درخواست تغییر پروانه نانوایی های دولتی به نانوایی های مستقل/ نگرانی مردم پس از بسته شدن جاده ها چیست؟


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890768

اخیرا زمزمه هایی مبنی بر درخواست برخی نانوایی های دولتی برای تغییر مجوز به آزادپز منتشر شده است که دلیل عدم عرضه آرد نانوایی های خارج از شبکه نیز همین بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، دولت از ابتدای سال اقداماتی مانند نصب دستگاه های کارتخوان ویژه در نانوایی ها و تلاش برای قاچاق آرد و نان از طریق یارانه آرد و نان انجام داده که البته منجر به بسته شدن جاده شد. فاش شد، بعضی ها خوششان نیامد.

طی روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر درخواست تغییر مجوز نانوایی های دولتی آزاد پز مطرح شده است که موجی از نگرانی و تشویش را در بین مردم به وجود آورده است چرا که این موضوع باعث می شود نان را با قیمتی بالاتر بخرند که خبرنگار بی صبرانه منتظر آن است. این موضوع را پیگیری کنید پرداخت.


a5328e24 3e7b 48ab a724 a5b9e7c9361c خبر خاکستری


وجود آرد یارانه ای در نانوایی های آزادپز تخلف است

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، وی گفت: بر اساس بخشنامه نهم مردادماه نظارت ویژه بر کلیه نانوایی های استان کرمانشاه به مدت یک هفته در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: در پی افزایش شکایات مردم از عملکرد نانوایی ها، معاون وزیر دادگستری از طرح ویژه نظارت بر کار نانوایی ها خبر داد که بر این اساس از حبازی های استان کرمانشاه نیز بازدید می شود.

مدیرکل زندان دولتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده موارد گران فروشی، کم فروشی، تحویل خارج از شبکه آرد و وجود آرد یارانه ای در واحدهای آزادپز و همچنین گران فروشی با استفاده از دستگاه های کارت خوان جدید مورد رسیدگی جدی قرار گرفت.

شاهی تصریح کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن با متخلفان نانوایی برخورد قانونی می شود و در این راستا از اختیارات جدید حاصل از مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا استفاده می شود.

وی افزود: گشت های سیار تعزیرات حکومتی روزانه در دو شیفت صبح و عصر واحدهای حبازی را بازرسی می کنند.


cc530e37 0047 4cb4 b388 f2e8f5f96f3f خبر خاکستری

شاهی با تاکید بر جدی بودن نانوایان متخلف، تصریح کرد: با توجه به امکان بررسی سیستمی موارد تخلفات قبلی، نانوایی هایی با تخلف مکرر با نصب تابلو، پلمب اماکن و سهمیه وارد می شوند.

مدیرکل زندان دولتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 نانوایی در استان کرمانشاه با نصب پوستر به مردم معرفی شده اند.

وی در خصوص درخواست تغییر مجوز برخی از نانوایی های آزادپز دولتی گفت: این موضوع به دلیل اختصاص سهمیه آرد است.


درخواست تغییر مجوز نانوایی های دولتی آزادپز شایعه است

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، وی درخواست تغییر مجوز نانوایی های آزادپز دولتی را شایعه خواند و اظهار داشت: در حال حاضر نانوایی های آزادپز خواهان تغییر واحد خود به نانوایی یارانه ای هستند.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیسه آرد یارانه ای 38 هزار و 500 تومان است در حالی که قیمت آزاد آرد در بازار هر کیسه 700 هزار تومان است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همچنین هزینه پخت نان در نانوایی های یارانه ای 400 تومان و در آزادپز حدود 2500 تومان است و مردم معمولا به دنبال خرید نان با قیمت مناسب هستند.

عباسی با بیان اینکه نانوایی های آزاد پز تخصیص آرد یارانه ای ندارند، خاطرنشان کرد: تعداد کمی از نانوایی ها در برخی نقاط شهر به صورت آزادپز فعالیت می کنند.


dcbef194 6a42 4374 b4d7 e4032d94fc77 خبر خاکستری

وی افزود: درخواست تغییر مجوز نانوایی‌های آزادپز دولتی شایعه است و عقل و منطق را برآورده نمی‌کند و هم‌اکنون 16 نانوایی آزادپز برای آنها سهمیه آرد یارانه‌ای می‌خواهند.

عباسی گفت: مردم نسبت به موارد فروش آرد خارج از شبکه، عدم استفاده از دستگاه کارتخوان، کیفیت پایین نان و وزن کم نان اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بازرسان هر روز واحدهای حبازی را رصد می کنند اما مردم و رسانه ها باید برای کاهش تخلفات آنها را همراهی کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: 97 درصد نانوایی های استان کرمانشاه مجهز به دستگاه کارتخوان هستند و تعداد کمی از نانوایان باقی مانده است.


47babc73 ff43 4b1a 8207 acc4df78b7e7 خبر خاکستری

به گزارش مرصاد نیوز، حذف ارز ترجیحی و اعطای یارانه آرد و نان دستاوردهای مثبتی از جمله افزایش نظارت بر نانوایی ها و کاهش قابل توجه قاچاق آرد و نان را به همراه داشته است و بر این باورند که این امر موضوع باید با متولیان امر در میان گذاشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید