خطوط کشتیرانی منظم از بنادر شمالی به روسیه ایجاد می شود

زمان: 17:28
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774648

معاون وزیر صمت گفت: خطوط و حمل و نقل منظم از بنادر انزلی ، امیرآباد و نوشهر به بندرهای آستاراخان و ماخاچکالای روسیه برقرار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران ، علیرضا پیمان پاک در نشست کارگروه ملی دیپلماسی در حمل و نقل و ترانزیت که در وزارت امور خارجه برگزار شد ، اظهار داشت: صادرات برای توسعه صادرات کشور و افزایش رقابت پذیری ایران انجام می شود. محصولات در بازارهای هدف

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بر اساس هماهنگی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، تفاهم نامه ای برای ایجاد مسیرهای منظم دریایی با نرخ های ترجیحی برای حمل و نقل منعقد می شود. صادرات به دریای خزر کالاهای ایرانی می توانند سریعتر و با هزینه کمتر وارد بازارهای هدف خود شوند.

وی افزود: در اولین قدم مسیرها و کشتیرانی منظم از بنادر انزلی ، امیرآباد و نوشهر به مقاصد آستاراخان و ماخاچکالای روسیه و سپس مقاصد سایر کشورها در دریای خزر ، خلیج فارس برقرار می شود. و سوریه. “و شرق آفریقا اقدامی خواهد کرد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: میزان حمل محموله های دریایی جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 در حوزه دریای خزر 9.1 میلیون تن است که با این رقم 39 درصد از کل محموله های دریایی حوضه دریای خزر ؛ در همین حال ، میزان محموله کشتی روسی در حوضه دریای خزر در سال 1399 ، 9.2 میلیون تن بوده است که 60 درصد حمل و نقل دریای خزر را نشان می دهد.

پیمان پاک ادامه داد: با وجود کاهش حمل و نقل دریایی در سال 1999 نسبت به سال قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا ، میزان فعالیت جمهوری اسلامی ایران از 35 درصد در سال 1998 به 39 درصد در سال 1999 افزایش یافته است.

وی اقدامات دیگر و پیگیری های سازمان توسعه تجارت ایران برای کمک به تامین کشتی ها یا کامیون ها در حوزه دریای خزر را مورد توجه قرار داد و گفت: “یک گروه کاری با سازمان بندری و دریایی ، وزارت امور خارجه ، اتاق ایران تجارت ، صنعت ، معدن و کشاورزی هدف تهیه کشتی های لازم Roro و تلاش برای حل مشکلات پیش رو خواهد بود.

در پایان ، دبیر کارگروه توسعه صادرات بدون نفت خاطرنشان کرد: اولویت سازمان توسعه تجارت ایران در حمل و نقل کالاهای دریایی ، به ویژه کالاهای فاسدشدنی ، ایجاد خطوط دریایی منظم است تا صادرکننده به تعهدات خود عمل کند. به خریداران خارجی و از عملکرد صادراتی آن راضی باشد. بنابراین ، حمایت سازمان تجارت در ایران و تخصیص یارانه برای حمل و نقل دریایی منوط به رعایت مفاد تفاهم نامه منعقد شده با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جدول زمانی برای جامعه صادر کننده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید