خسارت سیل 13 میلیارد تومانی به امامزادگان چهارمحال و بختیاری


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899911

خجت الاسلام امیری با اشاره به سیل تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری گفت: در این حادثه امامزاده استان 13 میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت مربوط به امامزاده برده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام حسن امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: نقش وقف همواره در مسیر توسعه بوده و این سنت حسنه عامل توسعه در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … بوده است. ما باید سنت حسنه را ترویج کنیم بیایید تلاش کنیم.

وی افزود: دهه وقف از دوم مهرماه آغاز شد و هر روز از آن دهه با عنوانی نامگذاری شده است.

مدیرکل کمک های خیریه و خیریه چهارمحال و بختیاری در خصوص میزان کمک های مردمی در استان گفت: سهم این استان یک درصد از کمک های مردمی کشور است و در کشور در جایگاه سی ام قرار داریم. همچنین 101 امامزاده رسمی و بقعه متبرکه در استان و همچنین در این منطقه وجود دارد که در رتبه بیست و نهم کشور قرار داریم.

امیری خاطرنشان کرد: 95 درصد کمک ها در چهارمحال و بختیاری اموال است یعنی. متولی موقوفه است، 4% از موقوفات غیرمالک دارای متولی اختصاصی هستند و 1% از موقوفات دارای مالکیت مشترک هستند.

وی افزود: 59 درصد کمک های مساجد چهارمحال و بختیاری، 18 درصد حسینیه و 21 درصد سایر کمک ها، همچنین 33 درصد از کمک های این استان برای امور مذهبی، 14 درصد برای امور اجتماعی، 38 درصد برای امور غیرنظامی است. خیریه و 8 درصد آن به حوزه های علمیه کمک می کند.

مدیرکل کمک های خیریه و خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سه هزار و 700 کمک اهدایی و یک هزار و 750 کمک در این استان ثبت شده است.

امیری تاکید می کند: در سال 1401 درآمد صدقات امامزادگان و بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری 158 درصد و صدقات 130 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ورود اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به پروژه های مختلف و کسب درآمد از این محل و همچنین به روز رسانی اجاره بهای موقوفات موجب افزایش درآمد و منابع موقوفات شد.

مدیرکل کمک ها و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 53 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است. همچنین از سال گذشته 2000 بسته تمبر آموزشی اهدا و هزینه عروسی 100 زوج از دفتر جمع آوری شده است.

امیری ادامه داد: از سال 1396 تا سال گذشته 120 مورد اهدای جدید در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی با اشاره به سیل تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری گفت: در این حادثه امامزاده استان 13 میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت مربوط به امامزاده برد بود.

مدیرکل کمک های خیرین و خیریه چهارمحال و بختیاری استفاده از کمک های خیرین در استان را به فضای سبز تبدیل کرد و خاطرنشان کرد: زیرساخت های امامزادگان ضعیف است و برخی از بقاع متبرکه از نبود سرویس های بهداشتی رنج می برند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید