همه مقصرند جز خودسری!

همه مقصرند جز خودسری!

مطهره شفیعی: از یک طرف دانش آموزان دختر مسموم می شوند و از طرف دیگر یک زن کتک می خورند. فرضیات زیادی وجود دارد، اما واقعیت هنوز مشخص نیست. فارس نوشت: فیلمی از دعوای چند ثانیه ای با یک زن در حاشیه مدرسه دخترانه تهرانسر منتشر شده و گفته شده که این زن مادر یکی از دانش آموزان آن مدرسه است که به مدرسه آمده است. به دلیل نگرانی از وضعیت دخترش، اما این اعتراض به دلیل نگرانی مادری برای سلامت فرزندش با واکنش شدیدی به بازداشت او مواجه شد.» مهر در ۲۰ اسفند نوشت: «دفتر سخنگوی فرج به این موضوع واکنش نشان داد. با انتشار این خبر اعلام کرد که این موضوع مورد قبول پلیس قرار نگرفته و هیچ یک از کارکنان فاراژ نقشی در این حادثه نداشته اند. که چهار نفر از عاملان اصلی ماجرای ضرب و شتم یک زن در مقابل مدرسه ای در 13 آبان تهران شناسایی و دستگیر شدند، نکته جالب اینجاست که هویت ضارب مشخص نشده است! خبرآنلاین همچنین نوشت: عامل برخورد غیرقانونی یک زن در جریان مسمومیت دانش آموزان در ۲۲ آبان دستگیر شد.

رسیدگی سریع به این رخنه اقدامی مثبت و قابل تحسین است، اما همانطور که اتفاقات چند ماه اخیر نشان می دهد، حضور نیروهای سرشناس با لباس فرم در خیابان، علیرغم تکذیب برخی مسئولان و انتقاد کارشناسان، باعث شده است. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز نوشت: «دستگیری عاملان حمله به این زن در اعتراض به مسمومیت، اقدامی پسندیده و قانونی است. حیثیت نظام را تهدید می کنند، همان افرادی هستند که رفتارهای خشونت آمیز بدون دلیل و غیرقانونی و حتی خلاف شرع دارند.

نظر کرم چیست؟

اگرچه عدم اطمینان در مورد هویت مهاجم مهم است، اما در مقیاس کوچکتر قابل توجه است. دختر بچه هایی که برای تحصیل علم به مدرسه می روند اما با آمبولانس به بیمارستان می روند! آیا هنوز کار عوامل تصادفی است؟ اگر گفته فاضل را دنبال کنید که این مسمومیت ها کار گروهی است که به هزاره ها معروف است، اکنون این سوال مطرح می شود که اعضای این گروه چه کسانی هستند و هدفشان چیست؟ در اینجا قابل تامل است که حسین ا…کرم یکی از رهبران انصار حزب… در مورد این اتفاقات اظهار نظر کرده است. اکرم معتقد است: «جنبش غرب‌گرا و ضدانقلاب به رهبری آمریکا در توطئه مسموم کردن، افزایش قیمت ارز و امثال آن فعال است. اما به نظر می رسد از آنجایی که استراتژی موازی دشمن با تحریک زنان و طبقه محروم اجتماعی همراه با تاکتیک های گفتمان خودمحورانه، در صدد تولید فرهنگ متکثر (اسلامی- سکولار) است، به دلیل دو مورد موفق نخواهند شد. دلایل نظری و رفتاری (کنش اجتماعی) دو عامل نظری و کنش اجتماعی به هیچ وجه وجود فرهنگ کثرت گرا را تایید نمی کند. وی با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت: این نگاه آمریکا و گروه های ضد انقلاب را مسئول مسمومیت دختران دانش آموز در قم می داند. برخی در این دیدگاه معتقدند که منافقین برای بهتر شدن از هشت گروه دیگر مخالف، طرح مسمومیت در قم را مانند اتهامات فیلم عنکبوت مقدس در مشهد دنبال می کنند، بنابراین با ادامه مهسا. کد، قیام های سه ماهه را در پایان سال برمی گردانند یا حداقل آن را زنده نگه می دارند. ناکامی و شکست جنگ ترکیبی سقوط را از ملت ایران حفظ کنند یا انتقام بگیرند.

حملات سازمانی

حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز معتقد است که این حملات سازماندهی شده است. این حملات با این حجم و مدت نمی تواند کار یک نفر باشد، این جنایت طولانی سازماندهی بزرگ می خواهد. در کشوری که دشمن را در آسمان اسیر می کند، این سازمان عظیم کجا و در چه بستری پناه گرفته است؟! این شبکه وحشتناک در ایران با گل های کوچک بازی نمی کند، با روح و روان و زندگی و سلامت هزاران کودک این کشور بازی می کند. تهیه این گاز سمی یک کار تخصصی است نه یک شهروند عادی. گازی که به راحتی پرتاب می شود و در عین حال کسی را نمی کشد بلکه بیشتر به دانش آموزان آسیب می رساند تا آنها را بترساند. این گاز در فروشگاه های معمولی فروخته نمی شود، این سازمان وحشتناک چگونه به این گاز دسترسی دارد؟ معاون پژوهشی وزارت بهداشت نیز با اذعان به عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان گفت: عده‌ای خواستار تعطیلی مدارس دخترانه بودند. اما تاکنون هیچ یک از عاملان این اقدامات دستگیر نشده اند! محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توییتی نوشت: افراط گرایی مذهبی بزرگترین خطر برای همه جوامع است.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید