13 فروردین روز تجلی اراده مردم در سرنوشت کشور است/ استقرار نظام جمهوری اسلامی با 98 درصد آرای مردم ایران


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818838

4 آوریل و اولین انتخابات برای حکومت مردم سالاری دینی.

13 فروردین سالروز استقرار و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی، روز حضور ملت ایران در تعیین سرنوشت خود و روز آری گفتن به احیای اسلام ناب محمدی (ص) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حکومتی مبتنی بر قدرت، سلطه و سلطنت بود، 2500 پادشاهی که ارث می بردند و مردم از این همه ظلم خسته شده بودند. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با حمایت مردم در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.

کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگذشته بود که امام خمینی (ره) پیشنهاد رفراندوم استقرار جمهوری اسلامی ایران و سرانجام در 12 فروردین بیش از 98 درصد ملت ایران را به جمهوری اسلامی ایران دادند. که مبتنی بر دموکراسی است. مذهبی بود، رای دادند.


2ef9b587 cedb 45a4 b947 649374acc3ee خبر خاکستری


این اولین انتخاباتی بود که مردم ایران پرشور شرکت کردند و به سرنوشت کشورشان رای دادند، صف های طولانی تشکیل شد و زنان ایرانی نیز در این انتخابات شرکت کردند و با رای دادن نظرات خود را بیان کردند.

در این روز که روز جمهوری اسلامی ایران نام گرفت، مردم ایران با شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی شادی خود را در استقرار نظام و تثبیت انقلاب به نمایش گذاشتند و این سرآغاز مردمی و مردمی بود. حکومت دینی، مشکلات، همچنان در جهت مورد نظر حرکت می کند.

زمانی که پیروزی انقلاب همه معادلات دشمن و غرب را بر هم زد، دشمنان سعی کردند این نظام نوپای توطئه ها را سرنگون کنند.


74de1995 ca7e 4fef a77c ba8cef6720bf خبر خاکستری



نظام جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر رای مردم و مبانی دینی

مهرداد ویسکرمی رئیس مجمع نمایندگان لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک در گفت و گو با رای تاریخی ملت ایران به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای اولین بار در ۲۵۰۰ سال گذشته یک نظام سلطنتی مبتنی بر قدرت و سلطه. در ایران و با تأکید بر امام خمینی (ره) به عنوان رأی مردم، انتخابات در فروردین 58 برگزار شد و مردم ایران آگاهانه و با اشتیاق به تأسیس جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.

وی افزود: امام (ره) تاکید زیادی بر برگزاری این انتخابات داشتند در حالی که سخنان امام (ره) حجتی برای مردم بود اما معمار کبیر انقلاب بر برگزاری انتخابات برای احترام به نظرات مردم تاکید کردند. مردم و همه اقشار نقش مهمی در این انتخابات ایفا کردند، «سازمان را بر عهده داشتند و در آن روز زنان برای اولین بار وارد عرصه شدند و این زمینه ساز اداره کشور شد.


076ac88b fc17 43c7 ab2f 4100ded92476 خبر خاکستری


رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: مردم سالاری دینی برگرفته از آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت (ره) است و بر این اساس شکل گرفته است که با علم و اراده مردم دین خدا در جامعه جاری است و ایمان خالصانه است.»

«نظام جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر رأی مردم و مبانی دینی بود که برای اولین بار مطرح شد و نظام سلطه را به حیرت واداشت. این انقلاب با ارائه الگوی مردم سالاری دینی توانست انقلابی منحصر به فرد را ارائه دهد که همچنان ماهیت نظام است.«دشمن ناشناخته است و این انقلاب به بسیاری از کشورهای دیگر صادر شده است.

وی گفت: تفکر دشمن یا دین است یا نظر مردم، اما نظام جمهوری اسلامی ایران خواست مردم، دین و قانون است و این ترکیب با ظهور امام عصر (عج) به اوج شکوفایی و رشد خود می رسد. (ac).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید