داری بسیار ارزشمند است و باید بازار مربوطه برای رونق کار آنها ایجاد شود.

ور در خاتمه ملت ایران را ملتی می داند که بر هر تهدیدی غلبه می کند و آن را به فرصت تبدیل می کند.

اولویت اول استان سمنان بحث آب و تامین آن است

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه دغدغه های استان به صورت حضوری و در جلسات متعدد مطرح شده است، گفت: در نشست خبری خود خبرهای خوبی از رئیس جمهور به مردم می دهم.

28c03075 37e2 46e9 b683 8bb70e521d80 خبر خاکستری

استاندار سمنان در خصوص پیش بینی پروژه های مصوب بر اساس نیاز و استعدادهای استان گفت: اولویت اول استان بحث آب و تامین آن است.

وی تاکید کرد: در زمینه تامین آب و رفع مشکلات آن، سد فینسک برای تامین آب سه شهر سمنان، مهدیشهر و سرخه در نظر گرفته شده است.

هاشمی درباره پروژه انتقال آب در قطر گفت: تاکنون 47 میلیارد تن وام هزینه شده است که با اجرای کمتر از یک کیلومتر این پروژه به اتمام می رسد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تامین آب شهرهای گرمسار و دامگان نیز در حال بررسی است، افزود: تامین آب واحدهای صنعتی مورد تاکید پساب شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار است.

وی از وجود 198 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان خبر داد و افزود: کمتر از 35 هزار هکتار زیر کشت گلخانه ای و سیستم های نوین آبیاری است که نیاز به تقویت و توسعه دارد.

سید محمدرضا هاشمی از وجود هزار و 700 واحد صنعتی در استان خبر داد و گفت: هزار و 200 واحد صنعتی در 19 شهر صنعتی مستقر هستند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 56 واحد صنعتی در استان با 100 درصد ظرفیت فعالیت می کنند، گفت: بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی کمتر از 30 درصد ظرفیت آنها فعال شده است.

وی با بیان اینکه 147 واحد صنعتی به دلیل فرسودگی ماشین آلات، کمبود نقدینگی و بانکداری تعطیل شدند، افزود: 58 واحد صنعتی در استان سمنان با 3 هزار و 800 شغل در اختیار بانک ها است.

هاشمی در پایان با اشاره به استعدادهای فعال گردشگری در استان گفت: توجه به زیرساخت های لازم گردشگری بسیار مهم است.

پروژه های نیمه تمام استان را برای بهره مندی مردم در اولویت قرار دهید

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی متی، سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه باید سمینارها و ساختمان های نیمه تمام در استان اعطا شود، گفت: زیرساخت های آموزش و پرورش ما حوزه های علمیه است.

84e4439e 2067 4f77 8445 c26c6e647051 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه آمادگی اجرای طرح امین را در 500 مدرسه دیگر دارد، افزود: 50 طلبه در استان 50 طرح هجرت را اجرا می کنند.

مطیعی گفت: هزار و 22 مدرسه در استان داریم که از این تعداد تنها 105 مدرسه طرح امین را اجرا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان پارک و ورزشگاه ویژه بانوان را از دیگر ملزومات استان برشمرد.

وی همچنین گفت: دانشگاه فرزانگان یکی از دغدغه ها و مطالبات مردم است و درخواست داریم از این مهم در استان حمایت شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تولیدات نیمه تمام استان باید در اولویت قرار گیرد تا به نفع مردم و نیازمندان باشد.

دامگان مرکز داروسازی کشور در استان سمنان است

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه موضوع بیمارستان دوم دامگان در کمیسیون ماده 23 بود، گفت: این موضوع در کمیسیون ماده 23 قرار دارد.

6d331647 feca 406d 9be8 ce6fa242443e خبر خاکستری

نماینده مردم دامگان افزود: راه اندازی مرکز درمانی با 50 تخت تا پایان ساخت دومین بیمارستان دامگان مورد قبول وزیر بهداشت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دامگان مرکز داروسازی کشور در استان سمنان است، گفت: همه زمینه ها برای راه اندازی دانشکده داروسازی در دامگان مهیا است که انشالله رئیس جمهور آن را تایید خواهد کرد.

علیزاده افزود: سد در نظر گرفته شده برای دامگان با توجه به مشکلاتی که دارد نیاز به درمان دارد.

نماینده مردم دامگان با بیان اینکه از امیرآباد تا بندرعباس خط ملی را قدیمی ها طراحی کردند که با بودجه قطره چکانی نمی شد آن را جمع کرد. وی گفت: این پروژه باید تامین اعتبار و به توسعه ملی و منطقه ای کمک کند.

وی با اشاره به اینکه جنوب دامگان بهشت ​​معدن کاران است، گفت: خط برق برای این مهم تصویب شده است که می خواهیم آن را اجرا کنیم.

علیزاده با بیان اینکه تپه حصار دامگان در کشور کم نظیر است و نشان از تمدن 7 هزار ساله دارد، گفت: خط راه آهن از وسط این اثر تاریخی ارزشمند می گذرد که آسیب دیده و نیاز به مرمت دارد.

مشکلات سد نمرود حل می شود

39cb96f1 d39c 431f 9d7e be5d71f454ae خبر خاکستری

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: حضور و سخاوت وزیر دادگستری در گرمسار و آرادان قابل تقدیر است.

مطهری در ادامه پیگیری مشکلات آب در شهرستان گرمسار اذعان داشت: آب شرب منطقه دارای املاح، گچ و نمک بوده و نیازمند توجه ویژه است و از سوی دیگر تامین آب پایدار در کشاورزی و صنعت مورد مهم و موجود است. مشکلات پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مشکلات سد نمرود حل می شود، افزود: فلسفه سد نمرود تحت پوشش قرار دادن 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و دشت گرمسار و آرادان است.

شرکت سیمان بیارجمند سال هاست نیمه کاره مانده است

31971629 0f79 4640 949d bd222b8314ab خبر خاکستری

علی عسگر هانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست معضل اشتغال در شاهرود و میامی گفت: 28 درصد جوانان شاغل در شاهرود و میامی بیکار هستند که این رقم در سطح کشور از نظر بیکاری 11 درصد است. .

نماینده مردم شهرستان شاهرود همچنین اذعان داشت: در شهرستان شاهرود 100 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و به این ترتیب سال آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص مشکلات کارخانه سیمان بیارجمند افزود: شرکت سیمان بیارجمند سال هاست نیمه کاره مانده و حدود 80 درصد از سهامداران آن از میامی، بیارجمند و کالپوش محروم هستند.

وی فعال شدن مجدد فرودگاه بین المللی شاهرود را از دیگر درخواست های ساکنان این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: فرودگاه شاهرود یکی از بهترین فرودگاه های کشور است که از هر نظر آماده ارائه خدمات است اما از آن زمان حدود سه سال می گذرد. فرودگاه او نرسیده است

نماینده مردم شاهرود و میامی در پایان درباره دیگر مشکلات اهالی این شهرستان گفت: باغداران این منطقه شش سال است که با سرمای محصولات باغی خود مواجه هستند و از سوی دیگر شبکه راه های بین شهری و روستایی نیز با سرمای محصولات باغی مواجه هستند. این منطقه در شرایط خوبی نیست باید مورد توجه قرار گیرد.

سد فینسک و طرح آمادگی آب دریای خزر یکی از راهکارهای حل مشکل آب در سمنان است.

d19a407e e254 461c af13 6967fa8a09e3 خبر خاکستری

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در میان مشکلات فراوانی که در حوزه انتخابیه وجود دارد، گفت: برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی نیاز است. برای انتقال و تامین آب استان.

وی با بیان اینکه بحث سد فینسک و پروژه تمام شده اجرای آب خزر یکی از راهکارهای حل مشکل آب حوزه انتخابیه است، گفت: سد فینسک تمامی مجوزهای لازم و بودجه لازم را دارد که متاسفانه متوقف شد. امروز .

گلرو با اشاره به اینکه دو ماه شبانه روز برای احقاق حق مردم در بحث آب تلاش کردم، افزود: خدای ناکرده در این سفر رئیس جمهور دستور ادامه پروژه سد فینسک را بدهد. “

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت: شهرستان سرخه که اخیرا الحاقیه آن صادر شده نیازمند زیرساخت های عمرانی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ دانشگاه تک جنسیتی گفت: به همین دلیل از دانشگاه فرزانگان می خواهیم حمایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید