دانشگاه باید برای حل مشکلات کشور تصمیم عملیاتی به دولت بدهد/ به وزیر علوم دستور دهد مطالبات اساتید را پیگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی سه شنبه شب در دیدار هم اندیشی با اساتید دانشگاه، با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه ها باید فضای علم، دانش و آموزش فرهیختگان باشد، گفت: ما معتقدیم که پشتوانه علم و پژوهش و دانشگاه است. نه قیمت، بلکه سرمایه گذاری برای توسعه کشور است.


14010131000004 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

رئیس جمهور با یادآوری اهمیت و جایگاه بسیار زیاد اساتید دانشگاه در توسعه و تعالی کشور، اذعان داشت: امروز باید دغدغه اساتید را برطرف کرده و به آنها رسیدگی کنیم تا بتوانند آینده سازان کشور را تربیت کنند. با روحیه و اشتیاق بالا.”

وی همدلی، همفکری و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان و نخبگان دانشگاهی کشور را بهترین راه برای عبور از موانع و مشکلات کشور دانست و گفت: ما در دولت تدبیر و امید به استفاده از همه توان فکری و انسانی کشور معتقدیم. منابع کشور و به همه دلسوزان و دلواپسان دانشگاه و نخبگان کشور دست یاری دادند.

رئیس جمهور دانشگاه ها را اتاق فکر دولت خواند و تاکید کرد: دانشگاه باید مشکلات کشور را به صورت اولویت دار و مشکل محور بررسی کند و در موضوعاتی مانند آب، خاک، کشاورزی، هوا، صنعت، اشتغال و فناوری های نوین، مشکلات کشور را بررسی کند. راهکارهای عملیاتی باید توسط دولت ارائه شود.


14010131000006 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

بررسی الزامات تغییر دولت از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این جلسه بود. رئیسی با تاکید بر اینکه تغییر در دولت باید مبتنی بر علم باشد، گفت: تغییر پایدار و موثر در دولت منوط به هر کاری است که بر اساس علم و دانش انجام شود و مستلزم ارتباط عمیق و مستمر دولت و دانشگاه است.

آیت الله رئیسی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری را پل ارتباطی دولت و دانشگاه و فضای نخبگان دانست و به برخی تلاش ها در این مرکز برای طراحی سامانه ارتباط ساختاریافته دولت و نخبگان دانشگاه اشاره کرد. او با تکیه بر دانش، بصیرت و توان نخبگان و دانشگاهیان به دنبال راه حل مشکلات کشور است.


14010131000009 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

وی ایجاد امید با حمایت های ملموس و عملی را مهم ترین راه حفظ نخبگان کشور خواند و گفت: باید با دانش آموزانی که آینده ساز کشور هستند به گونه ای رفتار شود که به آینده کشور امیدوار باشند، بنابراین که مهاجرت نخبگان معکوس است و این یک مشکل است.» دولت در این زمینه مسئولیت جدی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور جاذبه های بسیار ارزشمندی برای فعالیت جوانان و دانشجویان وجود دارد، گفت: در این زمینه تحقیقات انجام شده است.


14010131000007 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از اساتید مبنی بر اهمیت توجه به علوم انسانی، ارتقای این علوم را از اولویت های کشور خواند و گفت: دانشگاه مرکز رشد و توسعه انسانی و علم است و انقلابی دارد.

همکاری و هم افزایی صنعت و دانشگاه موضوع بعدی سخنرانی اساتید دانشگاه بود. رئیس جمهور با اشاره به نگرانی یکی از میهمانان از موانع همکاری صنعت و دانشگاه گفت: بارها در دولت تاکید کرده ام که به جای اینکه دانشگاه به دنبال صنعت باشد، امروز همه دستگاه های اجرایی موظف به رفتن هستند. به دانشگاه و همکاری با دانشگاه ها و مراکز «ارتباط علمی در همه سطوح برقرار کنید.


14010131000014 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

آیت الله رئیسی خطاب به اساتید و روسای دانشگاه ها گفت: سعی کنید فضای دانشگاه ها فضای علم، دانش و تربیت نیروهای فرهیخته باشد و تلاش اساتید در این زمینه می تواند آثار بسیاری داشته باشد. “

رئیس جمهور بر رعایت شئونات اسلامی و احترام به معلمان تاکید کرد و گفت: احترام به کرامت معلم بسیار مهم است و هم دانشجویان و هم مدیریت باید این رویکرد را در دانشگاه داشته باشند.
وی تاکید کرد: دانشگاه در سطح اسلامی الزاماتی دارد که همه باید به آن پایبند باشند و از این رو همه باید تلاش کنند تا فضای دانشگاه فضای علمی، پژوهشی و آموزشی و فرهنگی باشد.


14010131000016 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارتباط نزدیک رئیس جمهور با معلمان و دانش آموزان، به مهمترین برنامه های وزارت علوم اشاره کرد و گفت: «پژوهش»، «نوآوری هدفمند» و «تولید ثروت دانش» برای رسیدن به آن تلاش خواهد کرد.


14010131000011 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

در این نشست حسن دانایی فرد، استاد دانشگاه تربیت مدرس، میرسامان پیشوایی، استاد دانشگاه تربیت مدرس، گراوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس، نجف لک زایی، استاد پژوهشکده، محمدرضا حسنی آهنگری، استاد دانشگاه آزاد ارمکی، در دانشگاه تهران، فواد ایزدی از دانشگاه تهران، محمدرضا جهانسوز از دانشگاه تهران، علی عبدالعلی از دانشگاه علم و صنعت، داود مرادانی از دانشگاه زنجان، حسن مسلم اوساردی موی علم و صنعت، فرهمندپور. از دانشگاه تهران و علی رضایان از دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، رویکرد نظام‌مند به حکمرانی، مطالعات زنان و خانواده، تحول علوم انسانی، نقش علم سخنرانی کردند. و فناوری در تمدن، مسائل اجتماعی ایران، پژوهش های منطقه ای در دانشگاه ها. امنیت غذایی با استفاده از اکتشافات علمی، نقش ترویج علم در تولید دانش، نقاط قوت و ضعف در ساختار منابع، نقش و نحوه تعامل با کشورهای همسایه شرقی، اهمیت بحث بین دانش در معماری و هنر، مهاجرت نخبگان و اقدامات دانشگاه تی در راستای شعار سال


14010131000012 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

در این دیدار جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، انبیا رئیس دانشگاه شهید بهشتی، نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، مردانی رئیس بسیج دانشجویی، چلدوی رئیس دانشگاه شاهد و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، مردانی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، چلدوی رئیس دانشگاه شاهد و طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و … ترس ها و موانع پیشرفت علمی در کشور را به چالش کشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید