درهای مدارس را به روی والدین و گروه های جهادی باز بگذارید

ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923186

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه آموزش و پرورش گفت: درب مدارس را به روی اولیا و گروه های جهادی باز بگذارید و از ظرفیت آنها استفاده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: اگرچه در تحریم اقتصادی دشمن قرار داریم، اما در این شرایط اختراعات زیادی صورت می گیرد زیرا آموزش و پرورش به ویژه دوره ابتدایی به سمت این حرکت رفته و کودکان را به سمت علم و خلاقیت سوق داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که توانستند در حوزه فناوری های نوین افتخاراتی کسب کنند، آنچه کار آنها را به ثمر رساند، تلاش های صورت گرفته در آموزش و پرورش و به ویژه در مقطع ابتدایی است.

نوری بیان کرد: دبستان باعث رشد کودکان می شود بنابراین باید به دبستان نگاه متفاوتی داشت. امتحانات محتوای مغز را ارزیابی می کند اما منجر به یادگیری نمی شود، بنابراین ارزیابی را باید مرحله ای از یادگیری دانست که منجر به بررسی عمیق یادگیری می شود.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه نگاه دوره ابتدایی نیاز به اصلاح دارد گفت: برگزاری جشنواره هایی که در مقطع ابتدایی برگزار می شود یا فعالیت های مشابه می تواند به اصلاح نگاه این مدرسه کمک کند.

وی تصریح کرد: کودکان نباید برای امروز تربیت شوند، بلکه باید برای آینده ای که در آن زندگی می کنند تربیت شوند و بدین ترتیب ویژگی های نسلی کودکان در نظر گرفته شود.

نوری با تاکید بر فراگیری آموزش و پرورش گفت: درب مدارس را به روی اولیا و گروه های جهادی باز بگذارید و از ظرفیت آنها استفاده کنید. همچنین در حوزه توانمندسازی معلمان با استفاده از آموزش آنلاین ظرفیت معلمان را افزایش دهید.

گفتنی است در ابتدای این جلسه تعدادی از معاونت ستادی به بیان مشکل و طرح سوالاتی در خصوص مشکلات این معاونت پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید