خط دوم انتقال گاز منجر به رونق صنایع تبدیلی در شمال استان اردبیل می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اجرای خط دوم انتقال گاز ضمن تامین گاز مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار گلخانه‌های شمال استان، در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی این منطقه موثر خواهد بود.



به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان هدف از اجرای طرح خط دوم انتقال گاز استان اردبیل را جلوگیری از افت فشار گاز در مجتمع بزرگ ۱۶۰۰ هکتاری گلخانه‌ای کشور در منطقه مغان و نیز تامین گاز واحدهای صنعتی و تولیدی مجتمع کشت و صنعت مغان ذکر کرد.

صمد بهزاد با تاکید بر اهمیت تامین زیرساخت و نیز گازرسانی به بزرگترین پروژه گلخانه‌ای کشور در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: اجرای خط دوم گاز علاوه بر جلوگیری از افت فشار گاز در فصل سرما، در آبادانی و رونق اقتصادی، کشاورزی و همچنین در افزایش احداث صنایع های تبدیلی و تکمیلی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش موثر شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان در تولید محصولات کشاورزی در کشور گفت: این مجتمع با تولید محصولات کشاورزی متنوع صادرات محور، مصداق اقتصاد مقاومتی درون‌گرا بوده و نقش مهمی در صادرات کشور نیز دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد مغان زمینه سرمایه‌گذاری و تولید را برای سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی فراهم کرده و مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان نیز جهت تسریع در عملیات انتقال خط دوم گاز برنامه‌ریزی و اقدام لازم را انجام داده است.

وی با تاکید بر اجرای تعهدات عملی نشده شرکت گاز استان اردبیل در قبال مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان و نیز شهرک گلخانه‌ای مغان اظهار کرد: طبق توافقات انجام گرفته بین شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت گاز استان واحد تولید مصالح در امور فنی مهندسی و یکی از واحدهای پشتیبانی شرکت که در مسیر انتقال گاز به روستاهای اطراف شرکت واقع شده‌اند باید به شبکه گاز وصل می‌شد که این امر تاکنون محقق نشده و موجب بروز مشکلاتی در این واحدها شده است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید