راوی فتح در دو دوره جشنواره فیلم فجر/ درخشش «مقام مهدی» و «تک تیرانداز»


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808454

بنیاد فرهنگی روایت فتح در دو جشنواره فیلم فجر با مجموع 2 فیلم «تک تیرانداز و جایگاه مهدی» با نامزدی در 17 رشته و دریافت 8 سیمرغ از جمله بهترین اثر در بخش نگاه ملی و بهترین فیلم دهه فجر چهلم حضور یافت. جشنواره فیلم و او شجاع بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینمای دفاع مقدس با وجود فراز و نشیب های کوتاه و طولانی جشنواره، همواره به دلیل نزدیکی، اهمیت و جذابیتش برای ایرانیان مورد استقبال مخاطبان و تماشاگران بوده است.

زندگی فرماندهان دوران دفاع مقدس، آسیب های ناشی از جنگ و فیلم های دفاع مقدس، اگرچه به گفته سازندگان این فیلم ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است، اما اغلب در تولید با دشواری های فراوانی مواجه می شود؛ در حالی که فیلم های دفاع مقدس با استقبال خوبی مواجه می شوند. از هزینه های بالای اجاره مهمات، سفر بازیگران به شهر دفاع مقدس، خطرات احتمالی تولید تا مشکلات و موانعی که هنگام نگارش فیلمنامه این آثار به وجود می آید، ساخت این فیلم ها با مشکلات زیادی مواجه است.

اما با همه این سختی ها، بنیاد فرهنگی روایت فتح برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تلاش مضاعف کرده است. این بنیاد با دو فیلم تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری در سی و نهمین جشنواره فیلم و موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر در جشنواره فیلم فجر امسال خوش درخشید.

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» که داستانی حماسی از زندگی شهید عبدالرسول زرین است، با حضور در جشنواره سال گذشته توانست بهترین جلوه های ویژه میدانی و بهترین فیلم از نگاه ملی را از آن خود کند.


0b72eeab 955b 4a3d 9ea6 c2a581f3a90a خبر خاکستری

داستان فیلم در مورد شهید زرین تک تیرانداز ویژه ایرانی است که توسط عراقی ها برای یافتن و کشتن او بسیج می شود و جذابیت این فیلم بر خلاف فیلم های ضعیف این ژانر این است که بیننده فیلم را از یک سو می بیند. دیدگاه عراقی بعدی نزدیک شدن به شخصیت اصلی است. کمبوجیه از دیرباز نقش نسبتا قابل قبولی در نقش شهید زرین ایفا کرده است. تهیه کننده این فیلم در تصمیمی جسورانه «تک تیرانداز» را قبل از اکران در سینما در اوایل دهه 1400 در باکس نوروزی تلویزیون قرار داد و این فیلم در روزهای 5 و 9 فروردین روی آنتن سیما رفت.

اما بنیاد روایت فتح در ادامه موفقیت های خود در عرصه سینما، امسال با همکاری سیما فیلم ساخت فیلم «مقام مهدی» را در دستور کار خود قرار داد. فیلمی به کارگردانی هادی حجازی فر برای برادران شهید مهدی و حمید باکری که با 14 نامزدی سیمرغ و در نهایت 5 سیمرغ بلورین به عنوان بهترین فیلم جشنواره چهلم انتخاب می شود. این فیلم همچنین عنوان بهترین فیلم از نگاه منتقدان را از آن خود کرد.


1a5ff549 b509 428d 9f87 2bff8e1ec6d6 خبر خاکستری

با درخشش «جایگاه مهدی» و نظر اکثر منتقدان، بینندگان و رسانه ها درباره این فیلم، حمید شاه آبادی، معاون سیما از ادامه این راه سخت و شیرین خبر می دهد; وی در متنی که در رسانه ها منتشر شد، نوشت: «یکی از برنامه های سیما ساخت مینی سریال با نسخه سینمایی است. رفتن به گوشه هایی از زندگی شهید باکری اولین تلاش معاون سیما در این راه بود که خوشبختانه با موفقیت همراه بود. دو مینی سریال دیگر با نام‌های «عملیات مهندسی» برای سازمان منافقین و «فرار» برای حذف و فرار بنی‌صدر نیز در دست تولید است. همچنین در آینده ای نزدیک سریال سرداران شهیدان محمد بروجردی، حسن باقری و صیاد شیرازی به فاز تولید می رسد.. »

هادی حجازی فر به همراه بنیاد روایت فتح با ساخت فیلمی استاندارد، خلاقانه و جذاب در حوزه حراست، عملا زمینه ساز ساخت آثار دیگری در این حوزه راهبردی و مهمتر از آن اعتماد جوانانی شد که بی شک امید به سینمای ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید