خیابان اربعین مظهر «سفینه النجاه» مداحان حسینی است/ موکب ها باید حامل پیام فرهنگی مؤثر باشد.


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897280

فرماندار گرگان برپایی خیابان اربعین را جلوه کوچکی از «سفینه النجاه» دانست و گفت: تلاش شرکت کنندگان در موکب ایجاد فضایی معنوی و امیدبخش برای زائران بازمانده از پیاده روی اربعین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی در گفتگو با گلستان ما درباره فلسفه نامگذاری خیابان شهید رجایی گرگان به نام اربعین گفت: سلام بر امام حسین (علیه السلام) ثواب زیادی دارد، این امام همام کشتی نجات است و همه می توانند توسل کنند. به سوی او قطعاً دست خالی نزد سیدالشهداء (علیه السلام) باز نمی گردد.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در عالم بشریت استثنا بود، افزود: این استثنا باعث شد که مردم همه چیز را رها کنند و به سمت سفینه النجاه حرکت کنند.

پایین محلی؛ وی راز پیروزی انقلاب اسلامی را از حماسه حسینی برشمرد و تصریح کرد: درس ایثار، ایثار، شهادت و وفاداری را در مکتب حسینی آموختیم. تمام دنیا به ویژه جوامع شیعه، غیر شیعه و حتی غیر مسلمان برای این ایام ارزش و احترام قائل هستند.

وی افزود: خیابان مزین به نام «اربعین» گرگان در واقع مظهر «کشتی صلح» زائران حسینی است، کسانی که در طول حیات و رحلت امام حسین (ع) اشک می ریزند و عزاداری می کنند. به روی آنها باز شود.

فرماندار گرگان ایجاد فضای خیابانی در روز اربعین با ساماندهی موکب جاماندگان حسینی را اقدامی مثبت و موثر دانست و گفت: تمام تلاش تجمع کنندگان این است که فضایی معنوی و امیدوارکننده برای زائرانی که بنا به دلایلی ترک کردند فراهم کنند. پیاده روی اربعین

بیان محالی با بیان اینکه کار شرکت کنندگان در موکب بسیار عالی و تحسین برانگیز است، ابراز کرد: مهمترین خدماتی که در موکب ها انجام می شود در بخش های فرهنگی است که ابعاد حرکت حسینی بر این اساس است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف، نهی از منکر و احیای دین رسول الله (ص) سه هدف مهم قیام حسینی بود، گفت: پیام این موکب های اربعین نیز باید فرهنگی باشد. بنیان انقلاب اسلامی نیز بر اساس فرهنگ است، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی حتی شلیک نشد.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه علیرغم همه مشکلات اقتصادی، دل های مردم تسخیر امام حسین (ع) شده است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از دو برابر سال گذشته برای ساماندهی این موکب ها 12 میلیارد تومان به مردم کمک شد. منابع باید در این راه هزینه شود.

بیان محلی گفت: پیام و نتیجه فرهنگی تاثیرگذار موکب حسینی این است که باید با قبل، حین و حتی بعد از موکب تفاوت داشت و یک قدم به خدا نزدیکتر می شویم.

وی بیان کرد: هزینه های انجام شده برای برپایی این موکب ها تقویت ارتباط مردم با خدا، دین، معنویت و ارزش های اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید