داور چهارم است یا ناظر؟ آنها فقط می خواهند دیده شوند

زمان: 20:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794647

سرمربیان فولاد و نفت آبادان در نشست خبری پس از دیدار هفته یازدهم که با تساوی به پایان رسید صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری بعد از بازی مقابل نفت آبادان گفت: دربی در هر استانی حساسیت خاص خود را دارد. بازی پایدار، تاکتیکی و پر جنب و جوش بود. هیچ یک از آنها نمی خواستند بازی را ببازند و هر دو تیم بازی فیزیکی ارائه کردند. سعی کردیم فوتبال بازی کنیم و فوتبال باب میل را معرفی کنیم. سعی کردیم بازی را آرام کنیم اما زمین ما در شرایط بدی قرار دارد. به باشگاه هم گفتم که باید در نیمه اول گل بزنیم اما به خاطر زمین این اتفاق نیفتاد. من از باشگاه خواستم که به این موضوع رسیدگی کند و آقای گرشبسببی در حال تماشا است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد افزود: کیفیت زمین روی بازی ما تاثیر گذاشت. وضعیت ورزشگاه رو به وخامت گذاشت و از باشگاه خواستم رسیدگی کند. ما باید شرایط روی زمین را بهبود بخشیم زیرا این بر ما تأثیر می گذارد. من هفته گذشته دو بار به این موضوع اشاره کردم، کمی در مورد کوتاه نگه داشتن زمین. این ورزشگاه با همه زیبایی که دارد باید زمین همواری داشته باشد تا تیم ها خوب بازی کنند و همه از آن لذت ببرند.

وی ادامه داد: باز در این شرایط همه می بینند که تیم ها اینجا فشرده و فشرده بازی می کنند. آنها طوری بازی می کنند که حداقل امتیاز را بگیرند و امروز دیدید که نفت آباد بازی فشرده، بسته و سختی را ارائه کرد. به نظر من اگر کره اینطور بازی کند در بالای جدول خواهد بود. آنها امروز خیلی ثابت بازی کردند، مقابل ما به صورت فیزیکی و متعهد بازی کردند و به علی منصوریان برای چنین تیمی تبریک می گویم. تیم آنها خوب بازی کرد زیرا از اینجا یک امتیاز گرفتند و قطعا خوشحال هستند.

او گفت: “ما باید اجازه دهیم آنها کمی بیشتر تمرین کنند زیرا تیم ها در اینجا نزدیک بازی می کنند.” باید گل بزنیم و اجازه ندهیم امتیازات آسان از زمین خارج شود. تیم ها دور از خانه بازی می کنند و در زمین خودشان ما را تحت فشار قرار می دهند، باید آرامش داشته باشیم. برای گلزنی باید بیشتر تمرین کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در لیگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه فاصله مسابقات کم است، برای همه تیم ها سخت است، مشکل داریم. من از اول فصل نبودم و این مشکلی است که تیم ما دارد. از دست دادن تیم هایی که یک بازی بسته دارند سخت است. وقتی پاس می دهیم حواسمان به گل زدن در ضربات آخر نیست. به تیم تبریک می گویم، او خوب بازی کرد، خوب دوید، خوب جنگید و فوتبالی را که ما می خواستیم بازی کرد. امیدوارم به بهبود شرایط ادامه دهیم.

سرمربی فولاد در پاسخ به این سوال که نفت بسته بازی می کرد و هافبک های شما چندین بار پاس های خوبی می دادند اما بازیکنی برای استفاده نبود، گفت: ابتدا باید دفاع فشرده را پاس کنیم، وقتی پاس دادیم دفاع نکردیم. خوب در آخرین ضربات شرایط همین است و باید در ضربات پایانی بیشتر تمرین کنیم و قطعا در آینده نزدیک این مشکل را حل خواهیم کرد.

نکونام درباره گلزنی در لیگ ایران گفت: خلاقیت در فوتبال ما کم شده و می تواند به اندازه انگشتان یک دست باشد که می تواند در یک لحظه نتیجه را عوض کند. این یک هنر است که بازیکن را یک به یک ببریم. گران ترین بازیکنان جهان مهاجم هستند و همه به دنبال مهاجم هستند. ما کمی خلاقیت داریم و دفاع از خود آسان است. ممکن است فرصت هایی برای ضربات آزاد وجود داشته باشد، اما در طول بازی، پیروزی در مسابقه می تواند کمی دشوار باشد. در فوتبال ایران از خود دفاع می کنند به همین دلیل خلاقیت از فوتبال ما آمد. استعدادها کم هستند و آنهایی که هستند ایران را ترک کرده اند. ببینید آقای گلهاها آنهایی که گل زدند بیشتر از نقطه پنالتی بودند. امیدوارم شاهد رشد کیفی و گل های بیشتری در لیگ باشیم.

* منصوریان: داور چهارم است یا ناظر؟ آنها فقط می خواهند دیده شوند

علیرضا منصوریان سرمربی نفت آبادان در نشست خبری پس از دیدار مقابل فولاد در هفته یازدهم لیگ برتر گفت: نمی دانم به کی تبریک بگویم، به کسانی که شکل فولاد و قانون را تغییر دادند تبریک می گویم. کمک نفت ما چندین بار با پالایشگاه های نفت دیدار کرده ایم، اما قوانینی از چند سال پیش وجود دارد که غیرمنطقی بوده است. ما روی گنج دراز کشیده ایم، اما نمی توانیم به تیم کمک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: 11 هفته است که پول نداریم و نمی شود 5-6 ماه پول به خانه نبرد. آنها جوان هستند و قراردادشان از 70 شروع می شود تا 2.5. طالبان نیز بسیار دوست داشتنی بودند و می دانستم که حداقل 10 میلیارد دلار برای استقلال به او می دهد. می دانستم که تیم های بزرگ او را می خواهند. تیم ما از دیوار زحمت افتاد و شما اثری از عواقب مالی در تیم ما نمی بینید اما آسیب داخلی داریم.

منصوریان ادامه داد: ما عادت کرده ایم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم. مدیر ما تمام تلاش خود را برای گرفتن تاییدیه انجام داد اما هنوز این کار انجام نشده است. ما 400 میلیارد نمی خواهیم، ​​40 میلیارد کافی است و الان به 20 میلیارد نیاز داریم که نداریم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص دربی خوزستان خاطرنشان کرد: تجربه ای از دربی خوزستان نداشتم و افتخار می کنم که امسال در دربی خوزستان که معدن فوتبال است، شرکت کردم. هر دو تیم خوب بازی کردند. فکر گروه ما با گروه آقا جواد است و هر دو تیم فوتبال فیزیکی بازی کردند. می دانستیم که اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد. ما در بازی بودیم، آنها بیرون از محوطه جریمه موقعیت داشتند اما ما بیرون از محوطه جریمه هم موقعیت داشتیم، در فاصله 18 قدمی وارد شدیم، اگر دقت می کردیم گل می زدیم.

وی افزود: به بچه ها گفتم نتیجه این بازی یک بر صفر یا صفر صفر می شود که امیدوار بودیم به نفع ما باشد. به جواد نکونام و تیمش تبریک می گویم، او از زمان بازگشت تیم خوبی ساخته است. این تیمی است که نیاز به تحلیل زیادی دارد. با تحلیلی که هفته گذشته روی یک ضربه کرنر انجام دادیم، سعی کردیم چند بازیکن این تیم را از بازی حذف کنیم. از بچه ها راضی هستم، قول دادیم خانواده باشیم. قول دادیم بتوانیم به بهترین نحو تیم را هدایت کنیم. ما قدم به قدم پیشرفت می کنیم. استخر شما سر بحث مالی است، اما این دردهای ماست. شما نمی توانید بهترین ماشین را بدون بنزین داشته باشید. بنزین در تیم ما کم است و از گاز باقی مانده استفاده می کنیم.

منصوریان در خصوص داور چهارم گفت: عاجزانه از فدراسیون می خواهم و نمی دانم درست می شود یا نه، اما یک نفر باید برای ما داور چهارم تعیین کند. داور چهارم است یا ناظر؟ او به جای تماشای مسابقه، من و جواد را تماشا می کند. من به یکی از بازیکنانی که اشتباه کرد چیزی گفتم، داور چهارم به داور بی سیم گفت من این را گفتم. این چه ربطی به شما دارد؟ آیا آنها اجازه دارند در هر بازی در لیگ اروپا دخالت کنند؟

منصوریان یادآور شد: داور چهارم می خواهند دیده شوند و وقتی به خانه می رسند می گویند ما بودیم. ما را دیدی؟ با مربی حریف دعوا کردیم. فکر کردم یکی داره روی نیمکت حرف میزنه! اگر باید مراقب باشیم در هر مسابقه باید 8 نفر اخراج شوند. به بازیکنم گفتم اشتباه می کند و عصبی هستم.

سرمربی نفت گفت: داور چهارم را تبرئه کنید. 20 سال پیش، کی دیدی که مربیان کارت می گیرند؟ چرا ما را از هرمشهر قضاوت می کنید؟ حرکت از تبریز و مازندران. این داور سال گذشته هم تمرکز نیمکت ما را به لرزه درآورد. بازیکنان ما گفتند این داور بازی را با فولاد شکست. اگر چیزی که گفتم سخت است، باید در هر بازی زیاد شوت کنید. اینطور نیست، می بینید در لیگ های معتبر جهانی بازیکن یکدفعه عصبی می شود، تهاجمی می شود و داور باید روانشناسی کند. داور چهارم بخشی از قضاوت را برای ما انجام داد.

وی با انتقاد مجدد از داور چهارم گفت: به نظر من داور چهارم ما توجیهی ندارد و فقط می خواهند در بازی و محاکمه باشند. فهمیدم این قاضی پارسال هم ما را اذیت کرده است. اگر داور اشتباه می کرد برای ما پنالتی اجرا نمی کرد و 3 امتیاز را از ما گرفت. من برای برادران حیدری احترام خاصی قائل هستم و اگر 3 امتیاز را از ما گرفتند، این 3 امتیاز در این شرایط بی پولی فشار زیادی به ما وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید