خطر ریزش ساختمان شهرداری و بیمارستان شهید رجایی گچساران را تهدید می کند.


ساعت: 20:02
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883901

در چهارمین جلسه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد، کیفیت تولید شن و ماسه در شهرک های بویراحمد بررسی و دستور جابه جایی ساختمان شهرداری گچساران صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، چهارمین جلسه شورای فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار این استان و تعدادی از مدیران کل و کارشناسان عمرانی و فنی برگزار شد. .

سخماگین دبیر این جلسه نحوه تعیین عوارض خدمات نظارتی، شاخص های اصلاحی سه ماهه سوم و چهارم 1400 و تخلفات در تایید ماشین آلات اخذ سهمیه سوخت را تشریح کرد.

تشکیل کمیته ای با مشارکت 4 دستگاه و رهبری نظارتی باید برای نظارت بر مفاد قراردادها مشخص شود چرا که برخی از دستگاه ها شرایطی را خارج از شرایط اعمال می کنند که خلاف قانون است.

تعیین حق الزحمه خدمات نظارتی اولین دستوری بود که در جلسه شورای فنی مطرح و بر رعایت قوانین و مقررات تاکید شد.

سخماگین دبیر این نشست به نوعی قاچاق اشاره کرد و اذعان داشت: در برخی پروژه های متوقف شده دستگاه های دریافت سوخت معرفی می شود که پس از دریافت سوخت اقدام به فروش آن می کنند و این امر قاچاق محسوب می شود.

دفع بی رویه فاضلاب و نشت های ناشی از آن در بیمارستان شهید رجایی گچساران موضوعی بود که در جلسه شورای فنی به طور جدی به آن پرداخته شد و شرکت سهامگین این موضوع را غیربهداشتی و خلاف سلامت بیماران ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این فاجعه 10 سال پیش وجود داشته و مربوط به امسال نیست. وی گفت: بیمارستان نرگسی در حد استاندارد نیست.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه بیمارستان نرگسی بهتر از بیمارستان شهید رجایی نیست، گفت: تعویض سیستم فاضلاب و ورود کارشناسان فنی برای بررسی بیشتر در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: به دلیل مشکلات موجود می توان از این بیمارستان به عنوان مرکز اورژانس یا پلی کلینیک استفاده کرد.

در این جلسه آنچه باعث بحث جدی در مورد بیمارستان شهید رجایی گچساران شد این بود که غلام نژاد زمین این بیمارستان را متعلق به بنیاد مستوفان خواند و گفت: اگر بیمارستان تخلیه شود زمین را از دست می دهیم و اعتبارات ما پاسخگو نیست. بازسازی

ریزش ساختمان شهرداری گچساران و پایان عمر مفید آن موضوعی بود که در جلسه شورای فنی استان مطرح شد و شهردار آن شهر اذعان داشت که توان ساخت ساختمان جدید را ندارند.

در این جلسه پیشنهاد اجاره یا معاوضه ملک با ساختمان به دلیل خطر و فرسودگی مطرح شد و شهردار در پاسخ به این سوال گفت: عمر مفید ساختمان به پایان رسیده است و باید تصمیم جدی گرفته شود. ساخته شده است.

با تایید و تایید مسئولان فنی استان مقرر شد شهرداری گچساران ظرف مدت 1 ماه ساختمان این شهرداری را جابجا کند و در صورت عدم انجام این امر عواقب آن بر عهده خود شهردار خواهد بود.

بررسی کیفیت مصالح شن و ماسه شهرک بویراحمد و دانا از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بر اساس مصوبات جلسه قبلی قطع برق و آب کارخانه های فاقد مجوز عمل شود.

کارخانه شن و ماسه شهرداری یاسوج یکی از آن کارخانه هایی بود که در جلسه شورای فنی استان به عنوان یکی از مهم ترین ماشین آلات بدون استاندارد و پروانه فعالیت مورد بررسی قرار گرفت.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت کیفیت مصالح ساختمانی در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید نظارت ویژه ای بر این امر داشته باشند و بر اساس مصوبات عمل کنند.

حاجی زاده بیان کرد: کارخانه هایی که دارای استاندارد و کیفیت محصول هستند باید تشویق شوند و با کارخانه های فاقد مجوز برخورد قانونی و زیرساخت های آب و برق آنها قطع شود.

وی افزود: دستگاه ها باید تا پایان تیرماه نسبت به برداشت وام اقدام کنند و بدون شک این موضوع بر ارزش گذاری مدیران سنگینی می کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت پیشرفت بیش از 1400 پروژه عمرانی در استان گلایه کرد و گفت: اینکه ادارات نتوانند پروژه ای با پیشرفت 85 درصدی و بزرگ را به سرانجام برسانند قابل قبول نیست. تعدادی از این پروژه ها باید تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

حاجی زاده تمایلی به تامین اعتبارات استان از دستگاه های اجرایی نداشت و اظهار داشت: اگر استاندار برای تامین اعتبار به وزارتخانه مراجعه نکند و منتظر کمک استانداری برای پرداخت این پول باشد، استانداری خزانه نیست. “

وی تاکید کرد: کمک استانداری به ادارات جزو الزامات نیست و مدیران باید نگرش ویژه ای نسبت به جذب اعتبارات ملی داشته باشند.

تصاویر زیر مربوط به چهارمین جلسه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در آن به بررسی وضعیت بیمارستان شهید رجایی گچساران، ساختمان شهرداری گچساران و روند کیفی تولید شن و ماسه در شهرهای بویراحمد و دنا پرداخته شد.

خبرنگار: باگرزده
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید