مهاجرت اتباع افغانستان باعث اپیدمی سرخک در ایران شده است


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819923

جمهوری اسلامی ایران سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان بهداشت جهانی شد، اما متاسفانه همزمان سرخک به کشور همسایه ما افغانستان سرایت کرد.اتباع افغانستان در کشور ما.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون وزیر بهداشت در خصوص تعداد مبتلایان به سرخک گفت: تاکنون حدود 164 نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند بنابراین افرادی که مراحل واکسیناسیون سرخک را تکمیل نکرده اند باید به این بیماری مراجعه کنند. مراکز بهداشتی در سراسر کشور.

کمال حیدری در حاشیه گردهمایی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با موضوع شیوع سرخک در کشور برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف بیماری شد. سرخک از سوی سازمان بهداشت جهانی در کشور همسایه ما افغانستان و از سوی دیگر به دلیل مشکلات سیاسی افغانستان و مهاجرت تعداد زیادی از اتباع افغانستان به کشورمان و پراکندگی آنها در نقاط و شهرهای مختلف باعث نگرانی کشورمان شده است. از آنجایی که موارد مختلفی از این بیماری در استان گزارش شده است، به دلیل حساسیتی که به این بیماری وجود دارد، توجه ویژه ای به آن داشتیم.

انتهای پیام/
منبع: وبدا

دیدگاهتان را بنویسید