دروازه های سایبری نباید به روی غریبه ها باز بماند


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820037

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دروازه های فضای مجازی نباید به روی دشمنان و بیگانگان برای تعرض به اعتقادات، فرهنگ، اقتصاد، امنیت و منافع مردم ایران باز باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه طرح فضای مجازی موافقان و مخالفان زیادی دارد، گفت: همه ما باید به چند موضوع بپردازیم. اصلا به نفع ملت و منافع کشور نیست. فضای مجازی یک حوزه فرهنگی و اجتماعی است که مردم شبانه روز با آن سروکار دارند. آیا می توان بدون قانون منطقه ای با این حجم مخاطب و ارجاع داشت؟ آیا می توان بدون قانون رانندگی کرد؟ آیا می توان بدون اصول مهندسی ساختمان ساخت؟ زندگی اجتماعی مستلزم آموزش است. در غیر این صورت همه ضرر خواهند کرد.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است: امروز فضای مجازی با زندگی روزمره مردم عجین شده و هیچکس نمی تواند از آن جدا شود و قانونی شدن آن یک ضرورت مهم و حیاتی است.

تقوی گفت: اینکه گفته می شود طرح تنظیم فضای مجازی به دنبال جلوگیری از آن بوده است، اصلا صحت ندارد. بر خلاف تصور بسیاری از مردم، یکی از خواسته های اصلی مجلس یازدهم افزایش سرعت اینترنت و افزایش پهنای باند است.


ضرورت تسهیل در فضای مجازی

وی بر تسهیل فضای مجازی در راستای گسترش تجارت و تجارت اقتصادی که می تواند منجر به رشد اقتصادی و توانمندسازی اقتصاد کشور در عرصه جنگ نرم شود، تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکس موافق باز گذاشتن دروازه های کشور به روی بیگانگان نیست. دروازه‌های فضای مجازی نباید به روی دشمنان و بیگانگان برای تعرض به اعتقادات، فرهنگ، اقتصاد، امنیت و منافع مردم ایران باز باشد. استفاده از فضای مجازی قانونی برای منفعت اقتصادی و سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حق مردم است.

تقوی در پایان گفت: کمیسیون مشترک و ویژه ای در خصوص طرح تنظیم سایبری تشکیل شده و کارشناسان نیز در این کمیسیون عضویت دارند و تمام تلاششان رفع نقاط ضعف این طرح است؛ زیرا همه قبول داریم که سالم و نظام مند باشد. فضای مجازی حق مردم است که این فضا را از شایعات دور نگه دارند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید