خنجر را گم نکن!

1- در اواخر دهه 70 که در ادامه سلسله گزارش های کهان از «ثروت های غیرمنتظره» به پرونده فساد اقتصادی یکی از شرکت های بزرگ رسیدیم و با استناد به اسناد و مدارک موجود، تخلفات فاحشی را فاش کردیم. این شرکت، یکی از وکلا او نیز در این حادثه به کیهان آمد. وی ابتدا به سوء استفاده های کلان مالی در شرکت مذکور اعتراف کرد و در پاسخ به سوال نگارنده که چرا در مقابل این فساد بزرگ سکوت کرده اید؟ گفت ؛ آنچه مرا نگران می کند تخلفاتی است که در جریان تحقیقات و بازداشت متهم صورت گرفته و وی به مواردی از جمله امتناع خانواده متهم از ملاقات و نحوه دستگیری وی که در ادامه کذب بودن آن ثابت شد اشاره کرد و پرسید: «می‌دانید آیا شرعاً اگر شمر خنجری را که با آن امام حسین (علیه‌السلام) را به قتل رسانده است، به کسی سپرد، باید به آن امانت احترام گذاشت و با وجود جنایتی که صاحب آن مرتکب شده است، امانت او قابل اعتنا نیست. ? «…» در پاسخ به سؤال ایشان که به صورت خودپسندانه مطرح شد، گفتیم; آیا می دانید کار جنابعالی و امثال شما چیست؟… این عصر عاشورا است، حسین بن علی (علیه السلام) و 72 نفر از بهترین بندگان خدا فقط برای خداجویی و عدالت خواهی به شهادت رسیدند. و با پاسداری از حریم اسلام، فرزندانشان و اهل بیت رسول خدا (ص) اسیر شد، خیمه های خدا به آتش کشیده شد، فرزندان شهدا در تاریکی شب در بیابان سرگردان شدند و گم شدند. راهشان، زینب کبری، آرام گیرد، در سوگ عزیزانش اشک ریخت و شتابان اطراف خیمه های سوخته را جست و جو کرد. بچه ها حفاری می کنند، جنایتکاران از هر طرف به سمت حرم نبوی خانه خدا فرار می کنند… و در این میان افرادی مانند حضرت علی به جای اینکه دست خود را از آستین شجاعت و غیرت بیرون بکشند و اگر قدرت و توان ندارند شجاعت رویارویی با دشمنان خدا، لااقل آب ریختن بر آتش خیمه ها و گام برداشتن در حمایت از اسیران، گریه می کنند و هشدار می دهند که مراقب باشید مبادا «خنجر سیلی» گم شود. و در آن امانت خیانت وجود دارد!

2- چند روز پیش آقای محسنی اجیعی رئیس محترم و فداکار قوه قضائیه ضمن تاکید بر برخورد قاطع با اغتشاشگران و مجازات شدید و تأسف بار آنان گفت: «البته اقدام اعتراضی شامل حال نمی شود. آتش زدن قرآن و پرچم، آتش زدن اموال مردم و کشتار مردم، بلکه عمل اعتراضی تعریف و چارچوب خاص خود را دارد. آقای آژه ای پس از تمایز بین اعتراضات و اغتشاشات، اغتشاشات اخیر را توطئه آمریکا و صهیونیست ها دانست و تاکید کرد: امروز پشت صحنه اغتشاشات اخیر و عاملان و محرکان اصلی آن کاملاً مشخص شده است. برای همه روشن شده است که صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی در این اتفاقات دست داشته اند و سران خودشان نیز در این مورد صحبت می کنند. رئیس محترم قوه قضائیه پس از این توضیح صریح و تفکیک اعتراض و اغتشاش گفت: به تمامی جریان ها، گروه ها، جناح های سیاسی، جناح ها و اقشار جامعه که دارای شبهه، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می کنم که اینجانب آماده شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفتگو هستم.

3- بدیهی است که قصد آقای آژه ای گفتگو با یاغیان نیست. وی در بیانیه‌ای روشن و هوشمندانه، شورشیان را «عوامل شناخته شده آمریکا، اروپا و صهیونیست‌ها» توصیف کرد و از لزوم برخورد قاطع و خشن با آنان گفت. شورشیان به وضوح نشان دادند که آنها مأموریتی را انجام می دهند که توسط سرویس های اطلاعاتی خارجی به آنها دیکته شده بود (اعترافات صریح مزدوران اسیر شده و همچنین ده ها سند غیرقابل انکار دیگر). در کجای دنیا آتش زدن اموال عمومی، بریدن گلوی پلیس، حمله به مساجد و مساجد، سوزاندن قرآن، بیرون کشیدن حجاب از سر زنان محجبه، کشتار مردم در کوچه و بازار، آتش زدن آمبولانس ها که برخی از آنها بیماران سوار بودند. دزدی اموال مردم و دزدی مغازه ها و ده ها جنایت شرم آور دیگر مانند این اعتراض! اسمش هست؟!

4- در این میان برخی از حامیان اغتشاشات که باید پاسخگوی خسارات و خون های ریخته شده بر زمین باشند، اظهارات صریح و صریح رئیس محترم قوه قضائیه را تحریف کرده و از آن به عنوان تمایل جناب عالی برای گفتگو یاد کرده اند. به شورشیان و مثلاً آنها همیشه شرمنده خود نبوده اند که آقای اژه ای یا هر مقام دیگری از رژیم بتواند با شورشیان و مزدوران قاتل صهیونیست ها و آمریکایی ها گفتگو کند؟! و در کل آیا بر خود قدرتی ندارند که اگر پرحرف بودند مرتکب جنایات وحشتناکی نمی شدند! و…

5- گفت وگو با افراد، گروه ها و جریان های سیاسی که به گفته آقای آژه ای دارای تردید، پرسش و انتقاد هستند اقدامی شایسته و ضروری است، اما در حالی که یک مشت یاغی، قاتل و مزدور به جان و مال و ناموس مردم تعرض کرده اند و جدا از ویرانی، آتش زدن، قتل و جنایت در دایره لغات آنها نیست، صحبت از گفت و گو درست مانند زمانی است که مردم نگران مفقود شدن خنجر ملعون شیمر در غروب عاشورا و بلایی که هولیگان ها با ذبح الله به وجود آوردند! به بهانه اینکه حفظ امانت واجب است، حتی اگر آن امانت خنجری باشد که با آن سر پاک مولای مظلوممان حضرت سیدالشهدا (ع) را از بدنش جدا کنند!

دیدگاهتان را بنویسید