خشکسالی و کاهش محصول باعث افزایش قیمت زعفران شده است

ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783403

با نگاهی به بازار این روزهای زعفران، اخبار حاکی از افزایش چشمگیر قیمت گل و کاه این محصول است، قیمتی که با توجه به خشکسالی و کاهش برداشت زعفران این روزها افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; با نگاهی به بازار این روزهای زعفران، اخبار حاکی از افزایش چشمگیر قیمت گل و کاه این محصول در بازار است، قیمتی که به دلیل خشکسالی و کاهش برداشت زعفران این روزها افزایش چشمگیری داشته است.

قیمت کاه مرغوب در بازار آزاد بالای 30 میلیون تن است

همزمان با آخرین روزهای برداشت طلای سرخ، برداشت این محصول کاهش محسوسی داشت، قیمت گل زعفران این روزها به 300 هزار تن در هر کیلوگرم گل رسید و هم اکنون نی مرغوب این محصول در بازار بالا موجود است. به ازای هر کیلوگرم کاه خشک 30 میلیون تن معامله و معامله شد.

سالاری رئیس شورای شهرداری رشتار در خصوص افزایش قیمت گل و کاه در این شهرستان به خبرنگار ما گفت: مهمترین دلیل افزایش قیمت گل زعفران در روزهای اخیر رسیدن به روزهای پایانی برداشت بوده است. و کاهش قابل توجه محصول.
وی افزود: در حال حاضر بازار گل زعفران از نظر قیمتی افزایش یافته و این به دلیل تقاضای زیاد برای خرید و کاهش عملکرد است.

3da18c65 38c9 4439 8b1f 21d40907f363 خبر خاکستری

زعفران در سالهای اخیر به دلیل قیمت پایین و عدم مصرف اقتصادی به دلیل گرانی برداشت توسط بسیاری از کشاورزان رها شده و مراقبت از مزارع زعفران در سالهای اخیر به حداقل خود رسیده است که یکی از دلایل کاهش تولید می باشد. به زمین می‌رسند، بنابراین اکثر کشاورزان برداشت زعفران خود را 30 درصد نسبت به سال گذشته می‌دانند.

صنعت فرآوری زعفران یک نیاز اساسی در بازار ایران است

البته اگرچه قیمت زعفران به خوبی افزایش یافته است، اما این قیمت‌ها همچنان جای افزایش و سود بیشتر برای کشاورزان دارد که با توجه به صنعت تبدیل محصول و برند آن می‌توانند جایگاه جهانی این محصول را از ایران و کشاورزان کسب کنند.

فرماندار هلکداد عرب با تاکید بر لزوم تقویت صنعت تبدیل زعفران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین جایگاه ها برای تقویت زعفران توجه به حوزه صنایع تبدیلی است، حوزه ای که نیازمند حمایت و ورود کارآفرینان گران قیمت در این حوزه است. .

وی با اشاره به حضور بنیاد علوی در رشتار و حمایت خوب این نهاد از بخش کشاورزی گفت: بخش و ارتقاء و رسیدن به جایگاه واقعی زعفران.

3b763a56 b706 4ae6 a094 c0b308def1ae خبر خاکستری

کشاورزان از خشک کردن زعفران به خوبی بهره مند می شوند

یکی از کمک های خوب، توسعه و در دسترس بودن ماشین آلات زعفران خشک در مناطق مختلف زعفران خیر در استان خراسان رضوی است، روشی که کشاورزان گران قیمت را در رسیدن به محصولی با کیفیت و با ارزش کمک کرده است، روشی که به طور سنتی در گذشته دنبال می شده است. ، اما امروزه با ظهور دنیای تکنولوژی و خشک کن های باکیفیت، ارزش محصول تا 40 درصد برای کشاورز افزایش یافته است.
محمد تابنده دبیر موسسه توسعه و توسعه رشتخوار در خصوص حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان زعفران گفت: بنیاد توسعه و توسعه رشتخوار بیش از 7 دستگاه خشک کن زعفران را با تسهیلات 4 درصدی در اختیار جویندگان کار در نقاط مختلف قرار داد. شهرستان این موضوع به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تسهیل دسترسی کشاورزان گران قیمت برای تبدیل زعفران خود به زعفران با کیفیت و از سوی دیگر ایجاد اشتغال برای این عزیزان طراحی شده است.

63aa0a2c 1a9f 4590 8efa 8c359bd18731 خبر خاکستری

خرید توافقی زعفران نیاز به به روز رسانی قیمت دارد

با توجه به افزایش قیمت زعفران در بازار آزاد، قیمت های تعیین شده در تعاونی های روستایی برای خرید تضمینی بسیار پایین است و کشاورزان از طرح خرید حمایتی استقبال نمی کنند و این موضوع نیازمند به روز رسانی طرح خرید حمایتی و حمایتی برای تثبیت است. قیمت ها او به کشاورزان کمک کرد.
یکی از کشاورزان روستای کریم آباد رشتار در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر حمایت از خرید زعفران و استقبال کشاورزان از این طرح اذعان داشت: در حال حاضر قیمت زعفران در بازار با توجه به شرایط پولی افزایش یافته است. معاملات و تفاوت قیمت های بالا با خرید حمایتی کشاورزان از طرح حمایت از خرید استقبال نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید