خیانت دلیل تاریخ جاودانه مدافعان است

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792187

رزم متوسلیان گفت: پس از حادثه حج، احمد متوسلیان در مورد خیانت هایی که منجر به این حادثه شد گمانه زنی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده جعفر جهروتی زاده نیز از رزمندگان حاج احمد متوسلیان سه شنبه شب در نشستی در مجتمع ناشران کوم گفت: اواسط سال 58 با احمد متوسلیان آشنا شدم و سپس در بانه با هم بودیم. حاج احمد متوسلیان شد حاج احمد متوسلیان شخصیت و ویژگی هایی داشت که کمتر در فرماندهی دیده می شد.

وی ادامه داد: حاج احمد تنها یک نظامی نبود، با اینکه نابغه نظامی بود، بلکه وارد عرصه فرهنگی و سیاسی هم شد. اگر کسی کار بدی می کرد یا به او خیانت می کرد، با او سخت برخورد می کرد. برخاست و بالاخره مریوان را ترک کرد، وقتی بنی صدر خواست وارد مریوان شود، حاج احمد متوسلیان گفت: هلیکوپتر بنی صدر را به آسمان پایین می آورم، به طوفان مشکوک شدند و برگشتند، اما بنی صدر به مریوان نیامد.

همسفرم حاج احمد متوسلیان افزود: آن زمان جو علیه حاج احمد نزد امام بسیار بالا بود. با وجود اینکه جاسوسی های زیادی از سوی امام علیه حاج احمد متوسلیان صورت گرفت، امام شخصیت حاج احمد را می شناخت و تحت تأثیر جو نبود.

جهروتی گفت: مردم مریوان علاقه زیادی به حاج احمد داشتند و به نیروهای وی کمک می کردند. از طرفی بعثی ها خیلی از حاج احمد می ترسیدند. حتی از کمین حاج احمد می ترسیدند، اگر حتی یک درصد هم شکست می خوردیم، می دانستیم که شفاعت کنندگان به دنبال ما تا بغداد خواهند آمد.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح می کند: زمانی که اسرائیل به لبنان حمله کرد، یک تیپ ارتش و یک تیپ محمد رسول الله سپاه متشکل از 11 گردان اعزام شد. ارتش و سپاه به فرماندهی حاج احمد متوسلیان تشکیل شد. امام خمینی گزارش می خواهد به همین دلیل احمد متوسلیان گفت که باید تنها به لبنان برود و با حاج احمد به این سفر رفت.

همسفرم حاج احمد متوسلیان افزود: روزی که حاج احمد رفت، اصرار داشت که کسی دنبالش نرود، اما من و چند نفر دیگر تا دو کیلومتری محل حادثه به دنبال او رفتیم و بعد از آن خبری از حاج احمد و یارانش نشدیم.

وی گفت: حاج احمد با منطقه ناآشنا نبود زیرا قبلاً در سوریه و لبنان حضور داشت و به عمق موضع اسرائیل رفته بود. در آن زمان گمانه زنی هایی وجود داشت که خیانت های پشت پرده باعث این اتفاق برای حاج احمد و همرزمانش شده است، «بعد از اینکه خبر به امام رسید، ایشان دستور دادند همه برگردند، هرچند من و بقیه بدون حاج احمد نمی توانستیم برگردیم. با اطلاع دقیق از وضعیت او، به دستور امام برگشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید