خودروهای جدید باید با توجه به پتانسیل و مزیت های کشور تولید و به بازار عرضه شود


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1905878

مدیرعامل سایپا در مراسم رویداد 2 فناوری خودروهای آینده:

مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویداد فناوری Future Cars 2 را با حضور شرکت های دانش بنیان برای توانمندسازی صنعت خودرو در چهار حوزه برقی و هیبریدی برگزار می کند. وسایل نقلیه، زیرساخت ها، روش های آزمایش و آزمایش انجام شده و مرتبط.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سایپان نیوز ، دومین رویداد فناوری خودروهای آینده با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت حراست، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل صنعتی ایران خودرو. گروه، مدیران ارشد صنعت خودرو و مدیران عامل شرکت ها توسط دانش بانیان در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا برگزار شد.

منوچر روگی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست خودروی فناوری آینده 2 گفت: این نشست از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گام های خوبی در راستای تولید خودروهای تولیدی برداشته شده است. آینده ای که امیدواریم با همکاری مشترک صنعت خودروسازی کشور و روش های مبتنی بر دانش این شرکت به اهداف تعیین شده نزدیک شویم.

لاگی افزود: در چند سال آینده باید با خودروهای قدیمی خداحافظی کنیم و با توجه به پتانسیل و مزیت های کشور خودروهای جدید تولید و روانه بازار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته بحث نیاز و توجه ویژه به خودروهای آینده از سوی کارشناسان صنعت خودرو مطرح شده است که در شرف تهیه قوانین و مقررات بود و اکنون با تلاش داخلی و شرکت های دانش بنیان به طراحی و ساخت رسیده اند و ما باید با این فناوری بیشتر آشنا شویم و سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

دبیر ستاد فنی و پیشرفته ریاست جمهوری گفت: در بحث دانش حضور شرکت های دانش بنیان بیش از پیش پررنگ می شود و در این راستا نیاز به حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان بومی و همچنین پتانسیل ها احساس می شود. باید از شرکت های دانش بنیان خارجی و استارت آپ ها در امر تحقیق و توسعه به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: با تمرکز وظایف و توجه ویژه به دانشگاه های مطرح کشور می توان شرایط و بستر لازم برای طراحی و ساخت خودروهای آینده و استفاده از توان و ظرفیت علمی کشور را فراهم کرد.

منطقی تاکید کرد: ساخت خودروهای آینده با مونتاژ آنها متفاوت است. لازم است ابتدا با طراحی شروع شود. جدای از خروج از وابستگی، با تقویت انجمن قطعه سازی در کشور، شرایط برای تولید قطعات خودروهای آینده تضمین می شود و این باید در مسیر درست باشد.» ما انتخاب کرده ایم که مرکز رقابت باشیم. در فناوری های جدید

در ادامه این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طراحی خودروهای برقی یکی از اقدامات مهم در آینده است اما نباید فراموش کرد که طراحی و تولید خودروهای لیتیوم یونی در دنیا یک تهدید بزرگ برای خودروهای الکتریکی

وی خاطرنشان کرد: در طراحی و تولید خودروهای برقی تمرکز و اولویت سایپا بر خودروهای کار مانند اتوبوس شهری و بین شهری است و اولویت دوم گروه سایپا که هم اکنون در مرکز تحقیقات و نوآوری راه اندازی شده است، تولید است. خودروهای الکتریکی بدون وابستگی به کشورهای دیگر

مدیرعامل گروه سایپا افزود: تولید موتورسیکلت های برقی خود شارژر در این مرکز در حال انجام است و در صورت به ثمر رسیدن این طرح می تواند تحول بزرگی در صنعت حمل و نقل به ویژه موتورسیکلت ایجاد کند.

تیموری از تولید خودروی هیبریدی شاهین با همکاری دانشگاه نوشیروانی بابل خبر داد و گفت: این محصول نمونه ای از محصولات با تکنولوژی روز دنیاست که خوشبختانه با توان متخصصان دانشگاه ساخته شده است.

وی افزود: در گروه سایپا یک سامانه ناوبری ملی طراحی و ساخته شده است که از نظر عملیاتی در دنیا بی نظیر است به گونه ای که در این محصول با همکاری سامانه مخابراتی قابلیت رهگیری در در هر شرایطی و اتصال یکی از ویژگی های مهم ناوبری ملی است که این به دلیل سیستم الکتریکی خودرو است که رهگیری را در هر شرایطی امکان پذیر می کند.

مدیرعامل سایپا گفت: در آینده با رویکرد تحقیق و توسعه به سمت تولید محصولات مشترک خواهیم رفت که در این راستا با حمایت وزارت حراست، ائتلاف راهبردی سایپا و ایران خودرو تشکیل شده است. ، و همه برنامه ها به طور مشترک برای افزایش کیفیت، کاهش قیمت و تولید به موقع طراحی شده اند.

وی از راه اندازی طرح تست عابر پیاده در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا خبر داد و افزود: با قابلیت راه اندازی و تست خودرو در این مرکز، امکان استفاده و آزمایش محصولات سایر شرکت های داخلی در مرکز پژوهش و نوآوری وجود دارد. نوآوری های سایپا و همه شرکت ها می توانند از این پتانسیل استفاده کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: در فرآیند ساخت ابتدا باید طرح اصلاح شود تا عیوب به حداقل برسد. هدف گروه سایپا با همکاری شرکت های دانش بنیان افزایش کیفیت در فرآیند طراحی برای رسیدن به سطح مطلوب در فرآیند تولید می باشد.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: در تلاش هستیم تا خودروهای فعلی را الگوبرداری کنیم تا خودروهای آینده با کیفیت بهتری تولید و تحویل شوند و در این راه از تمام ظرفیت گروه سایپا و کشور برای بهبود روند تولید استفاده خواهیم کرد. و افزایش کیفیت

شاهین ازبی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنعت خودرو سایپا در این مراسم گفت: فلسفه برگزاری رویداد فناوری 2 استفاده از تمام ظرفیت های موجود در صنعت خودروسازی و در این مرکز فضایی مناسب برای شرکت های دانش بنیان است. برای به اشتراک گذاشتن آخرین پیشرفت ها در راستای صنعت خودروسازی ایجاد شده است تا به صنعت کمک کند خودروهای جدید ارائه دهد.

وی افزود: این رویداد با چهار محور خودروهای برقی و هیبریدی، زیرساخت ها، روش های تست و آزمایش و مرتبط و با حضور 50 شرکت، 22 پنل تخصصی و 250 شخص حقیقی و حقوقی از شرکت های دانش بنیان و کارشناسان در صنعت خودروسازی جدید و محصولات جدید در 29 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

ازبی بیان کرد: با توجه به پتانسیل کشور در حوزه نفت و گاز، امکان تولید خودروهای جدید با فناوری هیبریدی، برقی و سوختی وجود دارد و در آینده نزدیک باید با توجه به شرایط، برنامه ریزی های لازم برای طراحی و تولید انجام شود. این محصولات باید با مشارکت تمامی شرکت های مطرح و دانش بنیان تولید شوند.

در این مراسم با حضور مدیران عامل شرکت های خودروسازی و دانش بنیان، 4 تفاهم نامه در زمینه خودروهای برقی و هیبریدی، زیرساخت ها، تست ها و روش های تست و اتصال به امضا رسید.

بر این اساس، با چهار رویکرد، در قالب یک تفاهم نامه راهبردی، مرکز ملی توسعه فناوری انرژی لیتیومی در ما بین صنایع حمل و نقل وزارت حراست، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه مواد و انرژی ایجاد شود. تفاهم نامه همکاری برای ایجاد مرکز مشترک نوآوری و صنایع پیشرفته خودرو بین مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، وزارت حراست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ رایزکو؛ تفاهم نامه همکاری به منظور ارتقای سطح فناوری پروژه های خودروهای متصل بین ستاد حمل و نقل پیشرفته، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت ایرانسل؛ تفاهم نامه همکاری بین ستاد حمل و نقل پیشرفته، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، شرکت ایترک و ISQI برای مراکز توسعه زیرساخت، تست و تست خودرو امضا شد.

لازم به ذکر است خودرو شاهین در طرح ملی ناوبری خودروهای متصل با همکاری شرکت ایرانسل و همچنین دو کتاب در حوزه خودرو با همکاری شرکت ایرانسل و ستاد حمل و نقل پیشرفته و پژوهش و نوآوری صنعت خودرو سایپا ارائه شد. مرکز.

دیدگاهتان را بنویسید