خلاء تعامل با همسایگان در دولت سیزدهم پر می شود/قطر حسن همجواری خود را ثابت کرده است


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810487

هادی طاروتی گفت: راهبرد ایران اسلامی همواره گسترش همکاری ها با کشورهای شرقی و همسایگان بوده است که متاسفانه در چند سال اخیر مغفول مانده است و امیدواریم این خلأ ارتباطی در دولت سیزدهم برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی ثروتی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با مرآت در خصوص اهمیت سفر رئیس جمهور به قطر گفت: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای دوست، همسایه و مسلمان و سفر به قطر به عنوان یکی از اعضای این همکاری است. خلیج فارس: مسخره ای که در 40 سال گذشته کمترین تنش را با جمهوری اسلامی ایران داشته است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه این سفر اولین حضور دولت سیزدهم در میان کشورهای عربی بود، اذعان داشت: حضور در این کشور به دعوت رسمی امیر قطر و تعمیق روابط دوستی و حسن همجواری بین دو کشور صورت گرفت. ابعاد و جنبه های مختلف دیگر

تروتی با بیان اینکه قطر حسن در سال های اخیر همسایگی خود را با دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس ثابت کرده است، اذعان داشت: قطر به عنوان کشور دوست و مسلمان در گذشته تبادلات اقتصادی خوبی با ایران داشته و در آینده نیز مطرح است و موضوع گسترش اقتصادی است. روابط

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران خالق گاز بوده و به توصیه رهبر معظم انقلاب در حال تشکیل گردهمایی کشورهای گازی جمهوری اسلامی و قطر هستند که از مهم ترین گازها هستند. دارندگان منطقه و جهان «یک بار دیگر و برای مدت طولانی تعدیل می‌کنند و قراردادهایی در این زمینه امضا می‌کنند.

به گفته این کارشناس سیاسی، توسعه منطقه ای و مداخلات عربستان در قطر زمینه را برای گسترش روابط و اعتماد به ایران فراهم می کند و نزدیکی دو کشور باعث گسترش تفکر اسلامی در منطقه می شود.

تراتی گفت: متأسفانه در دولت لیبرال در گذشته از تعامل با همسایگان خود محروم بودیم. کشورهای اروپایی و آمریکایی در حوزه برجام محدود بودند در حالی که این ارتباط با کشورهای همسایه می تواند دلیلی برای کاهش فشار امتیازدهی باشد.

وی افزود: امیدواریم این خلأ ارتباطی در دولت سیزدهم پر شود و نگاه به درون و تلاش برای اعمال منویات رهبری در چارچوب گام دوم انقلاب، سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی را فراموش نکنیم. ” او گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید