صنایع تبدیلی در گلستان احیا می شود/ شعار خداحافظی با مواد اولیه در آستانه تحقق است.


ساعت: 09:15
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892466

تقویت صنایع تبدیلی، راه اندازی مجدد کارخانه ویتامین E از پروژه های نیمه فعال نیمه فعال گلستان، اعلام آمادگی 3 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در کریدور شمال به جنوب از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در استان گلستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار امروز در گفتگوی ویژه با خبر؛ وی راه اندازی و راه اندازی صنایع تبدیلی در گلستان را اولویت مهم خواند و گفت: یکی از بخش هایی که باید در استان گلستان تقویت شود و خام فروشی متوقف شود توجه به حوزه صنعت محصولات کشاورزی است.

سید محمد دهنوی افزود: از مبالغ ذکر شده در تبصره 18 و تبصره 16 و تسهیلاتی که از محل سفر رئیس جمهور و سایر بخشها داشتیم، بیش از 30 درصد آن برای توسعه صنعت کشاورزی و از آن بیشتر است. بیش از 15 درصد در حوزه صنایع تبدیلی در آپشن ها هستند.

وی تاکید کرد: باید استان گلستان را از نظر تقویت صنایع تبدیلی به نقطه مطلوبی برسانیم تا بتواند از خام فروشی محصولات کشاورزی خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از احیاء و راه اندازی کارخانه ویتامین E در هفته دولت خبر داد و گفت: بخشی از تمرکز ما از ابتدای دولت بر این بوده است که به پروژه های متوقف شده از جمله شرکت هایی که تاکنون داشته اند توجه کنیم. فعالیت های دوره ای مانند کارخانه ویتامین E در شهرک صنعتی آق قلا که یکی از بهترین مجموعه های ویتامین در بخش دامداری را تولید می کند، در خاورمیانه شناخته شده است.

دهنوی ادامه داد: کارخانه ویتامین E بنا به دلایلی متوقف شده بود. در دولت سیزدهم تلاش کردیم این کارخانه را به چرخه تولید برگردانیم که در هفته دولت بازگشایی می شود. این واحد در بین پروژه های نیمه فعال رها شد.

وی از آمادگی 3 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در کریدور شمال-جنوب خبر داد و توضیح داد: مهمترین پروژه ای که در حال حاضر روی آن کار می کنیم و مورد علاقه کشورهای خارجی است کریدور شمال به جنوب است که سه شرکت در آن مشارکت دارند. و خارجی های قزاقستان تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به تهیه برنامه های هدفمند برای توسعه استان از تلاش برای رفع مشکلات زیرساختی خبر داد و گفت: احداث خط ریلی اینس برون به شاهرود، تکمیل بهشهر گرگان. ، بزرگراه بجنورد، توجه به زیرساخت های حمل و نقل و ریلی و ترانزیتی از اهداف استان است.

دهنوی درباره آخرین وضعیت طرح گردشگری آشوراده گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی باید در این زمینه تصمیم گیری کند و تلاش های خوبی برای تکمیل زیرساخت های اساسی منطقه آزاد اینگه برون در حال انجام است.

استان گلستان با 1957 طرح اقتصادی به استقبال هفته دولت می رود که از این تعداد 1865 پروژه افتتاح و 92 پروژه راه اندازی می شود که در مجموع 4 هزار و 989 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته و برای 9 هزار و 86 نفر اشتغالزایی می شود که تعدادی از آنها هستند. هفته دولت به بهره برداری می رسد و تعدادی از آنها در دهه فجر افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید