رفراندوم 13 فروردین بر تجلی کامل مردم سالاری دینی در تاریخ صحه گذاشت/ رای «آری» ملت جمهوری اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد سرگلزی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: مردم ایران پس از ورود و پذیرش اسلام، تمامی ابعاد زندگی اجتماعی خود را بر اساس آموزه های اسلامی شکل دادند، پس از تشکیل حکومت صفویه با شکل‌گیری هویت ایرانی «بر اساس آموزه‌های اسلامی، این تأثیر به حدی گسترده شده است که همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اما با روی کار آمدن حکومت پهلوی، با محوریت ارزش‌های غربی، مخالفت با ارزش‌های سنتی در دستور کار حکومت پهلوی قرار گرفت و به بهانه‌های مختلف تلاش شد با سنت‌ها به شیوه‌های مختلف مبارزه شود. مدرن کردن جامعه ایران: «مهمترین چیز در جامعه ایران تعالیم اسلام بود.

وی ادامه داد: سرکوبی که نظام پهلوی در این زمینه ایجاد کرد، هرگز نتوانست آتش میل ایرانیان به اسلام را خاموش کند، تا جایی که در دهه 40 و 50 با شکل گیری نهضت اسلامی، این میل در انقلاب اسلامی متبلور شد. انقلابی که شعار اصلی آن دفاع از اسلام و الگوی حکومتی آن مبتنی بر جمهوری اسلامی بود. آنچه مردم در دهه های قبل از انقلاب تحت ظلم و ستم بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انقلاب ما پس از گذشت سال ها همچنان در برابر ابرقدرت ها قدرتمند است و در حال تکامل است، گفت: انقلاب اسلامی مروج آموزه ها و ارزش های اسلام ناب محمدی، ارزش هایی چون مقاومت، ایثار، تلاش، یادگیری و استقامت است. ، که همیشه بر آن تاکید شده است.

وی گفت: رشد در چنین مکتبی قطعاً نسلی مقتدر، شجاع، پرتلاش و قابل اعتماد به دنیا می آورد که به راحتی تسلیم قدرت و استکبار نمی شوند. آنها اعمال خود را دارند که به آنها اجازه می دهد هر کاری ناعادلانه و باطل انجام دهند و این با رویکرد اخلاقی و اخلاقی مکتب اسلام و نسل پرورش یافته در آن منافات دارد و این دیدگاه همواره مخالف اجبار و نشر اکاذیب است.

سرگل زی با اشاره به نقش مردم و رهبری در پیشرفت انقلاب تصریح کرد: در همه جنبش های اجتماعی نمی توان از نقش رهبر غافل شد، رهبری است که گروه انگیزشی را به حرکت در می آورد و تاکتیک های حرکت پیش رو را تبیین می کند. مردم نیز با ابراز همبستگی و پذیرش مقام رهبری به این اقدام اجتماعی مشروعیت می بخشند.

وی ادامه داد: رهبری امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی به عنوان یک عالم دینی و شخصیتی کاریزماتیک توانست پایه های حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران را متزلزل کند و پس از آن حضرت امام خامنه ای راه بنیانگذار انقلاب را ادامه دادند. جمهوری اسلامی؛ رهبری که قبل از شروع به کار توسط مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب و قابل قبول انتخاب شده بود.

وی گفت: این پذیرش مردم، علاوه بر جایگاه دینی و شرعی ولایت فقیه، همراهی خاصی را ایجاد کرده است که می تواند تأثیرات هر دو عنصر مشروعیت و مقبولیت را در هنگام خروج از جامعه ما از چالش های فراوان و عدیده ای تحت تأثیر قرار دهد. فراز و نشیب ها و سقوط ها با اطاعت از رهبری صحنه «دیدگاه های مختلف اجتماعی و سیاسی.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در نظام حکومتی مردم سالار، افکار و دیدگاه های عمومی در اسلام و مکتب اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در این نظام، مردم یکی از پایه‌های اصلی نوع نظام حکومتی هستند و این نشان‌دهنده اهمیت مردم و افکار آنان در اداره حکومت با تأکید بر قوانین فردی، اجتماعی و سیاسی اسلام است. منطقه ما با نظام های سلطنتی موروثی تحت حاکمیت قبایل و قبایل مواجه هستیم که در آن هیچ نقش و جایگاهی برای اظهار نظر مردم در جامعه در مورد نحوه اداره حکومت وجود ندارد.

سرگلزی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مشارکت مردم در انتخابات به منظور تغییر و بهره مندی از آن صورت می گیرد. اگر به درستی عمل کند و نتایج منعکس کننده تصمیم اکثریت باشد، نرخ مشارکت افزایش می یابد تا موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اثربخشی مشارکت فردی و اعتماد به نظام انتخاباتی موجب تحریک حضور مردم در پای صندوق های رای می شود، رفتاری که در اکثر انتخابات خود در عرصه های مختلف مردم ایران شاهد آن هستیم.



حماسه 13 فروردین برگ زرینی در تاریخ جهان اسلام بود

علیرضا لطفیان سرگزی کارشناس سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی ایران چراغ امید همه مستضعفان و مستضعفان جهان بود. امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب روز دوازدهم فروردین را روز عید نامیدند که بی شک با درایت و آگاهی همراه بود چرا که در آن روز مردم یک ملت سربلند و پیروز شدند.

وی گفت: استقرار جمهوری اسلامی در ایران علاوه بر اتفاقات داخلی، تحولاتی را در نظام بین الملل به همراه داشته و در همان روز برگ زرینی در تاریخ جهان اسلام شکل می گیرد.

وی افزود: مردم ایران در روز جمهوری اسلامی ایران توانستند تغییراتی در معادلات نظام سلطه جهانی ایجاد کنند، تغییراتی که با اهداف استعمارگران غربی همخوانی نداشت و دشمنی آنها را با ایرانیان برانگیخت. . ملت.”

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد رفراندوم سعی در آشفتگی افکار عمومی دارند، گفت: در نظام های غربی هیچ گاه ساختار اساسی نظام مشمول رفراندوم نمی شود. بریتانیا صدها سال است که توسط یک سلطنت اداره می شود و حتی در کشورهای عربی دارای سلطنت، اقلیت های مذهبی حقی برای نیازهای اولیه مدنی ندارند، چه رسد به آزادی بیان و عقیده.

وی گفت: مردم ایران در تمام طول عمر خود در همه انتخاباتی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شده شرکت کرده اند و خودشان رئیس جمهور، نماینده مجلس و شورای شهر را انتخاب کرده و مدیریت خود را به جهانیان معرفی کرده اند. “

لطفیان سرگزی با بیان اینکه دموکراسی در کشور ما بسیار محبوبتر از کشورهای مدعی حقوق بشر است، اذعان داشت: بسیاری از کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، در زمان عمل همه شعارهای توخالی آنها رنگ باخته و توطئه می کنند. آثار آنها حتی برای ملت خودشان بارها به نمایش درآمده است.

وی گفت: مردم ایران بسیار خوشحالند که قانون اساسی بر اساس احکام دینی اسلامی در کشور تنظیم شده است، زیرا در مردم سالاری دینی حقوق هیچ بخشی از جامعه ضایع نمی شود و عدالت اجتماعی همیشه در چنین نظامی است که می آید. از خود مردم.«حاکم است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید