داستانی پر از فراز و نشیب از یک پروژه بزرگ در گچساران+تصاویر


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905515

پس از افتتاح بیمارستان نرگسی گچساران در سال گذشته در یک مراسم ویدئو کنفرانس توسط «حسن روحانی» رئیس جمهور وقت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امسال نیز این بیمارستان را افتتاح کرد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس؛ بیمارستان نرگسی گچساران در 18 مرداد 1400 طی ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دولت قبل در شهرستان نفت خیز گچساران با 2.8 میلیارد ریال وام به بهره برداری رسید.

این در حالی است که بیمارستان نرگسی گچساران در دولت «حسن روحانی» به بهره برداری رسیده و انتقاداتی نیز درباره تجهیز این بیمارستان مطرح شده است و توهم می آفرینند و می خواهند در راه تأسیس بیمارستان نرگسی گچساران سنگ اندازی کنند!

اگرچه پرویز یزدان پناه با بیان اینکه بیمارستان نرگسی گچساران تنها بیمارستانی در ایران است که تمامی تجهیزات آن (100 درصد) نو خریداری شده است، در حالی که برخی مدعی هستند تجهیزات کلاس 2 در این بیمارستان نصب شده است، گفت: این بیمارستان بدهی ندارد. زمان افتتاح اما 3 میلیارد تومان در حساب خود دارد.

با این تفاسیر، بیمارستان نرگسی گچساران نیز پس از گذشت حدود چند ماه از افتتاح، تعطیل شد، البته «دیهیمی خوب» فرماندار گچساران در جلسه شورای اداری در خصوص تعطیلی بیمارستان نرگسی این شهرستان در فروردین ماه امسال گفت: نرگسی. بیمارستان بازگشایی می شود، اگرچه مشکلاتی در این بیمارستان وجود دارد، اما از نظر تجهیزاتی نباید مشکل دیگری وجود داشته باشد، اما تعجب آور است که این بیمارستان پس از چند ماه فعالیت تعطیل می شود! پس اگر این بیمارستان از ابتدا مشکل داشت پس چرا آن را افتتاح کردند؟

اما سید طاهر حسینی، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: این بیمارستان مردادماه سال گذشته افتتاح شد و پس از مواجهه با اوج شیوع ویروس کرونا و کمبود تخت بیمارستانی، مجبور به راه اندازی سه بخش شد. بیمارستان نرگسی و وقف آن برای پذیرش بیماران کرونایی در گچساران.

وی مجددا بیان کرد که پس از مدتی پیشنهاد انتقال بیمارستان شهید رجایی به بیمارستان جدید نرگسی مطرح شد که رد شد و به این نتیجه رسیدیم که بیمارستان نرگسی گچساران کاملا مستقل باشد و بیمارستان شهید رجایی نیز با کادر خود به فعالیت های قبلی خود ادامه دهد. . دادن

اگرچه مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مدتی است که به حدود 30 نیروی خدماتی از جمله پرستار برای کار در بیمارستان نرگاسی ابلاغ شده است، اما این کارکنان عملاً کار خاصی در بیمارستان نرگاسی انجام نداده اند، زیرا هیچ بیمار مورد نظر برای کار وجود ندارد. ، تا زمان صدور مجوز رسمی برق بیمارستان نرگسی از سوی وزارت بهداشت و درمان، آنها را به محل کار قبلی خود برمی گردانیم.

حسینی مجدداً اعلام کرده بود که با ابلاغ این مجوز از سوی وزارتخانه، نیروهای مستقل اعم از نیروهای متخصص مانند پزشک، پرستار و … برای این بیمارستان جذب خواهند شد. در اطلاعیه قبلی تعدادی از پرسنل بیمارستان شهید رجایی را به بیمارستان نرگسی اعزام کرده بودیم که بیمارستان نرگسی بیمار ندارد تا به آنها خدمات ارائه کنیم.

با اینکه مدعی بود بیمارستان نرگسی عملاً شروع به کار نکرده است اما حالا می خواهد تعطیل شود! بلکه در مدت کوتاهی و با توجه به اوج شدید کرونا، مجبور شدیم سه قسمت از آن را به عنوان اورژانس ایجاد کرده و برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

از این رو در پایان مرداد ماه سال جاری دکتر محمد گلم نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح زودهنگام بیمارستان نرگسی گچساران بدون توجه به تکمیل زیرساخت های آن انتقاد کرد و گفت: زیرساخت های اصلی بیمارستان نرگسی گچساران است. پروژه بیمارستان نرگسی شهر گچساران آماده و تکمیل نشده است. این زیرساخت قابلیت باز شدن را ندارد مثلا اصلا آسانسور استاندارد ندارد و نمی توان از آن استفاده کرد و اگر فردی در این آسانسور مریض شد یا مشکلی داشت ما باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان نرگسی گچساران اصلا عایق نیست و پیمانکار به سازمان پیمانکار که سازمان مسکن، راه و شهرسازی است طلبکار است و عملاً کار و نتیجه این موضوع را انجام نمی دهد، گفت: آیا آن پروژه رها شده است. پیمانکار نگران تحویل بیمارستان و افتتاح و راه اندازی بیمارستان بدون تسویه حساب است و از یک طرف مانع کار است و ما هم به فکر راه اندازی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجدداً با بیان اینکه متاسفانه بیمارستان نرگسی گچساران شناسنامه ندارد، بخش ها تعریف نشده است و تعداد نیروی انسانی عادی و متخصصی که در آنها تخصص و دپارتمان مشخص نیست، گفت:

گلم نژاد از این رو تاکید کرد که آقایان فقط در را باز کردند و باز اعلام کردند، در حالی که می توان گفت وقتی بیمار در آن بیمارستان بستری شود، بیمارستان کامل است.

وی افزود: بستری شدن بیماران کرونا در آنجا بر اساس فوریت بوده است زیرا بیماران کرونایی در چادر و حتی در منزل درمان می‌شوند و البته این توجیه درستی برای افتتاح پروژه‌ای مانند بیمارستان نرگسی گچساران و این بیمارستان نیست. مشخص شد در صورت بستری شدن بیمار درب بیمارستان بعد از ما بسته نخواهد شد.

بر این اساس عملیات اجرایی بیمارستان نرگسی با 142 تخت در مرداد ماه 1398 در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع آغاز شد و این مرکز درمانی با زیربنای 10 هزار و 800 متر مربع در 6 طبقه و دو بلوک احداث گردید. مساحت ساختمان اصلی 11300 متر مربع و مساحت ساختمان های فرعی 1200 متر مربع می باشد.

این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، بخش داخلی، رادیولوژی، آزمایشگاه، آی سی یو، آی سی یو، مغز و اعصاب، جراحی تخصصی، جراحی عمومی و فیزیوتراپی می باشد.

به هر حال ماجرای پرفراز و نشیب تاسیس بیمارستان نرگسی گچساران پس از سال ها به پایان رسیده و صبح امروز برای دومین بار با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. هر چند به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این بیمارستان زمانی باید راه اندازی شود که اگر بیمار بستری شود درب بیمارستان پشت سرمان بسته نشود!!!

عکس هایی از افتتاحیه بیمارستان نرگسی گچساران را هم ببینید.


f45737aa 9d85 41b0 9e8a 2e63a211392a خبر خاکستری


752eb4fa c82f 4ce2 b67d f404131ce9f4 خبر خاکستری


9dcd9815 65e2 4345 bb23 faf07f7638d4 خبر خاکستری


a7bf46c8 ac1a 457c 89b1 7ffa7ec5082e خبر خاکستری


b9067b4a cf77 4f7a abf4 01287251c5a2 خبر خاکستری


4123031f 95cb 431e b10c c6a5ddf78e20 خبر خاکستری


1d8df7f9 8545 4366 a576 bd3a85f6f0d0 خبر خاکستری


5c3e7a00 faf3 4924 9be4 acd8abdbcb24 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید