دانشجویان و اساتید باید با جدیت دست استکبار را از محافل فرهنگی دور کنند


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918185

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونم گفت: یکی از دلایل بروز برخی حوادث در دانشگاه ها نتیجه دوری حوزه و دانشگاه است. دانشجویان و اساتید باید به طور جدی دست گستاخانه را از این محیط فرهنگی حذف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین نکونم نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار داشت: کمتر به خدمات فعالان این حوزه توجه می شود در حالی که این قشر نقش مهمی را ایفا می کنند. رفاه و آسایش مردم

وی گفت: رانندگان با سختی های جاده، اضطراب و تنهایی سعی در تهیه اقلام و نیازهای مردم و جابه جایی مسافران دارند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در سایر مناطق فعالیت های زیادی برای راحتی ما در پشت صحنه انجام می شود مانند آب و گاز که به راحتی در اختیار ما قرار می گیرد.

نماینده، حاکم شرع چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و اهمیت نگاه توحیدی در این شب طولانی گفت: دورهمی در این شب از فرهنگ زیبای ماست که اسلام نیز به آن سفارش کرده است. .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: هفتم آذرماه مصادف با شهادت مفتح است که از آن به عنوان روز وحدت دانشگاه و دانشگاه نیز یاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بیان کرد: یکی از دلایل بروز برخی حوادث در دانشگاه ها نتیجه دوری حوزه و دانشگاه است. دانشجویان و اساتید باید به طور جدی دست گستاخانه را از این محیط فرهنگی حذف کنند.



دین مانع سودجویی و حذف آن از زندگی اجتماعی در دستور کار دشمن است

حجت الاسلام یدالله رحمانی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: با توسعه و پیشرفت دنیا، منفعت طلبی انسان ها نیز به یادگار می ماند، در گذشته مردم آزادی اجتماعی را از دیگران سلب می کردند و پایمال می کردند. حقوق اجتماعی دیگران برای دستیابی به منفعت.

وی افزود: دین مجموعه قوانینی است که برای توازن سودمندی انسان و تأمین منافع فردی و اجتماعی انسان وضع می شود. دین در قدیم با شعار (دین افیون ملتهاست) مورد هجوم منفعت طلبان قرار گرفت و امروز هم به عنوان مانعی در راه منفعت گرایی مورد استفاده قرار می گیرد و حذف آن از زندگی اجتماعی دستور کار سودجویان است.

رحمانی ادامه داد: زمانی که نتوانستند اسلام را از زندگی اجتماعی حذف کنند، مانند دوران نبوت که مجبور شدند اسلام را تسخیر کنند و با تظاهر به پذیرش آن، برای رسیدن به منافع خود از آن استفاده کنند، پدیده نفاق و جمعیت را ایجاد کردند. از منافقین
جمعه لردگان در خطبه دوم با تبریک هفته پژوهش گفت: پنجم آذرماه به منظور ترویج فرهنگ پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، روز پژوهش اعلام شده است، پژوهش حاصل و محصول یک حرکت علمی و نقشه راه عرصه ای جدید برای پژوهشگران است. پیشرفت و توسعه جامعه

خجت الاسلام رحمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص پیشرفت علم و پژوهش گفت: حرکت علمی جامعه موجب حیات و بقای آن می شود و اگر این حرکت به درستی انجام شود نتیجه آن این حرکت یک پژوهش کاربردی است که منجر به رشد و برتری جامعه در امتداد محور می شود. تبدیل به علم و دانش می شود، پژوهشگران آن گروه نخبگان کشور هستند که می توانند یک ایده و نظریه را به خوبی تبیین کنند و فواید و مظاهر آن را محاسبه کنند، کاربرد و اثربخشی آن را مشخص کنند و راه های تحقیق یا پیشگیری را تعیین کنند، بدون تحقیق این است. چیزی مشمئز کننده و نامعقول برای یک فرد ایده آلیست که به دنبال پیشرفت و توسعه است.

وی در پایان با اشاره به حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان بین المللی گفت: این تصمیم دلیل دیگری بر پوچ بودن و ظلم حمایت از حقوق بین الملل توسط این سازمان، امروز سازمان بین المللی و شورای امنیت و مرتبط است. مراکز، تحت اشرافیت ظلم جهانی دولت تروریستی آمریکا و آمریکا رفتار تجاری و حیوانی با زنان جامعه خود دارد، نمایشگاه رسمی و تن فروشی کنار جاده ای در آمریکا و اروپا یکی از مشاغل فراوان، قانونی سازی است. ازدواج همجنس گرایان، رسمی شدن ازدواج حیوانات، تولد پدرسالار طبق تقویم آمریکایی، بزرگترین توهین به جایگاه زنان و هویت جاهلیت مدرن در آمریکاست.


ابرقدرت امروز صاحب پلتفرم های مجازی است



حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فارسان گفت: خود و همه شما نمازگزاران بزرگوار را به رعایت، تقویت و تایید تقوای الهی دعوت می کنم. انسانهای خداپسند با حسن خلق بر دشمنان خود پیروز می شوند. مولانا امیرالمومنین علیه السلام در آخرالحکمة 215 نهج البلاغه فرمودند: و با حسن خلق دشمن شکست می خورد. دشمنی بین دو نفر را مناوات و معادات می گویند. موضوع روشن است، وقتی انسان خوب رفتار کند، دشمن نمی تواند عیب جویی کند و شخص خوب را متهم به فساد کند و بر او مسلط شود. بنابراین، خود او شکست می خورد.

و سپس فرمود: با صبر بر جاهلان، یاران بیشتری نزد او جمع می شوند. معلوم است که اگر کسی بخواهد با یک احمق روبرو شود، ضعیف می شود و رفقای خود را از دست می دهد. پس بهترین چیز این است که بروید و رویاپردازی کنید.

امام جمعه فارسان به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مهمی که این روزها زیاد درباره آن صحبت می شود بحث فضای مجازی است. فضایی که خط تهاجمی دشمن با استفاده از نرم افزارها و لشکری ​​از تأثیرگذاران اجتماعی مانند بازیگران، خواننده ها، ورزشکاران و … شبانه روز علیه ما توطئه و عملیات می کنند تا در صورت لزوم، افکار، عقاید و اراده مردم را کنترل و تغییر دهند.

وی تصریح کرد: با یک رصد کوتاه در این حوزه می بینیم که مدام در معرض رسانه ها و عملیات سایبری دشمنان برای کنترل افکار مردم علیه مکتب اسلام و تفکر انقلابی هستیم. بنابراین گویی یکی از تعهدات قطعی نظام، برخورد جدی با این مقوله است.

وی افزود: امروز ابرقدرت صاحب بسترهای مجازی است و با درک درست، روایت اول را هوشمندانه بیان می کند. مدیریت همینه در جنگ شناختی نفوذ ادراکی باید وارد جهاد تبیین شد. چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟ او که قدرت حکومت دارد و فضا را در اختیار دارد; نه فضای یک منطقه، نه آنطور که شما گفتید، فضایی که کلیدش دست دیگران است. آقا به دولت هم نصیحت می کنند. اما کسانی که در راس امور هستند، طبق برداشت های رهبر معظم انقلاب حرکت نمی کنند. آنها باید موضوع را پیگیری کنند. آنها باید بزرگتر ببینند. آنها باید جهانی فکر کنند. افقی که مرکز ملی فضای مجازی کشور ترسیم می کند باید جهانی باشد، دولت محترم و مجلس محترم و سپس شورای عالی فضای مجازی باید نگاه جهانی داشته باشند تا این مقوله را مدیریت کنند تا کاری انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز عزیزانی که توانسته‌اند انواع موشک‌های دقیق دوربرد بسازند و امنیت دفاعی کشور را در برابر دشمنان سرسخت تامین کنند، از همه آنها قدردانی می‌کنیم. لازم است گروهی دیگر اقدامات اساسی برای حفظ کل کشور از منظر دیگری انجام دهند و در فضای مجازی مقتدرانه عمل کنند و ابتکار عمل را به دست بگیرند و این امکان پذیر است زیرا ما این کلمه را از ائمه انقلاب در زندگی خود نهادینه کرده ایم. می توان.

حجت الاسلام ملک پور همچنین به برجام اشاره کرد و گفت: در موضوع برجام همه شما به وضوح دیدید که چگونه عمل کرده اند و چگونه عمل می کنند. حرکتی جز تقلب و فریب نداشتند. برخی از دولتمردان ما نیز دانسته و ندانسته در این دام افتادند و گمراه شدند و امروز با مکر و نیرنگ وارد مذاکره شدند. که به فضل الهی دولتمردان مقاومی هستند که حافظ منافع ملی هستند و همین امر آنها را ناامید کرده است و دست به اقدامات نابخردانه علیه مردم زده و دردسر آشوب را به راه انداخته و آن تیر مانند سابق به سنگ اصابت کرده است. و سرشان به زودی به سنگ می خورد .

سرانجام فرمود: ما هم وعده می دهیم، اما از خدای متعال وعده می گیریم. وعده خدا حق است و آن این است که شما به زودی نابود خواهید شد و حزب الله پیروز خواهد شد. قول می دهند، اما تقلب می کنند و تقلب می کنند. از این رو قرآن به ما یادآوری کرد و هشدار داد که شیطان جز فریب و فریبکاری و تکبر وعده دیگری نمی دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید