فراز و نشیب و بن بست مسکن ملی در شهر همدان


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908642

بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن آثار ضعف و ناخواسته و به دور از عدالت مدیریتی برخی مسئولان است که مخالفت و اعتراض ایجاد می کند و از وضعیت کنونی جامعه ابراز گلایه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان؛ ماجرای اغتشاشات اخیر و بررسی علل زمینه ساز و تداوم این اعتراضات ما را بر آن داشت تا به یکی از عوامل اصلی ایجاد تنش و بی نظمی در جامعه و پذیرش این روند از سوی برخی افراد بپردازیم..


بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن اثرات مدیریت ضعیف و نامطلوب و به دور از عادلانه توسط برخی مسئولان است که باعث ایجاد مخالفت و اعتراض و ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی جامعه می شود. نافرمانی مدنی است. در قالب هنجاری نشان می دهد.


یکی از معضلات مهم و حیاتی شهر همدان، مشکل مکرر کمبود مسکن و نشت غیرمنطقی اجاره بها است که بدون توجه به درآمد مستاجران، روندی مستمر دارد..


دسترسی دشوار به مسکن برای گروه های آسیب پذیر و کم درآمد و هزینه های سرسام آور زندگی با حداقل دستمزد، دستیابی به سرپناه را به یک رویا تبدیل می کند..


در همین راستا خبرنگار ما بر آن شد تا با حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر احمد حسین فلاحی نماینده مردم شریف شهرستان های همدان و فامینین گفتگو کند..


نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس گفت: وضعیت فعلی مسکن ملی نگران کننده است، در جلساتی که با وزیر مسکن و شهرسازی داشتیم همچنین گفته شد که شهر همدان با وضعیت جدی مواجه است. در بحث ساخت مسکن ملی مشکل وجود دارد و تاکنون موفقیت های مثبتی در این زمینه حاصل شده است..


حجت الاسلام دکتر فلاحی با بیان اینکه برای رفع مشکل باید از نظر کارشناسان مختلف استفاده و به رسمیت شناخته شود، تصریح کرد: در این زمینه باید از نظر خیرین، کارشناسان و گروه های مختلف استفاده شود..


وی تصریح کرد: ظرفیت اداره کل مسکن و شهرسازی توان حل مشکل را ندارد بنابراین باید از خیرین، خیرین و گروه های مختلف برای رفع مشکل زمین در اسرع وقت استفاده کنند..


دکتر فلاحی افزود: به دلیل مشکل زمین معتقدم از ظرفیت های زیادی در داخل شهر می توان استفاده کرد، یکی از این ظرفیت ها قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است که بارها برجسته شده است اما متاسفانه پرداخت نمی شود. توجه به این موضوع چرا که ساماندهی این بافت فرسوده و مراکز باعث ایجاد ظرفیت در کناره ها می شود و بسیاری از این بی نظمی ها و پراکندگی ها در حوزه ساخت و ساز مسکن باعث به تاخیر افتادن بسیاری از قطعات شده است..


حجت الاسلام دکتر فلاحی به ظرفیت زمین های بلااستفاده تحت نظارت اهدایی اشاره و تاکید کرد: بسیاری از اماکن دولتی و زمین های بلااستفاده اهدایی باید در اختیار مسکن ملی قرار گیرد تا در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید