۱۳ فروردین، اجرای اراده ملی برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818973

محمود مرادی گفت: اعلام آغاز به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین، بذر اندیشه و عمل را در جوامع جهان سوم و ملت های تحت ستم جهان کاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود مرادی در گفت و گو با بالا به مناسبت 12 فروردین سالروز تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 57 پیروز شد، همه پرسی برگزار کردند و رفراندوم جمهوری اسلامی از ساعت 8 صبح روز 11 فروردین 1358 در داخل و خارج از کشور آغاز شد.

وی گفت: سرانجام با وجود کارشکنی ها و مشکلات، رفراندوم جمهوری اسلامی با استقبال بی نظیر مردمی که اولین انتخابات کاملاً آزاد را در زندگی ایران تجربه کردند برگزار شد و در شامگاه 13 فروردین دو روز بعد به پایان رسید. به گفته منابع شمارش، “حوالی ساعت 2 بامداد روز 3 آوریل به پایان رسید.


این کارشناس سیاسی گفت: همه پرسی جمهوری اسلامی شامگاه 12 فروردین ماه به پایان رسید و به گفته منابع، نتایج انتخابات از سوی احمدصدر، وزیر کشور وقت حاج سید جوادی حوالی ساعت 1 تا 2 بامداد روز 12 فروردین ماه اعلام شد. نتایج به شرح زیر بود: در این انتخابات شاهد مشارکت 97 درصدی و 34 درصدی بودیم.


مرادی افزود: 13 فروردین روز آری مردم ایران به جمهوری اسلامی است.سیاست های سکولار و نظام های حکومتی بر جهان مسلط شد و قوانین دینی و الهی به امور خصوصی در زندگی مردم تعبیر شد.

وی گفت: مردم ایران در 13 فروردین نشان دادند که جمهوری اسلامی شکل جدیدی از نظام حکومتی است که با الهام از قوانین و رزمایش های امداد و نجات به دنبال ارائه الگوی جدیدی از زندگی در عرصه اجتماعی و سیاسی امروز است. اسلام بر اساس نیازهای مادی و معنویت انسان تامین می شود.

این کارشناس سیاسی نظام جمهوری را به «سلطه مردم بر مردم» تعبیر می کند و «جمهوری» در نظام حکومتی نقش مردم را در شکل گیری و تداوم آن بازتاب می دهد به طوری که مردم علاوه بر مشارکت در صحنه های مختلف حضور دارند. در تعیین سرنوشت خود آنها مستلزم حکومت هستند و معنای لغوی «جمهوری» به معنای حکومت مردم یا دموکراسی است، اگرچه در بین اکثر تحلیلگران، سیاستمداران و حاکمان سیاسی مشترک است، اما نظام های حکومتی در معنای لغوی آن نظرات متفاوتی دارند و برداشت های متفاوتی از آن دارند.

مرادی یادآور شد: در زمان تعریف نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی سلطنت، «جمهوری دموکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و… از جمله نظام هایی بود که مطرح شد، اما امام راحل از همان ابتدا بر خلقت تأکید فراوان داشتند. نظام حکومتی جمهوری اسلامی را داشتند، لذا جمهوری اسلامی یک کلمه کمتر یا یک کلمه بیشتر تاکید نکرد.


وی افزود: این تاکید نیز بر اساس خواست مردم در جریان مبارزات ضد امپریالیستی بود که در شعارهای آنها ترک خورده بود و مردم در همه تظاهرات ها فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر می دادند و بر اساس آن اصل بود. جمهوریت و اسلام یک اصل جدایی ناپذیر است، «در نظام حکومتی ایران بود که شهدای زیادی برای استقرار، تداوم و تداوم آن تقدیم کردند و آزادانه به خواسته های خود رسیدند و در تعیین سرنوشت خود سهیم شدند.


این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر چه واژه آزادی مانند دیگر واژه ها امروزه در نظام سلطه سرکوب و مصادره شده و حقوق بسیاری به نام آزادی ضایع می شود، اما این واژه در اسلام و به گفته مردم معنای متعالی دارد. کمال حق انتخاب و آزادی بیان است و هیچکس نمی تواند این حق را از مردم سلب کند، در این مکتب سلب آزادی و حق انتخاب نیز نوعی ظلم است و «استقلال» بعد دیگر جمهوری اسلامی ایران است. وابستگی به شرق و غرب را رها کرده و با حفظ اصول خود از حقوق خود در عرصه بین المللی دفاع کند.


مرادی افزود: ایجاد جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی رژیم سلطنتی پهلوی علاوه بر حوادث داخلی، تغییراتی را در نظام بین‌الملل به‌ویژه خاورمیانه، تغییراتی ناسازگار با اهداف استعماری و دشمنی آنها با ایرانیان به همراه داشت. ملت برانگیخت و از این رو حفظ استقلال هزینه ها و دشمنان این مرز و بوم را با توطئه توطئه های مختلف از جمله جنگ، ترور شخصیت های سیاسی، تحریم های اقتصادی و … متحمل شد و در نهایت مانع و دشمنی در راه تحقق صلح آمیز شد. فن آوری. در تضعیف استقلال برای ملت آگاه ایران عزیز است.


وی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در پیامی به ملت ایران روز 13 فروردین را روز عید نامیدند. تا حدی پیام این است: ملت ما باید این روز را جشن بگیرند و آن را زنده نگه دارند. روزی که کنگره های کاخ 2500 ساله فروریخت، حکومت طاغوت فرو ریخت و حاکمان خبیث برای همیشه ناپدید شدند و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.

این کارشناس سیاسی گفت: اعلام آغاز به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین، بذر اندیشه و عمل را در جوامع جهان سومی و ملت های تحت ستم جهان کاشته است. او با تجهیز و دلسرد شدن از الگوهای غربی، اندیشه های قوی و اراده ساختن جامعه ای نوین و اسلامی را در اختیار آنان قرار داد و مسلمانان مظلوم و محروم سراسر جهان دریافتند که با پشتوانه آموزه های دینی و اراده ملی به عنوان ملت ایران می توانند. بر مشکلات غلبه کرده و حکومت مردمی و خودسرانه تشکیل دهد.

مرادی افزود: استاد مطهری کلمه جمهوری اسلامی را اینگونه تعبیر کردند: «مسئله جمهوری به نوع حکومت مربوط می شود. این بدان معناست که مردم حق دارند سرنوشت خود را در دست بگیرند و کلمه اسلامی بیانگر محتوای این حکومت و در نتیجه جمهوری اسلامی است. یعنی حکومتی که شکل انتخاب رئیس حکومت توسط مردم و محتوای آن اسلامی و بر اساس اصول و احکام اسلام اداره می شود».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید