دانشجو معلمان افسران توسعه کشور هستند

ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799785

دانش آموز معلمان، معلمان آینده و ستاد توسعه کشور با تاکید بر حفظ تعامل مستمر با مدارس و موسسات پژوهشی که در سند تحول بر آن تاکید شده است، به دنبال ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ پس از دیدار ناموفق وزیر با یکی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان و قرائت متون از پیش تعیین شده دانشجو معلمان، اتفاقی مشابه در استان کرمان رخ داد.

با حضور آقای وزیر در این استان شاهد جلسات شبه تظاهراتی پشت درهای بسته با نمایندگان منتخب آموزش و پرورش و دانش آموزان بودیم. این به وضوح نشان داد که آقای نوری درک روشنی از جایگاه و منزلت، رسالت آرمان گرایی، عدالت خواهی و تصمیم گیری دانشجویی ندارد.

ارزش و اهمیت دانشجویان و تشکل های دانشجویی در نوآوری، ارتقاء و تحول عناصر و اجزای جامعه بر کسی پوشیده نیست.

این تشکل ها هستند که با روحیه دغدغه مندی و بصیرت خود می توانند در اصلاح یا تغییر مولفه های کلیدی گام بردارند و پیشران حرکت های جهادی باشند.

همانطور که در ماه های اخیر شاهد نقش آفرینی موثر تشکل های دانشجویی در عرصه جنبش های اجتماعی بوده ایم.

همچنین وجود 850 فرهنگسرا، 325 انجمن علمی، 250 نشریه و 34 تشکل سیاسی در کنار ظرفیت سازمان انقلاب برای بسیج دانشجویی، ظرفیت بسیار مهمی است که یادآور رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم در نظام اسلامی است. جمهوری.

جالب اینجاست که این آمار توسط هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان پس از وزارت ایشان منتشر شده است.

در این میان متاسفانه وزیر محترم آموزش و پرورش اگرچه بیش از یک ماه است که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شده است، اما تاکنون نه تنها دعوت به شنیدن دغدغه ها و انتظارات دانشجو معلم را نپذیرفته است.

اما مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها بر اهمیت نقش معلم و آمادگی ایشان برای مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده تاکید کردند و فرمودند: جدی بگیرید و تا می توانید در آن سرمایه گذاری کنید.

این به معنای نقش مؤثر دانشجو معلمان و تربیت معلم است که به نظر می رسد آقای نوری آن را باور ندارد.

اکنون با آگاهی از مشکلات این دانشگاه پیشنهاد می شود به جای بی توجهی، توهین و توهین به دانشجو معلمان، برنامه ریزی برای رفع مشکلات موجود و موانع تعالی در این دانشگاه را در دستور کار خود قرار دهند. .

آقای وزیر بدانید که دانش آموز معلمان، معلمان آینده و کارکنان توسعه کشور با تاکید بر حفظ تعامل مستمر با مدارس و موسسات پژوهشی که در تحول در آموزش و پرورش نیز مورد تاکید است، به دنبال ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان هستند. در عین حال، مصر با جدیت به دنبال بهبود ساختار و وضعیت نظام آموزشی بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین است.

انتظار شنیدن عباراتی مانند “چرا باید با تو قرار بگذارم، تو 2 سال است که به تعطیلات رفته ای!” آنها علاقه ای ندارند، اما آماده هستند تا در کار شما در حل مشکلات مختلف به شما کمک کنند.

آنها باید بدانند که دانش آموزان معلمان اصلی تمدن و توسعه سرمایه انسانی کشور هستند و به فرموده مقام معظم رهبری که می فرمایند (شخصاً مسئولین انتقاد کنید و پاسخگو باشید و توضیح دهید) تماشای این گونه اقدامات و گفتگوها باعث آزار دانش آموزان به خصوص دانشجو معلمان شود.

امیدواریم وزیر به جای بی توجهی به دانشجویان و تشکل های دانشجویی به ظرفیت آنها احترام بگذارد و با اقدامات خود زمینه بی اعتمادی بیشتر به جامعه دانشجویی معلمی را فراهم نکند.

* حدیث رویان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید