درد استخوان شایع ترین مشکل شوک نوروزی است/ هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرید


ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812767

خانه تکانی یکی از آداب مورد علاقه نوروزی است که گاهی علائم بیماری مانند دردهای عضلانی، سینه درد یا هزاران درد نهفته دیگر را در پی دارد.

با گذشت 16 روز از آغاز سال جدید، هنوز این شانس وجود دارد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی زمستان، با جریان یافتن آداب و رسوم خاص هر منطقه بیش از نمایش آف آماده ورود به فصل بهار باشیم.

خانه تکانی یکی از رسوم هرساله خانواده های ایرانی در اسفندماه است، سنتی دیرینه که نباید فراموش کرد که «حادثه در کمین است». اندکی بی احتیاطی و ناآگاهی در زمان جابجایی منزل، خطرات و گاه حوادث غیرقابل جبرانی را به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به صدمات جسمی، کمردرد و دردهای اسکلتی- عضلانی، مسمومیت های شیمیایی و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

در چنین روزهایی بسیاری از خانم ها از درد در ناحیه گردن، پشت، زانو، مچ دست و گزگز و بی حسی اندام ها شکایت دارند که بسیاری از آنها به دلیل رعایت نکردن اصول ارگونومی در کارهای روزمره و کارهای خانه است.

چرا که در اجرای این رسم دیرینه همه دوست دارند محیط زندگیشان تمیز و به دور از هر گونه گرد و غبار و آلودگی باشد اما برخی آنقدر مشغول نظافت هستند که سلامتی خود و در نتیجه این افراد را فراموش می کنند سال جدید با درد آغاز می شود. در پشت، گردن، پاها و هزاران درد نهفته.

7a56a811 8579 4966 af00 1e0947c4e2d3 خبر خاکستری

آسیب های وارد شده به خانه خود را جدی بگیرید

کتایون میرزاهانی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی زاهدان گفت: همه باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند. دو نوع شانه درد وجود دارد: درد اولیه، یعنی. مفصل شانه و اجزای آن مانند تاندون ها؛ و درد ثانویه به این معنی است که منبع درد ممکن است دیسک گردن، کیسه صفرا یا حمله قلبی باشد.

وی تصریح کرد: اگر درد در ناحیه شانه، قلب یا کیسه صفرا باشد، بیمار باید در هر مورد به پزشک متخصص در همان ناحیه مراجعه کند و در صورت وجود درد مبهم فشاری در قفسه سینه، به طوری که به فک یا شانه سرایت کند. یا در صورت تهوع و استفراغ و عرق سرد و درد در شانه چپ بیمار باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کند.

این فوق تخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: برخی افراد پس از صرف غذا به خصوص غذاهای چرب در سمت راست بدن دچار درد می شوند و این دسته از بیماران باید کیسه صفرا خود را نیز درمان کنند.

وی افزود: برخی از بیماران نیز درد شانه یعنی گردن درد دارند، این گروه نیز در ناحیه شانه، دست تا نوک انگشتان درد دارند و با علائمی مانند گزگز، بی حسی همراه است. در این صورت باید دیسک گردن خود را به متخصص نشان دهند و با مراجعه به متخصص نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

9667e38d 7bd8 422e 9cc6 946c490660d5 خبر خاکستری

چند نکته برای کاهش مشکلات پوستی

برای کاهش مشکلات پوستی، کارشناسان بهداشت به افراد توصیه می کنند تا حد امکان سعی کنند از تماس مستقیم دست با هرگونه شوینده خودداری کنند و از دستکش استفاده کنند.

همچنین استفاده از دستکش نخی برای پاکسازی گرد و غبار و هنگام کار با مواد شوینده و آب از دستکش نخی در زیر و از دستکش پلاستیکی به عنوان روکش استفاده شود زیرا رعایت نکردن این نکات باعث ایجاد حساسیت پوستی و ایجاد چرم خشک و زبر می شود.

برای جلوگیری از خشکی پوست و عود ضایعات، از مرطوب کننده ها یا گلیسیرین استفاده کنید، وازلین، روغن بادام و روغن زیتون نیز مفید است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید