خط قرمز فرها مجیدی روی نام 5 ستاره استقلال در نیم فصل

خط قرمز فرها مجیدی روی نام 5 ستاره استقلال در نیم فصل

فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل مس رفسنج اولین کد نقل و انتقالات نیم فصل را به تیمش داد و از جذب احتمالی دو بازیکن خارجی برای این تیم خبر داد. دو بازیکنی که گفته می شود یکی از آنهاست باید هافبک و بازی ساز باشد. مجیدی همچنین تاکید کرد که یکی از دو بازیکن خارجی مورد نظر این تیم آسیایی است. گفته می شود دیگر بازیکن مورد نظر این تیم برزیلی است.

با توجه به اینکه هیچ جای خالی در لیست استقلال وجود ندارد، مشخص است که آبی ها به ازای هر بازیکن جدیدی که به خدمت بگیرند باید یک بازیکن را از لیست خود حذف کنند و این سوال پیش می آید که چه بازیکنانی را برای کادر فنی استقلال در نظر بگیرند.نیمه دوم فصل این تیم ها چه کسانی هستند؟

اگرچه طبیعی است که استقلال هنوز لیست رسمی رسمی نداشته باشد، اما مشخص است که این لیست از نظر ذهنی برای کادر فنی مشخص است و اسامی این افراد به موقع اعلام خواهد شد.

شاید با نگاهی به عملکرد بازیکنان این تیم در نیم فصل اول، نحوه و میزان استفاده آنها از آن ها، بتوان به طور تقریبی در این زمینه حدس زد.

فرهاد مجیدی در 14 بازی به عنوان سرمربی با تیم لیگ برتری خود از 27 بازیکن استفاده کرد که فعال ترین آنها سیاوش یزدانی با 1247 دقیقه و کم فعالیت ترین آنها ابوالفضل جلالی با 6 دقیقه حضور در زمین است.

سیستم استقلال بر اساس استفاده از 3 مدافع میانی، 2 هافبک دفاعی، یک هافبک میانی (پشت مهاجم)، دو جناح و دو مهاجم و مجیدی چینی در 14 بازی اول خود در لیگ برتر است که با آنها قهرمان لیگ برتر شد. طعم او را شناسایی می کند.

تظاهرات محتمل ترین نتیجه

مجیدی مدت هاست حتی رشید مظاهری را هم در لیست قرار نداده و در واقع مشخص شده که سید حسین حسینی دروازه بان اول استقلال باتجربه و علیرضا رضایی دروازه بان دوم جوان است. بنابراین مشاهری می تواند یکی از محتمل ترین نتایج استقلال در نیم فصل دوم باشد، به خصوص پس از اینکه شنیده می شود مذاکرات جدی برای جایگزینی این دروازه بان با فولاد راست انجام شده و این تبادل بین دو باشگاه انجام می شود.

محافظ لبه تیغ

از متین کریم زاده کمتر از سایر مدافعان استقلال استفاده شده است. این مدافع چپ تنها یک نیمه (نیمه اول بازی مقابل گل گهر) انجام داد که در نیمه دوم به دلیل عملکرد ضعیف جایگزین جعفر سلمانی شد. با توجه به عدم استفاده از این بازیکن، بعید است نام او یکی از خروجی های استقلال در نیم فصل دوم باشد.

به طور ضمنی با پای چپ خداحافظی کرد

شاید علاوه بر متین کریم زاده، یک استقلالی دیگر هم بر لبه تیغ باشد و او کسی نیست جز بابک مرادی. اگرچه مجیدی در نشست خبری پس از دیدار مقابل رفسنج از این بازیکن رضایت اخلاقی و فنی خود را ابراز کرد، اما بسیاری بر این باورند که پست او در اینستاگرام در واکنش به حذف او از لیست مقابل مس رفسنج برای خداحافظی ضمنی با استقلال است. مرادی در نیمه اول فصل تنها در یک دیدار به عنوان ذخیره استفاده شد و مجموع دقایق او در این بازی 13 دقیقه است. این آمار نشان می دهد مرادی هیچ حاشیه امنیتی برای ادامه همکاری با آبی ها ندارد و در صورت تعیین بازیکن به جای او می تواند از لیست تیم خارج شود.

هافبک متوسط ​​و کم کار

با اینکه سعید مهری کمی بیشتر مورد استفاده بابک مرادی قرار گرفته اما آمار او چندان امیدوارکننده برای ادامه همکاری نیست. مهری تنها در 3 بازی مورد استفاده قرار گرفته و مجموع دقایق حضور او در زمین مسابقه 78 دقیقه است. مهری در هفته ششم مقابل گل گهر در ترکیب اصلی قرار گرفت و در ابتدای نیمه دوم جایگزین ارسلان مطهری شد. در هفته اول فقط یک دقیقه فرصت بازی داشت و در هفته دوم 32 دقیقه مقابل ذوب آهن بازی کرد. با توجه به اینکه مهدی پور و نیک نفس نسبت به دیگر هافبک های استقلال به مجیدی اعتماد بیشتری دارند و امنیت بیشتری نسبت به بقیه دارند، روزبه چشمی در کنار آرش رضاوند شاید در ازای جذب هافبک میانی در کنار آنهاست.سعید مهری چانس. کمتر از دیگران برای ادامه همکاری.

مهاجم نزدیک درب ورودی

محمدرضا آزادی مهاجمی که اوایل این فصل به جمع آبی پوشان پیوست، تنها در یک بازی لیگ (هفته ششم مقابل گهر) مورد استفاده قرار گرفت. آزادی در این دیدار در ترکیب اصلی قرار گرفت و 86 دقیقه در زمین حضور داشت که اولین و آخرین باری بود که با پیراهن استقلال در لیگ برتر به میدان رفت. آمار و عملکرد آزاد در نیم فصل نشان می دهد که او نیز ممکن است یکی از گزینه های این تیم برای خروج از نیم فصل دوم باشد.

تنها بازیکنی که بازی نکرده است

فرهاد مجیدی در نیم فصل از 27 بازیکن استفاده کرد و تنها بازیکنی که در لیست آبی ها قرار نگرفت، ارتباط فردین هافبک پشت مهاجم این تیم بود. این رابطه اخیراً با انتشار پستی در فضای مجازی تلویحاً جدایی او را برای نیم فصل دوم تایید کرد و او نیز ممکن است یکی از گزینه های خروج از لیست آبی باشد.

وظیفه نامشخص دو مهاجم

اگرچه ارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد مهاجمان سرشناسی هستند که کمتر از حد انتظار از آنها استفاده شده است، اما بعید است هر دو بازیکن در نیم فصل از جمع آبی ها جدا شوند. مطهری تنها دو هفته ابتدایی در ترکیب اصلی قرار داشت و پس از آن در دقایق پایانی تنها به عنوان ذخیره به میدان رفت و مجموع دقایقی که در زمین حضور داشت از 312 دقیقه فراتر نرفت. مطهری در آن دقایق بازی دو گل زد. امین قاسمی نژاد که اولین گل خود را برای استقلال مقابل مس رفسنجان به ثمر رساند تنها 266 دقیقه برای آبی پوشان به میدان رفت.

سایر بازیکنان بیکار

در لیست استقلال افراد دیگری حضور دارند که کمتر از سایرین فعالیت داشته اند اما بعید است در لیست حضور داشته باشند. از جمله می توان به رضا آذری، ابوالفضل جلالی، امیرعلی صادقی، سبحان کاگانی و آرمان رمضانی اشاره کرد. این بازیکنان افرادی هستند که گاهی در ترکیب ثابت به کار گرفته می شوند یا از جمله افرادی هستند که در نقش تعویضی عملکرد خوبی داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید