دادستان کل کشور درباره اتفاقات اخیر: برخی از مسئولان مقصرند که شرایط بهانه‌آوری می‌کنند.

دادستان کل کشور درباره اتفاقات اخیر: برخی از مسئولان مقصرند که شرایط بهانه‌آوری می‌کنند.

روز جدید دادستان کل کشور گفت: برخی از ما که مسؤول ایجاد زمینه های بهانه جویی هستیم، مقصریم که سوء استفاده می کنند، در امور عمومی با مردم بدرفتاری می کنند، حقوق مردم را پایمال می کنند، در ادارات و قوه قضائیه و همه جا. در جایی که وابسته به نظام است طوری رفتار می کند که باعث دلخوری یک شهروند عزیز می شود، در آن گناه شریک است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در مراسم معارفه دادستان کرمان اظهار داشت: همه ما مدیون شهدای بزرگوار خود هستیم کما اینکه اگر قیام امام حسین(ع) نبود نام و نامی نبود. یاد اسلام و قرآن، عزت، عزت، سربلندی، اقتدار، استقلال و از آنجایی که ما مدیون اسلام و امام راحل و رهبری هستیم، همه چیز را مدیون شهدا هستیم.

به گزارش فارس، وی گفت: وظیفه ما در قبال شهدا، خانواده معظم شهدا و بستگان پیرو راه سرداران و جان باختگان و افراد عالی رتبه که نزد پروردگارشان هستند، بسیار خوب است. .

دادستان کل کشور از شهید سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و مبارزه با جانیان و گرگ صفتانی نام برد که امنیت منطقه را از بین بردند و تصریح کرد: شهید سلیمانی با حکومت و حضور خود به عنوان شمشیر عدالت توانست شمشیر در صحنه باشد. امیرالمومنین علی (ع).

منتظری افزود: امروز شاهد هستیم که با تمام توان و قدرت به جنگ اسلام آمده اند که محور آن عزیز ایران است و نقطه محوری این حرکت رهبری و ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: وقایع اخیر را مطالعه کنید و تجزیه و تحلیل دقیق انجام دهید و به جوانان نه تنها در خانه بلکه در محیط های عمومی مانند مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها تحلیل مناسب بدهید.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: به نظر من تعداد قابل توجهی از کسانی که گرفتار شده اند و وارد این دور باطل شده اند فریب خورده اند و از عمق فاجعه اطلاعی ندارند.

منتظری تصریح کرد: توده ملت ایران در مقابل این حوادث شوم به خوبی می ایستد و به این ملت بیدار، آگاه و بصیر تبریک می گوییم و هیچ یک از این مشکلات و فشارهای زندگی را در عرصه های معیشتی، اقتصادی و تجاری به طور عمده نمی بینیم. وجودی که برای این افراد نبوده و نیست.

وی بیان کرد: توطئه هایی که دشمنان مکار علیه ایران و اسلام عزیز داشتند و دارند بر مردم روشن است و با افکار پلید و محاسبات غلط خود بهانه ای برای مرگ یک خانم جوان و یا سؤال از کشتن این یا قتل می کردند. آن کشور احزاب می توانند توده مردم را تحریک کنند.

منتظری تصریح کرد: این ملت شریف، عزیز، باز و بصیر حدود یک ماه استکبار را چنان زدند که اهداف شوم خود را تنها نشانی بر آب دیدند و می بینند.

وی ادامه داد: اما از این چند نفر هم نباید غافل شد و کسانی که جاهل هستند و ممکن است فریب بی احتیاطی و اشتباه محاسباتی را بخورند باید برایشان توضیح داده شود و این جهاد تبیین است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: برخی از ما که مسئول ایجاد زمینه‌هایی هستیم که بهانه‌آوری می‌کنیم، مقصر هم هستیم که در امور عمومی با مردم بدرفتاری می‌کنند، حقوق مردم را پایمال می‌کنند، در ادارات و قوه قضائیه و همه جا. او در جایی که وابسته به نظام است، به گونه ای رفتار می کند که یک شهروند عزیز را آزار می دهد، در آن گناه شریک است.

منتظری گفت: از همکاران و بستگانم که مسئولیت خطیر دستگاه قضایی و در استان کرمان را بر عهده دارند، از رئیس و دادستان، قضات و مسئولان اداری می خواهم که دین شهدای ما را با صداقت با مردم، اعدام بیاورند. حکم عادلانه و اجرای عدالت در پیش‌زمینه است

وی خاطرنشان کرد: حجاج و شهدا رفته اند و راه را برای ما باز کرده اند تا مبادا نسبت به این خون عزیز و گرانقدر بی تفاوت باشیم و یا کوچکترین خیانتی نکنیم و این راهی است که همه باید در آن قدم برداریم.

منتظری ادامه داد: امنیت اولین نیاز مردم است و نقش امنیت در جامعه ضروری است. تا زمانی که در زندگی به دنبال موفقیت، پیشرفت، رفاه، گشایش، رفاه، آسایش و زندگی بی دغدغه باشیم، همه این موارد زیر سایه امنیت محقق می شود.

وی تصریح کرد: اگر امنیت نباشد، نه کارگر، نه تاجر، نه کاسب، نه کارخانه دار، نه معلم در کلاس، نه دانش آموز در آموزش و پرورش، نه کارمند در اداره، نه خانم در یک. نه در خانه، نه جوانی که به دنبال پیشرفت است، نمی تواند کار کند، نه سالمندانی که به دنبال آسایش و آرامش هستند، زیرا همه چیز به طور قطع فراهم شده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امنیت عنصری است که با ترکیبی از مسئولان و کارکنان و همه مردم تامین می شود و بیشتر آن به وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و برادران ما در فراج و قوه قضائیه برمی گردد.

منتظری با اشاره به اینکه قوه قضائیه در ایجاد و حفظ امنیت نقش مهمی دارد و خواهد داشت، اما نیاز به بال امنیتی و اطلاعاتی دارد و ادامه داد: عزیزان ما در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در کنار قوه قضائیه برای اجرای عدالت هستند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر یک ماهه که در پیامک بودیم، عزیزان ما در فرجه، سپاه و وزارت اطلاعات خوش درخشیدند و با همه توطئه هایی که دشمن ترسیم کرده بود، توانستند اوضاع را به هم بریزند و امروز می بینیم که الحمدلله جامعه ما و شهرها به سمت امنیت بیشتر حرکت کرده اند، البته هرگز نباید از دشمن غافل شد.

منتظری تصریح کرد: دشمنان کور نامیدند، این ملت بیدار است و این نظام به یاری خداوند و حمایت جوانان پاسدار سینه خود همچنان امنیت کشور را حفظ می کند و برای جوانان مظلوم دست گرگ. که توسط داعش و صهیونیست ها با روش های نامعقول آموزش دیده اند و مسئولین امنیت بی پروا به بدترین شکل ممکن رنج می برند.

وی یادآور شد: با توصیه و تاکیدی که به نیروها شده است از سلاح نظامی استفاده نمی کنند و با آنها برخورد مسالمت آمیز می کنند اما عاملان این جنایات را مرتکب می شوند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: کسانی که در این حوادث مرتکب جنایت شدند بدانند که هرگز از شمشیر عدالت جان سالم به در نخواهند برد. باید بدانند که مجازات ایجاد بلاتکلیفی مجازات سبکی نیست.

منتظری تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن و قوانین، دستگاه قضایی مصمم است با عوامل و عوامل اصلی و البته کسانی که فریب خورده و گرفتار شده اند، قاطعانه برخورد کند و معلوم می شود که واقعاً هستند. فریب خورده و دستشان به خون و جنایت آلوده نیست، دستگاه قضایی با رحمت اسلامی و الهی با آنها برخورد می کند اما بسیاری از آنها در روزهای اخیر با توجه به وضعیتشان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار این جلسات معتقد به کار فرهنگی هستیم و از روز اول و دوم که دیدیم در بین دستگیرشدگان نوجوانان نیز حضور دارند و مطمئن شدم که آنها گمراه شده اند، به دادستان اطلاع دادم که از روحانیون و چاه استفاده کنند. – افراد تحصیل کرده، آگاه و روانشناس، آنها را وادار کنید با این افراد صحبت کنند و به سخنان آنها گوش دهند، زیرا جهاد تبیین، توضیح دادن چیزهایی است برای افرادی که مرتکب کار بدی شده اند که منجر به جرم نشده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ایجاد امنیت یکی از مهمترین وظایف است و مهدی بخشی که از امروز سرپرستی دادستانی استان کرمان را بر عهده دارد، مسئولیت امنیت استان را بر عهده دارد.

منتظری ادامه داد: دادستان شمشیر نظام و عدالت است و نباید ساعت کاری داشته باشد و 24 ساعته در حال انجام وظیفه باشد و حفظ و توجه جدی به حقوق عامه از وظایف دادستان است.

وی با قدردانی از خدمات دادستان سابق کرمان گفت: زمانی که باید منتقل می شد به سالاری اصرار کردم که او را به تهران ببرم و از حضورش در دادسرای عمومی استفاده کنم اما قبول نکرد.

دادستان سابق کرمان نیز در سخنان خود تصریح کرد: باید مستقل و به دور از نظر دیگران تصمیم به قضاوت بگیریم و از تصادفات ترسی نداشته باشیم زیرا مقصر شناخته می شویم و سلاح ما باید «امانت» باشد.

دادا سالاری خطاب به قضات و همکاران قاضی ادامه داد: در برابر تهمت ها و قضاوت های بدخواهان صبور باشید و دفاع از ما قضات در برابر هجمه ها فقط سکوت است و باید به جلو نگاه کنید.

وی که از یاران دیرینه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی است به ویژگی های ممتاز این شهید اشاره کرد و گفت: خدامحوری و مردم دیدن از ویژگی های حاج قاسم است و ما نیز می توانیم «حاج قاسم» شویم هرچند. این کار “سخت” است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: جلب رضایت مردم و مردمی بودن از اولویت های کاری من است و به امید خدا برای برخورد با مفسدان در دادگستری کرمان برنامه کاری داریم. سیستم.” و نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی.

مهدی بخشی ادامه داد: حفظ حرمت و جایگاه همکاران و ضابطان قضایی از اولویت های دادستانی خواهد بود و حفظ نظام جمهوری اسلامی خط قرمز ماست.

وی تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از دیگر اولویت های دادستانی کرمان است و قول می دهیم صددرصد انقلابی باشیم و همانطور که رهبری فرموده اند عمل کنیم و طبق فرموده ایشان انقلابی گری افراطی نیست و باید دلسوزانه عمل کنیم. ، قاطعانه و بدون تقابل.

دیدگاهتان را بنویسید