دانشگاه باید با تمام توان به پیشرفت سیستان و بلوچستان کمک کند


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913511

آیت الله مصطفی مهامی گفت: جهاد دانشگاهی باید با تمام قوا بر اساس توان علمی، پژوهشی و پژوهشی به پیشرفت استان سیستان و بلوچستان کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بر اساس توانمندی های علمی، پژوهشی و پژوهشی این سازمان. جهاد دانشگاهی می تواند در عرصه های مختلف به استان کمک کند اما سوال اصلی این است که جهاد دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان چه برنامه هایی دارد؟



آیت الله مصطفی مهامی افزود: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با قومیت های گوناگون است و خود این اقوام با نیازسنجی در نقاط مختلف استان از نظر کاربرد علمی، سرمایه ای برای استان و جهاد دانشگاهی محسوب می شوند. کارهای عملی و توسعه‌ای می‌تواند افراد را به سیستم اعتماد بیشتری کند.» و چسبندگی آنها را افزایش دهد.


وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان سال ها سابقه محرومیت دارد و با وجود خدمات فراوان، همچنان در بسیاری از شاخص ها زیر جدول قرار دارد و این بهانه ای برای تبلیغات سوء شده است و دلیل آن تنوع قومیتی و مذهبی استان است. .


امام جمعه زاهدان ادامه داد: انتظار ما از جهاد دانشگاهی تحقق کارها و فعالیت هایی است که به نفع مردم و باعث محرومیت در سیستان و بلوچستان شود.


آیت الله مهامی تصریح کرد: با توان علمی جهاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت قابل توجه استان مانند مرز و دانشگاه باید نیازسنجی در استان برای حمایت از توسعه استان انجام شود.


مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور از آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های مختلف در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون جهاد دانشگاهی نقش مهمی در عرصه های مختلف داشته است. سازندگی به ویژه در جنگ تحمیلی.


وی افزود: در حال حاضر تلاش های دانشگاهی در حوزه سلول های بنیادی، پروژه های مختلف پزشکی و پروژه های مهندسی و الکترونیک موفقیت چشمگیری داشته و توانسته است نیازهای کشور را تا حدود زیادی در این زمینه برطرف کند.


رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: ظرفیت سیستان و بلوچستان می تواند این فرصت را برای جهاد دانشگاهی ایجاد کند تا با تعامل و هم افزایی دانشگاه ها خدمات علمی و پژوهشی خوبی ارائه دهد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید