درخشش «مقام مهدی» و «بی قراری» در شب «تجلی اراده ملی»


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808804

اختتامیه وصیت نامه ملی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد و دو فیلم «موقعیت مهدی» و «بدون جلسه مقدماتی» بیشترین جوایز این بخش را از آن خود کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اختتامیه وصیت نامه ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه 25 بهمن ماه همزمان با میلاد امام علی (ع) در ایوان شمس برگزار شد.

این مراسم از ساعت 19:15 با پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که توسط محمد سلوکی اجرا شد، کلیپی از ولادت امام علی (ع) مورد استقبال قرار گرفت.

مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر به روی صحنه رفت و ضمن تشکر از حضور نهادهای مختلف در این مراسم، گفت: آنچه که مظهر اراده ملی تلقی می شود تجلی اراده ملی برای فرهنگ و هنر ملی است. وی افزود: گاهی تصور می شود که تنها چند نهاد خاص مسئول فرهنگ در کشور هستند، اما می دانیم که درخت فرهنگ متکی به اراده مردم و حمایت نهادهای مختلف دولتی است و برای ارتقای فرهنگ و هنر نیازمند حمایت ملی هستیم. در کشور.

پس از صحبت های کوتاه دبیر، نوبت به اهدای جوایز به نهادهای مختلف رسید.

فیلم منتخب استون قدس رضوی; بدون هماهنگی قبلی

در این قسمت ملک رحمتی معاون استون قدس رضوی روی صحنه رفت و جایزه اول هیئت داوران استون قدس رضوی را به محمود بابایی برای تهیه کنندگی بدون پیش نمایش اهدا کرد. جایزه دیگری در این بخش به بهروز شعیبی کارگردان این فیلم تعلق گرفت.

جایزه دیگری در این بخش به فرهاد توحیدی و مهدی ترابیگی فیلمنامه نویسان «بدون اولویت» تعلق گرفت.

ملک رحمتی قائم مقام آستان قدس رضوی در این بخش گفت: در دوره جدید فعالیت های هنری در آستان قدس رضوی تمرکز ویژه ما بر معارف اهل بیت(ع) به ویژه دیدگاه های رضوی و پس از بررسی فیلم های دهه فجر است. جشنواره فیلم، قرار قبلی » شناخته شدند. ما معتقدیم که زیست مجازی در دنیای امروز بسیار مهم است و باید آن را در نظر داشت و آستان قدس رضوی با امکانات فرهنگی خود در حال ورود به این عرصه و ساخت «جایزه بزرگ فیلم فرهنگی» امسال است. امیدواریم مدیران سینمای ایران به داشته های فرهنگی آستان قدس رضوی توجه کنند.

فیلم های برگزیده آکادمی اطلاعات مالی; نگهبان شب

پس از پایان مراسم، کمیل رودی به همراه نمایندگان آکادمی اطلاعات مالی به روی صحنه رفت و جایزه این بخش به رضا میرکریمی کارگردان «دیده بان شب» به عنوان بهترین فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر از نظر مالی اهدا شد. سواد . .

جایزه انجمن برنامه نویسان و دستیاران کارگردان؛ علی مردانه دستیار کارگردان فیلم خیانت

در قسمت بعدی انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان جوایز خود را به علی مردانه دستیار کارگردان در فیلم خیانت اهدا کرد. مردانه پس از دریافت جایزه از همکلاسی های خود و سایر مدیرانی که با آنها کار می کرد تشکر کرد.

جایزه انجمن مدیران تولید؛ عبدالله شهبازاده مدیر تولید «مقام مهدی»

سپس نمایندگان انجمن مدیران تهیه کننده به روی صحنه رفتند و جایزه را به عبدالله شهبازاده مدیر تولید جایگاه مهدی اهدا کردند.

فیلم منتخب نماینده مجلس درباره فرهنگ قوه قضائیه; جلسه خصوصی

در قسمت بعدی این مراسم حجت الاسلام محسن ابراهیمی مدیر امور فرهنگی قوه قضائیه به روی صحنه رفت و جایزه امید شمس را برای کارگردانی فیلم «دیدار خصوصی» اهدا کرد.

ابراهیمی پس از اهدای جایزه گفت: رئیس قوه قضائیه با حضور هنرمندان خوش آمد گفت. در دوره جدید قوه قضاییه آمادگی کامل برای همکاری با کارگردانان برای تولید فیلم های دادگاهی را خواهیم داشت.

منتخب بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ دخترا مقام مهدی

در ادامه نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران به روی صحنه رفتند و جوایز خود را به منیر کیدی برای کارگردانی فیلم گروه دختر اهدا کردند.

جایزه مهم دیگری نیز به هادی حجازی فر برای کارگردانی مقام مهدی تعلق گرفت.

فقیه مدیرکل امور ایثارگران بنیاد شهید در این بخش گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال ترویج فرهنگ شهادت است. همچنین تلاش می کنیم از کسانی که در عرصه هنر فعالیت می کنند حمایت و قدردانی کنیم.

فیلم برگزیده بنیاد مستضعفان; جایگاه مهدی

در بخشی دیگر از این مراسم حسین واعظیان مدیر روابط عمومی بنیاد مستضعفان به روی صحنه رفت و جایزه بنیاد هادی حجازی فر را برای کارگردانی فیلم مقام مهدی (عج) اهدا کرد.

واعظیان در سخنانی کوتاه گفت: طی یک سال گذشته شاهد تلاش برای تولید این فیلم که اثری مرتبط با گفتمان انقلابی است، بوده ایم. ما در شرکت نور تابان از فیلم های عالی و انقلابی نگهداری می کنیم.

فیلم ارائه شده توسط خبرگزاری ایکنا; جایگاه مهدی

پس از پایان مراسم، مدیران و داوران خبرگزاری بین المللی قرآنی ایران (ایکنا) روی صحنه رفتند و جوایز خود را به هادی حجازی فر برای کارگردانی مقام مهدی (عج) اهدا کردند.

این بخش بیانیه ایکنا را خواند که بر لزوم پرداخت بی شعار به محتوای قرآن در سینمای ایران و مفاهیمی چون توکل و ایثار تاکید دارد.

فیلم برگزیده سازمان اجتماعی; الفبا

پس از پایان مراسم مدیران و داوران سازمان اجتماعی روی صحنه حضور داشتند. دکتر نصیری معاون فرهنگی سازمان رفاه جایزه کاظم دانشی را برای کارگردانی فیلم چمن اهدا کرد.

به انتخاب دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و امور اجتماعی وزارت ارشاد. نگهبان شب، جایگاه مهدی، ملاقات خصوصی، بدون هماهنگی قبلی

پس از پایان مراسم، هیئت داوران مشترک دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و امور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت و جایزه خود را برای «استفاده صحیح از زبان فارسی» به رضا میرکریمی مدیر دیده بان شب اهدا کرد. .

رضا میرکریمی که در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز غایب بود و نماینده ای را برای کسب سیمرگ بهترین کارگردانی به روی صحنه فرستاد، در این مراسم حضور نداشت و نماینده وی جایزه را دریافت کرد.

جایزه دیگری در این بخش به «بهترین فیلم بانوی اسلامی ایرانی» برای «مقام مهدی» تعلق گرفت. هادی حجازی فر این جایزه را به ژیلا شاهی بازیگر اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران جایزه دیگری برای فیلم «نگهبان شب» با موضوع «زندگی سیندرلا» اهدا کرد.

جایزه بهترین فیلم از نظر «سرمایه اجتماعی و تصویر پرداخت دقیق آسیب های اجتماعی» از سوی این هیئت داوران به فیلم «جلسه خصوصی» ساخته امید شمس کارگردانی اهدا شد.

همچنین جایزه بخش «تصویر زایمان و خانواده» به فیلم «بدون اولویت» ساخته بهروز شعیبی تعلق گرفت.

منتخب شهرداری مشهد; سمت مهدی بدون تعیین وقت قبلی

پس از آن مدیران و داوران شهرداری مشهد روی صحنه حاضر شدند. دکتر بگلی نماینده اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد جایزه هیئت داوران را برای فیلم وضعیت مهدی اهدا کرد.

جایزه دیگری در این بخش به فیلم «بدون ملاقات مقدماتی» ساخته بهروز شعیبی اهدا شد.

هادی حجازی فر پس از دریافت جایزه خود گفت: بیش از یک سال است که به موسسات زیادی برای ساخت این فیلم کمک کرده ام. امیدوارم روزی برسد که مدیران جشن بگیرند و از حمایت به موقع نهادها قدردانی کنند.

بهروز شعیبی نیز گفت: خوشحالم که سال هاست در زادگاهم فیلم می سازم. امیدوارم همه ما فرهنگ مناطقمان را حفظ کنیم.

فیلم های منتخب فدراسیون فوتبال; توسط ro

در قسمت بعدی این مراسم با حضور هیات داوران فدراسیون فوتبال، کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون جایزه فیلم “بی شرم” را به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی اهدا کرد.

عباس میرزایی جایزه خود را به فرید ناظر فصیحی، طراح جلوه های ویژه رایانه ای اهدا کرد.

به انتخاب معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛ مقام مهدی، شب طلایی

در ادامه مراسم اهدای جوایز هیئت داوران معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجازی فر برای کارگردانی فیلم «وضعیت مهدی» اهدا شد.

جایزه دیگری از هیئت داوران برای «حفظ کرامت مادر» به یوسف خاتمیکی برای کارگردانی فیلم «شب طلایی» اهدا شد.

یوسف خاتمیکیا در این مراسم شرکت نکرد.

منتخب معاون رئیس جمهور در امور زنان؛ بدون هماهنگی قبلی، حناس

قسمت بعدی صحنه، هیئت داوران معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بود. دکتر انسیه حزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده جایزه بهروز شعیبی را برای کارگردانی «بدون اولویت» اهدا کرد.

جایزه دیگری در این بخش به مریلا زارعی برای بازی در فیلم «حناس» تعلق گرفت. مریلا زاری در این مراسم شرکت نکرد.

دکتر هزالی در ادامه این مراسم به فیلم «بدون ملاقات مقدماتی» اشاره کرد و گفت: خوشحالم از فیلمی که رابطه پدر و دختر و بازگشت به خودم را به تصویر می کشد قدردانی می کنم. امیدوارم تولید این فیلم ها در دولت جدید بیشتر شود. از کسانی که در عرصه رسانه و سینما فعالیت می کنند دعوت می کنیم برای تولید کار وارد عرصه زنان و نقش زنان در جامعه شوند.

فیلم برگزیده معاونت فرهنگی وزارت تعاون; بدون هماهنگی قبلی

پس از پایان مراسم، با حضور هیئت داوران معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، جایزه «بدون انتصاب» به بهروز شعیبی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعطا شد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد انتخاب شد. 2888 بدون وقت قبلی

جایزه هیئت داوران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم «2888» ساخته کیوان علیمحمدی کارگردان و علی اکبر حیدری که در این مراسم حضور نداشتند اهدا شد.

یکی دیگر از جوایز مجلس به بهروز شعیبی برای فیلم «بدون جلسه مقدماتی» رسید.

فیلم برگزیده وزارت میراث فرهنگی; بدون هماهنگی قبلی

جایزه هیئت داوران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به بهروز شعیبی برای فیلم «بدون اولویت» اهدا شد.

در این بخش بر لزوم توجه به راهکارهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای پیشبرد گام دوم انقلاب تاکید شده است.

اختتامیه اعلام اراده ملی در چهلمین جشنواره فیلم فجر ساعت 20:45 به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید