کاهش 35 درصدی برداشت زعفران به دلیل خشکسالی

زمان: 11:36
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778566

اعظمی با پیش بینی برداشت امسال زعفران در رشتار گفت: در سال 1400 به دلیل کاهش بارندگی ، 30 تا 35 درصد کاهش تولید این محصول را پیش بینی کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس; وی با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت زعفران در این شهرستان گفت: شهرستان رشتار با 6 هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت زعفران با عملکرد 2.3 کیلوگرم در هکتار شرایط اقتصادی و اشتغالزایی مطلوبی دارد.

وی در ادامه به پیش بینی میزان برداشت زعفران امسال در این شهرستان پرداخت و گفت: در سال 1400 به دلیل کاهش بارندگی ها کاهش 30 تا 35 درصدی تولید این محصول را پیش بینی کردیم.

کشاورزان باید منطقه کشت زعفران را بر اساس حق آبه خود مدیریت کنند

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در خصوص مدیریت خشکسالی و مجوز دهی به کشاورزان یادآور شد: توصیه ما به زعفران کاران این است که مزارع خود را بر اساس میزان حق آبه خود در چاه های کشاورزی نسبت به سطح زیر کشت زعفران آبیاری کرده و از کشت سطح آن خودداری کنند. به

اعظمی در ادامه نحوه خرید محصول زعفران را در طرح خرید حمایتی امسال تصریح کرد: امسال ، به عنوان اولین سال قبل از برداشت زعفران ، در راستای سیاست حفاظت از محصولات اساسی کشاورزی و با توجه به بسته سیاست حفاظت از زعفران ، دستورالعمل خرید پشتیبانی زعفران اعلام شد که محصول زعفران امسال انواع زیورآلات صادراتی، زیورآلات معمولی، شبه زیورآلات، نی مرغوب و همچنین نی و دسته معمولی (دست پیچ) وجود دارد.

مرکز خرید نگهداری زعفران در رشتار راه اندازی می شود

وی در خصوص خرید حمایتی این محصول افزود: با راه اندازی و راه اندازی مرکز خرید زعفران در شهر زعفران امسال بر اساس کلاس مشخص شده خریداری می شود.

لازم به ذکر است هزینه حمایت از خرید انواع زعفران به ازای هر کیلوگرم به شرح زیر است: زیورآلات صادراتی 20 میلیون و 500 هزار تن، طلا و جواهر معمولی 18 میلیون و 500 هزار تن، شبه طلا و جواهر 17 میلیون و 500 هزار تن. ، نی با کیفیت 17 میلیون توم ، کاه ساده 15 میلیون توم و یک دسته 14 میلیون توم پیشنهاد این بخش برای اپراتورهای گران قیمت و زعفران کاران است.

کشاورزان هنگام خشک کردن محصول زعفران باید مراقب باشند

اعظمی در ادامه به کشاورزان در مورد نحوه استفاده بهینه از محصول امسال توصیه کرد: کشاورزان عزیز دقت کافی را داشته باشند تا مراحل برداشت و خشک شدن و نحوه خشک شدن را به خوبی دنبال کنند تا بتوانید زعفران را با یک مرکز خرید با کیفیت عالی تهیه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید