خط دولت: با این دولت هیچ آشنایی نداریم/ تورم باید کنترل شود

خط دولت: با این دولت هیچ آشنایی نداریم/ تورم باید کنترل شود

روز جدید عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد تورم را کنترل کند، گفت: ما با این دولت آشنا نیستیم؛ ما رای دادیم اما با کسی اخوت نکردیم، بنابراین اگر دیدیم این دولت انجام می دهد. پویایی در حوزه اقتصاد مشاهده نکنیم، قطعا از ابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد.

سیدگانی نظری در خصوص لزوم کنترل تورم در کشور گفت: مقام معظم رهبری نیز در ابتدای مجلس بر اهمیت بحث اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند. چنانکه مولانا فرمود: «نان اول مرد طمع بود / زنک رکن قدرت بود و نان رکن حیات بود»، به طوری که رفاه نسبی مردم برای دستیابی کشورها به امنیت و آرامش لازم است. اما برنامه ریزی غلط دولت قبل، ربط دادن همه چیز به برجام، تولید پول بدون پشتوانه، نقدینگی هنگفت و کسری بودجه، قیمت ها را بالا برده است.

رفاه مردم برای دستیابی کشور به امنیت و آرامش لازم است

نماینده مردم حلال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: ارز 4200 تومانی نیز زمینه رانت 18 هزار میلیارد تومانی را برای افراد خاص فراهم می کند; بنابراین در گام اول ارز 4200 تومانی باید به دست تولیدکننده و مصرف کننده نهایی برسد، نه تامین مواد اولیه دام، زیرا ارز دولتی را می گیرند، مواد اولیه را به قیمت گزاف می فروشند و قیمت ها را بالا می برند. .

نظری با بیان اینکه 350 هزار میلیارد تن کسری بودجه داریم، گفت: گام مهم دیگر بحث بودجه شرکت های دولتی است که باید شفاف و بدون تعارف باشد وگرنه از جیب ملت برای اداره تلویزیون هزینه می کنند. این در حالی است که شرکت های دولتی باید با توجه به کارکرد خود تامین مالی شوند و شرکت های زیان ده نیز شناسایی و برای کسب سود برنامه زمانی تعیین شوند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سپرده گذاری کالا در گمرکات و انبارها گفت: آقای محسنی اژه ای اخیراً از انبارهای سازمان اموال املاک بازدید کرد که مقادیر زیادی مواد غذایی و شوینده در زیر بارندگی رها شده بود و باید به این مسائل رسیدگی شود. همچنین 32 هزار میلیارد تن فولاد برای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص داده‌ایم، اما تاکنون یک ریال بازگشته است. بند الف تبصره 18 در زمینه اشتغال است که محل هزینه آن 103 درصد مشخص و محقق شده است یعنی جزو درآمدهای تحقق یافته است اما متاسفانه در زمینه اشتغال اقدامی صورت نگرفته است. تا این رقم اگر به دست تولیدکننده و مصرف کننده برسد، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. در حوزه مسکن نیز دولت ضعیف عمل کرده است. به عنوان مثال از روزی که ثبت نام خانه های خالی آغاز شد، یک میلیون خانه خالی شناسایی شد، اما وزارت اقتصاد تا امروز نتوانسته یک مالیات واقعی دریافت کند.

32 هزار میلیارد تن کار اختصاص داده ایم اما تاکنون یک ریال برگشته است

نظری با بیان اینکه دولت باید تورم را کنترل کند، گفت: دولت باید راهکار ارائه دهد و ما ابزار لازم را داریم. ما با این دولت هیچ آشنایی نداریم. ما رای دادیم، اما با کسی وارد برادری نشدیم. بنابراین اگر تا چند ماه دیگر شاهد باشیم که این دولت هیچ تحرکی در حوزه اقتصاد نمی بیند، قطعا از ابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد. مجلس سه شنبه ها را به عنوان روزهای گزارش نظارتی تعریف کرده است و در آن روز قانون گذاری را کنار می گذاریم و اگر اوضاع بهتر نشد باید دنبال چاره باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید