صنایع تبدیلی انجیر باید در پلدختر راه اندازی شود


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813670

واحدی بیان کرد: با توجه به ماندگاری کوتاه باغات پلدهتر، نیاز به راه اندازی صنایع تبدیلی انجیر در این شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، احمد واحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر اظهار کرد: امروز در سفر به استان لرستان از پل و تونل و منطقه کشت انجیر و روغن در پلدختر بازدید شد. منابعی هستند که تماس گرفتیم و قول دادیم منابع جدید تزریق کنیم و کار را شروع کنیم که در تونل متوقف شد.

وی با اشاره به جاده پلدختر افزود: این جاده از نظر اعتبار دچار مشکل بود و بانک ها باید یک میزان اعتبار را تامین می کردند که در این خصوص صحبت شد و قول تامین 330 میلیارد تن را دادند.

وزیر کشور گفت: علاوه بر این یکی از پل های روستای پلدختر دچار مشکل شد و نیاز به بازسازی داشت. استاندار باید از منابع موجود برای تامین منابع لازم شروع می کرد. از رودخانه و مزار شهدا گرفته شد که برای داشتن استحکام لازم باید بتن تزریق می شد که تصمیم گرفته شد با منابعی که در اختیار استاندار است این کار آغاز شود.

واحدی گفت: امروز از منطقه کشت انجیر پلدختر بازدید کردیم که 1200 هکتار در این منطقه کار می کند اما به دلیل کوتاه بودن ماندگاری این محصول مشکل دارند. باید صنایع تبدیلی وجود داشته باشد تا بتوانند به راحتی آن را در بازار بفروشند. اقدام کند.

وی گفت: در مناطق شهری نیز منازلی که در اثر سیل آسیب دیده بودند دچار مشکل شدند و درخواست معوقات بانکی داشتند که در این مورد نیز مطرح می شود.

وزیر کشور گفت: پالایش پترو توسط سرمایه گذار آغاز شد و هرگونه کمکی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دیوار ساحلی پلدختر خاطرنشان کرد: در مورد دیوار ساحلی قرار بر این شد که موارد تشکیل جلسه مستقل در استانداری بررسی شود و تاکنون کارهای خوبی انجام شده است اما خواهان توسعه هستند. که درست است در شورای مربوطه مطرح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید