رفراندوم یک حرکت سیاسی بسیار قوی برای انتخاب دولت توسط مردم / پایه های اساسی جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358 شکل گرفت.


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818822

13 فروردین 1358 به مناسبت رفراندوم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با رای بیش از 98 درصد مردم به روز جمهوری اسلامی که می توان گفت پایه های اساسی نظام شکل گرفت. در این روز و با مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در 22 بهمن 1357 در حالی به پیروزی رسید که دشمنان بر این باور بودند که انقلاب هر چه زودتر از هم پاشیده می شود و می توانند به قدرت بازگردند. اما اندیشه الهی و صراحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این اجازه را به آنان نداد، زیرا امام راحل در کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب، حکومت جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشتند تا تصمیم بگیرند که آیا نظام خواست و قبول کرد یا نه; نشان از آینده نگری و تفکر خردمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که به آراء و نظرات مردم علاقه داشت. مردم ایران که تحت آزار جنایات و رژیم های ستمشاهی دیکتاتوری دیکتاتوری پهلوی قرار گرفته بودند، با حضور پرشور در همه پرسی، بیش از ۹۸ درصد رای موافق به جمهوری اسلامی و انتخاب حکومت اسلامی داشتند. به همین دلیل است که 13 فروردین را «روز جمهوری اسلامی» نامیده‌اند و نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. امروز با گذشت بیش از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این روز را گرامی می داریم و به آن افتخار می کنیم.


1bc2529d 1a64 437c a1ea 22aaeedd8aa6 خبر خاکستری


* برگزاری رفراندوم توسط امام راحل یک حرکت سیاسی و اجتماعی بسیار قوی بود

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی، دبیر جامعه روحانیت رزمی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: من خمینی (ره) را دارم، اگرچه قبلاً هیچ مسئولیت سیاسی و اجرایی نداشت و در تبعید و زندان بود، اما یک نظام منسجم و مستحکم ایجاد کرده است که همه امور کشور بعد از پیروزی انقلاب را سامان می دهد. پس از دیگری

وی با بیان اینکه کمتر از 2 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام راحل دستور رفراندوم (رفراندم) را صادر کردند، گفت: این یک حرکت سیاسی و اجتماعی بسیار قوی بود و اگر این حرکت صورت نمی گرفت، نمی توانستیم مجبور شویم. بیایید در جهان بگوییم بیایید باشیم.

حجت الاسلام بیگ محمدی گفت: رفراندوم اقدام بسیار حساب شده ای از سوی امام راحل بود تا مردم بتوانند انقلاب را به صورت اساسی، عاقلانه و منطقی شروع کنند و به گونه ای بود که بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند. “” آره. “

وی افزود: اگر ارزیابی منصفانه داشته باشیم، رای مردم در 12 فروردین 79 نتیجه درستی داد و کشور در مسیر تعالی قرار دارد.


* دنیای امروز با وجود دشمنی که دارد، نظام سیاسی و اجتماعی ما را پذیرفته است

دبیر جامعه روحانیت استان زنجان گفت: با وجود همه سختی ها و موانع پیش روی کشور و مشکلات فراوانی که با آن مواجه بوده ایم، کشور به خوبی پیش می رود و رهبر انقلاب نیز زیبا و هوشمندانه نظام را رهبری می کنند. صراط مستقیمی است و جمهوری اسلامی ایران امروز در جهان حرفی برای گفتن دارد.

وی گفت: دنیای امروز با وجود دشمنی که با ما دارد، نظام سیاسی و اجتماعی ما را پذیرفته است و تنها یک نظام و حکومت شیعی در جهان وجود دارد که آن جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام بیک محمدی گفت: حکومت جمهوری اسلامی بسیار منطقی و منطقی است، اما در دنیای امروزی که دنیای ظلم، استبداد، استثمار و استعمار بر آن حاکم است، استقرار این نظام با قوانین بسیار زیبا و عادلانه کار آسانی نیست.

وی گفت: دنیای استکبار می داند چگونه با ما مخالفت کند. جهان استکبار مرام و اساس تشیع ما را می شناسد و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است که حکومت شیعه ایران با ظلم و استعمار و استثمار و استبداد مخالف است. است.


* حکومت شیعی ایران در دنیا جا افتاده است

دبیر جامعه روحانیت جنگ استان زنجان گفت: جمهوری اسلامی ایران با حرکت منطقی مقام معظم رهبری و مسئولان موفق شد در دنیایی که اکنون به عنوان حکومتی شیعی شناخته شده است، جا بیفتد. “

وی افزود: امروز دنیای عقل و منطق جمهوری اسلامی را در آغوش گرفته است و خوشبختانه به یک دیدگاه نظامی و سیاسی رسیده ایم که به راحتی نمی توانند به ما ضربه بزنند و ظلم کنند زیرا پذیرفته اند که ایران باید با این قدرت باشد. “بمان و وجود داشته باش.


76271b47 9867 44c5 91d7 11285f5f0aa4 خبر خاکستری


* اصلی بنیادهای اساسی جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358 تأسیس شد.

محمد اسماعیلی، کارشناس سیاسی نیز در گفتگو با موج رسا; وی گفت: با توجه به اینکه نهضت ملت ایران از همان ابتدا یک حرکت اسلامی و انقلابی بوده است، پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی عملاً مردم پای کار می آیند و روی صحنه می آیند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در 12 فروردین 1358 به مردم رأی دادند تا جمهوری اسلامی دولت مورد علاقه خود را انتخاب کند، گفت: در این روز تقریباً همه مردم (بیش از 98 درصد) با هم کار می کنند و آمدند و رأی دادند. بله» به جمهوری اسلامی در همه پرسی.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: پایه های اساسی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358 با حضور، رای و تایید مردم شکل گرفت تا نظام آنها اسلامی باشد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه همه پرسی 13 فروردین در سال 1358 توانست پایه های بسیار محکمی را پی ریزی کند، افزود: این رفراندوم به شکل عملی و رسمی و با رای مردم منجر به تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد. ایستادگی کنیم و بتوانیم نظام اسلامی را در مسیر درست قرار دهیم.


* 12 فروردین 1358 ثابت کرد که ملت ایران به دنبال اسلام، استقلال و آزادی است

وی گفت: مردم در 43 سال گذشته اساساً تکیه گاه نظام بوده و در همه انتخابات شرکت کرده و به خود رای داده اند و همیشه کار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده اند.

اسماعیلی گفت: 13 فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی به همه دنیا ثابت کرد که ملت ایران به دنبال اسلام، استقلال و آزادی است که با حضور پرشور خود در رفراندوم این را به جهانیان اعلام کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران از آن روز دست به کار شده و در همه صحنه ها و مشکلات به نظام و انقلاب کمک کرده است، افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده که نه تنها روی پای خود ایستاده بلکه پناهی برای همه او همچنین جوینده آزادی جهانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید