خطر اپیدمی سرخک در استان قزوین جدی است


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820595

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

علیرضا مهرعلیان گفت: سرخک یکی از بیماری های مهم و بسیار واگیردار است که در صورت عدم واکسیناسیون و ایمن سازی مناسب بیش از 95 درصد کودکان را مبتلا و در معرض خطر مرگ قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مهرعلیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به خطر همه گیر شدن سرخک در استان گفت: سرخک یکی از بیماری های مهم و بسیار واگیردار است که در صورت عدم واکسینه و ایمن سازی مناسب بیش از 95 درصد کودکان را مبتلا و در معرض آن قرار می دهد. خطر مرگ”

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع سرخک در افغانستان و همچنین مهاجرت به استان، خطر انتقال سرخک در قزوین دور از انتظار نیست و والدین باید مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند و فرزندان خود را واکسینه کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کلیه شهروندانی که دارای فرزند زیر 5 سال هستند و به دلایل مختلف واکسیناسیون فرزندان خود را در سنین 12 تا 18 ماهگی به تعویق انداخته اند، در اولین فرصت ممکن برای پیشگیری از سرخک، فرزندان خود را به این مرکز مراجعه کنند. نزدیکترین مرکز مراقبت جامع. «به مرکز بهداشتی خانه خود بروید و واکسن mmr فرزندتان را بزنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید