خسارت دو هزار و دویست میلیارد تنی به استان کرمان

ساعت: 20:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799544

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مطرح کرد؛

مجید ساعدی خسارت 19 شهرستان استان کرمان را حدود 2 میلیارد و 220 میلیون تن برآورد کرد که از این میزان حدود 933 میلیارد به بخش کشاورزی و حدود 1300 میلیارد به بخش زیربنایی مربوط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید ساعدی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به خسارات ناشی از سیل، برف و طوفان در سراسر استان در روزهای 21 تا 26 دی ماه گفت: این خسارات در 19 شهرستان استان کرمان رخ داده است. که توسط کارشناسان ساخته می شود.« استانداری ها و دستگاه های اجرایی حدود 2.232 میلیارد تن برآورد و برآورد شده اند.


وی افزود: از این میزان حدود 933 میلیارد فولاد برای بخش کشاورزی و حدود 1300 میلیارد فولاد برای بخش زیرساخت خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: همچنین به دلیل بی توجهی برخی از عشایر و دامداران به هشدارهای مکرر و عدم خروج به موقع دام از مراتع به ویژه تالاب جازمور حدود 1407 راس دام تلف شدند.

سعیدی خاطرنشان کرد: یک هزار و 907 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده است که از این تعداد 450 واحد نیازمند تخریب و بازسازی و مابقی نیاز به تعمیر دارند.

وی گفت: ارزیابی ها به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال و کلیات آن به تصویب رسیده است.

سعیدی در پایان با بیان اینکه کل خسارت بررسی شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل ارزیابی، ارزیابی ها و پیشنهادات مشترک وزارت کشور و جهاد کشاورزی در جلسه جبران خسارت هیأت وزیران، جزئیات خسارت بررسی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید