خسرو حیدری: با همه دوست هستم اما در زمین فوتبال با استقلالی ها شوخی نمی کنم.

خسرو حیدری بازیکن و کاپیتان سال های نه چندان دور استقلال این روزها با عنوانی جدید در این باشگاه حضور دارد. او دستیار ایرانی ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال است و کانال رسمی این باشگاه با خسرو حیدری گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

خسرو حیدری را سال ها با پیراهن شماره 2 و در بازی های استقلال می دیدیم اما امسال دستیار آقای ساپینتو هستید و وارد دوران مربیگری شده اید.

به عنوان فردی که 10 سال از دوران فوتبالم را در استقلال به عنوان بازیکن گذراندم، افتخار بزرگی برای من است که بار دیگر به عنوان عضوی از کادرفنی به این باشگاه خدمت کنم. بعد از اینکه آقای آجورلو مدیرعامل محترم باشگاه از من خواست که به عنوان دستیار آقای ساپینتو در کنار تیم باشم، مدتی فکر کرد، بنابراین اگر بخواهم وارد کار مربیگری شوم باید با برنامه و برنامه باشد. گل بزنم و می توانم به تیم محبوبم کمک کنم. سپس تصمیم گرفتم با خود آقای ساپینتو صحبت کنم و ببینم که او دقیقاً از من چه می خواهد و افکار ما چقدر به هم نزدیک است. خوشبختانه صحبت من و آقای ساپینتو بسیار مثبت بود و ایشان اطلاعات کافی در مورد من داشتند و با رویی باز و دید مثبت از من خواستند که به کادر فنی ملحق شده و به تیم استقلال کمک کنم. بعد از صحبت با آقای ساپینتو و روشن شدن شرح وظایفم و اینکه چگونه می توانم به ایشان کمک کنم، پذیرفتم به عنوان دستیار ایشان در استقلال کار کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

خودتان به حضور 10 ساله به عنوان بازیکن در استقلال اشاره کردید، فضای کاری مربی چقدر با بازیکن متفاوت است؟

من با برخی از بازیکنان فعلی استقلال مثل سجاد شهبازاده، سیدحسین حسینی و روزبه چسمی همبازی و کاپیتان بوده ام و با بچه های این تیم ارتباط نزدیکی دارم. البته کار به عنوان کارمند بسیار مسئولیت پذیرتر است و نیاز به دقت و برنامه ریزی بیشتری دارد. البته با انگیزه ای که از این بازیکنان می بینم، امید زیادی به آینده دارم. همه بازیکنان با تمام وجود تلاش می کنند تا برای مسابقات لیگ آماده شوند و البته باید به انگیزه بالای آقای ساپینتو اشاره کنم که سعی می کند بازیکنان را تا مرز آمادگی پیش ببرد. در مجموع برای پاسخ به سوال شما باید بگویم که وقتی می بینم بازیکنان تلاش می کنند دلم برای بازی تنگ می شود. (می خندد) من خودم سال ها در این باشگاه بازی کرده ام و روحیه و روحیه بازیکنان ایرانی را می شناسم. آمده ام تا یاد بگیرم و به کادر فنی کمک کنم تا بهترین ها را برای باشگاه رقم بزنند. همچنین با همه بچه ها دوست هستم و با برخی از آنها همبازی بودم اما الان به عنوان مربی به همه بازیکنان احترام می گذارم اما در زمین فوتبال خیلی جدی هستم و تعارف نمی کنم.

تو یکی از بهترین مدافعان راست و هافبک تاریخ استقلال بودی، نظرت در مورد بازیکنانی که در این پست ها بازی می کنند چیست؟

همه بازیکنان استقلال کیفیت بسیار بالایی دارند. حردانی بازیکن جوان و فوق العاده ای است. یاماگا سال گذشته نشان داد که چقدر باهوش و خطرناک است و میرزایی در لیگ گذشته و تمرینات نشان داد که کیفیت بسیار خوبی دارد و به نظر من هر سه بازیکن توانایی های بسیار بالایی دارند که به استقلال و سایر افراد در پست های دیگر کمک خواهد کرد. بسیار توانا

کمی در مورد همکاری با آقای ساپینتو و آموزش و روحیه او صحبت کنید.

من در دوران بازیگری ام با مربیان زیادی کار کرده ام و آقای ساپینتو اولین کسی است که به عنوان دستیار با او کار کردم. راستش باید بگویم که ایشان روحیه جنگندگی زیادی به تیم تزریق کرده که برای من قابل توجه است. ساپینتو تیم را به خوبی می شناسد و مشخص است که قبل از شروع تمرین بازی ها را به خوبی تماشا کرده و با بازیکنان آشناست. آقای ساپینتو اگرچه با بازیکنان دوستانه و دوستانه است، اما در تمرینات بسیار جدی است. به نظر من رابطه بسیار خوبی بین آقای ساپینتو و بازیکنان ایجاد شده که می تواند در آینده به تیم کمک کند. از طرفی رزومه محکم آقای ساپینتو نشان می دهد که او مربی باتجربه و ماهری است. آقای ساپینتو سابقه مربیگری در سه قاره را دارد و به مرور زمان شناخت متقابل بازیکنان و کادر فنی افزایش یافته و تفکر تاکتیکی آنها بهتر به کار گرفته شده است. با اینکه سخت گیر است، رابطه خوبی با بازیکنان حفظ می کند و آنها با هم دوست شدند. من بسیار خوشبین هستم که بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

در مورد فینال چیز خاصی برای گفتن ندارید؟

البته هر فصلی با فصل های قبل فرق می کند، اما چیزی که من از آقای ساپینتو می بینم علاقه او به فوتبال است و انشالله با نمایش های مردمی می توانیم موفقیت های چشمگیری برای استقلال به دست آوریم. مطمئنم در این راه نه تنها مدیریت و بازیکنان بلکه هواداران هم به استقلال و او کمک خواهند کرد. اتحاد لازمه موفقیت است و تیم ما امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و همدلی هواداران عزیزمان نیاز دارد. هواداران استقلال با حمایت آنها می توانند مثل همیشه به افزایش اعتماد به نفس بازیکنان کمک کنند و تیم جوان ما را چند قدم به جلو ببرند. انشاالله با همدلی و اتحاد بتوانیم تیم خوبی را برای مسابقات لیگ برتر آماده کنیم و دل هواداران را شاد کنیم. همچنین از مدیریت باشگاه تشکر می کنم که تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بازیکنان و کادر فنی با شرایط کافی و تمرکز و آرامش تمرینات تدارکاتی خود را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید