پیگیری مطالبات رفاهی و ساخت مسکن اساتید

پیگیری مطالبات رفاهی و ساخت مسکن اساتید

مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد شاهد آسیب های اجتماعی چندانی نخواهیم بود. راه حل حل مشکل در مدرسه است و اگر در مدرسه هزینه نکنیم چقدر باید در جامعه هزینه کنیم.

و افزود: مشکلات در آموزش و پرورش در یک روز به وجود نیامد و یک روزه از بین نرفت. بنابراین باید همه قوا جمع شوند تا بر مشکلات فائق آییم. البته همه مشکلات در آموزش و پرورش مالی نیست. در حوزه های دیگر نیز با چالش هایی روبرو هستیم. “.

صحرایی افزود: محتوای نامناسب برخی دروس یکی از چالش هایی است که نیازمند مدیریت و بازنگری در تولید محتوا است. بسیاری از مشکلات مربوط به آموزش و پرورش است که خودمان باید آنها را حل کنیم. پرداخت به موقع هزینه ها یکی از چالش هایی است که در دستور کار قرار خواهیم داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال 1403 با کنکور ویژه دانشگاه فرهنگیان دانشجو جذب می کنیم و برای جذب نخبگان علمی به آموزش و پرورش تلاش می کنیم، زیرا اگر نخبگان علمی معلم شوند، دانش آموزان را متحول می کنند.

وی افزود: مطالبات اجتماعی معلمان را پیگیری می کنیم و به زودی تفاهم نامه ساخت مسکن معلمان را امضا می کنیم و نواقص تفاهم نامه های قبلی را اصلاح می کنیم.

صحرایی از مدیران خواست در تابستان پیش رو در اوقات فراغت خود نقش محوری داشته باشند و فعالیت های تابستانی را جدی بگیرند و در همه فعالیت ها نماز سرلوحه همه فعالیت ها باشد چرا که نماز تذکره یادآور همه خوبی هاست.

وی افزود: امسال 11 هزار مشاور و مربی آموزش و پرورش جذب و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات نهایی را برگزار خواهیم کرد.

صحرایی افزود: در امتحانات اخیر تغییری ایجاد شده و معلم مرجع خواهد بود، با شرایط جدید کنکور برخی منافع خود را در خطر می بینند به همین دلیل به خود تبلیغات بدی می دهند. برخی از سودجویان تحصیل را فدای منافع شخصی خود می کنند، امروزه ضریب تاثیر نتیجه کنکور 40 درصد است که البته در سال های آینده این درصد افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید