خط لوله انتقال آب به اراضی پایاب از سد کینیورس در حال تعمیر و ترمیم است


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900367

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان شبکه انتقال آب از سد کینه‌وارس به اراضی پایاب را در حال تعمیر و آسیب‌های وارده دانست و گفت: اجرای عملیات خط لوله و استقرار شبکه انتقال آب. سد کینه‌وارس بر روی 1600 دکر از زمین‌های کشاورزی منطقه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله حسنی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه یکی از اهداف احداث سد کینه ورس رفع کم آبی اراضی کشاورزی ابهر و هرمدره است، اجرای عملیات خط لوله و ایجاد شبکه انتقال آب از سد کینه ورس به 1600 هکتار را بیان کرد. زمین های کشاورزی منطقه انجام می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال 1388 آغاز شد و در سال 1393 به بیش از 90 رسید، افزود: در حال حاضر بخشی از این پروژه تکمیل و در حال بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شبکه انتقال آب از سد کینه‌وارس به اراضی آبی در حال تعمیر و ترمیم خسارات است، گفت: حدود 700 هکتار از اراضی دیم به زمین‌های آبی متصل می‌شود. شبکه تا ابتدای سال جدید برای تخصیص آب از طریق آب منطقه ای این مناطق نیز می توانند از آب بهره مند شوند.

وی بیان کرد: مابقی زمین هایی که در پایین دست چاه های سد هستند باید به شبکه متصل شوند تا در مواقع کمبود از آب سد استفاده شود.

حسنی با اشاره به اینکه مشکل کم آبی در سال های اخیر کشاورزان مناطق مختلف استان را با مشکل مواجه کرده است، اذعان داشت: تقریباً تمامی مناطق استان درگیر مشکل کم آبی هستند و تلاش بر این است که کشاورزان به سمت کشت محصولات کشاورزی سوق داده شوند. تقاضای کم آب کاهش مشکلات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید