خودداری تولیدکنندگان از عرضه کره و شکر به بازار/ مشکل خانواده های کرمانشاهی برای عرضه روغن


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836087

در چند روز اخیر شاهد کمبود شکر و روغن در کرمانشاه بوده ایم، به طوری که گاهی اوقات حتی این محصولات در فروشگاه ها کمیاب هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، در روزهای اخیر شاهد کمبود برخی از کالاهای اساسی مانند روغن و شکر بودیم که خانواده های کرمانشاهی را با مشکل مواجه کرده است.

به نظر می رسد با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها، تولیدکنندگان شکر و کره با خودداری از عرضه این محصولات به بازار در صدد ایجاد کمبود و افزایش قیمت هستند که این امر مستلزم نظارت جدی متولیان امر است.


ef75b23a dd7f 401c b581 f6201c86a1b5 خبر خاکستری


شکر و روغن در کرمانشاه کم نیست

محمدرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار کرد: تعطیلات کارخانه در ایام نوروز و افزایش پخت زولبیا، بامیه و نذری در ماه مبارک رمضان باعث افزایش مصرف روغن و شکر شد، اما در مجموع کمبودی از نظر عرضه وجود ندارد. قند.

وی افزود: شکری که برای تنظیم بازار توزیع می شود، پس از تحویل از کارخانه ها توسط شرکت های مربوطه بسته بندی می شود و سپس در فروشگاه های زیر نظر جهاد کشاورزی عرضه می شود.

عباسی با بیان اینکه فرآیند تنظیم بازار با بازاریابی متفاوت است، افزود: شکر در حال حاضر موجود است اما بخشی از سهمیه شکر کرمانشاه در قالب کالاهای تنظیم بازار و بقیه از بخش خصوصی تحویل و توزیع می شود. “

وی گفت: هزار و 400 تن شکر برای تحویل به هفت شرکت بسته بندی تحویل و در مغازه های سطح شهر توزیع می شود.

معاون توسعه تجارت و صنعت جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: علاوه بر توزیع روزانه شکر، 2000 تن روغن نیز توسط شرکت های پخش توزیع می شود.

عباسی گفت: در هر منطقه کمبود نفت وجود دارد، توزیع در حال انجام است اما تحویل این اقلام به فروشگاه ها ممکن است دو یا سه روز طول بکشد.

وی افزود: به منظور تنظیم بازار، شکر و روغن در فروشگاه های زنجیره ای، مراکز تعاونی مصرف و مغازه های منتخب استان کرمانشاه توزیع می شود.


422cb465 4988 41c5 b06e b87c55c9ab01 خبر خاکستری


شکر و روغن گاهی در بازار موجود نیست

رامین پهلوانی در گفت و گو با مرصاد با تایید کمبود شکر و روغن گفت: این موضوع مربوط به محصولات کارخانه است.

وی با بیان اینکه مازاد تقاضا در بین تولیدکنندگان نیز افزایش یافته است، افزود: برخی از کارخانه ها با وجود موجودی در انبار، محصولات خود را در بازار عرضه نمی کنند تا در آینده قیمت ها افزایش یابد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: البته تاکنون موردی از نگهداری شکر و روغن نداشته ایم و هیچ مورد تخلفی با موضوع احتکار نداشته ایم.

پهلوانی خاطرنشان کرد: جای تعجب است که چگونه برخی کالاها یک شبه کمبود دارند.

وی با اشاره به اینکه کمبود شکر و روغن وجود دارد و حتی در برخی موارد این محصولات در بازار موجود نیست، گفت: بحث توزیع کالا برای تنظیم بازار به معنای پذیرش کمبود است.

پهلوانی گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. نظارت بازرسان برای به حداقل رساندن تخلفات احتمالی ادامه دارد.»

وی افزود: مردم در مصرف شکر و روغن نیز دقت لازم را داشته باشند و البته کارخانه ها و بنگاه ها بیشتر از این نخواهند.

به گزارش مرصاد، برای کاهش مشکلات اقتصادی و خنثی سازی برخی آثار تحریم ها برای استفاده از ظرفیت داخلی، تولیدکنندگان نیز باید در کنار مردم باشند و از زیاده خواهی و زیاده خواهی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید