چرا می گویند ساپینتو نباید بماند؟

چرا می گویند ساپینتو نباید بماند؟

ستار حمدانی بازیکن سابق استقلال درباره شرایط باشگاه استقلال در بحث تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی خود گفت: در این زمینه گفته می شود ساپینتو بماند یا نه، من می گویم چرا نمانم؟ اگر بخواهیم به فصل قبل برگردیم، استقلال تیمی بود که فرهاد مجیدی با بهترین دفاع و 3 هفته مانده به پایان فصل، برای بردن آن بدون باخت خیلی زحمت کشید. چنین تیمی را نمی شد به راحتی در اختیار هیچ مربی ای قرار داد. برای کسی سخت بود که دوباره با چنین تیمی به موفقیت دست یابد. آن هم با این ارقام. در واقع می خواهم بگویم کار با چنین تیمی در فصل جدید سخت بود.

وی افزود: شاید اگر یک مربی ایرانی هدایت استقلال را بر عهده می گرفت، کار برایش راحت تر از آوردن مربی خارجی بود که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد و از او انتظار دارد قهرمانی را تکرار کند. رساندن استقلال به رده سوم جدول با این همه مشکلات داوری و مشکلات مدیریتی و مالی کار کوچکی نبود.

بازیکن قدیمی استقلال اضافه کرد: فراموش نکنیم مردم انتظار داشتند استقلال دوباره قهرمان شود. کار با چنین تیمی شجاعت می خواهد، حتی برای فردی که با فوتبال ایران و اعضای تیم آن آشنایی ندارد. اما مردم و هواداران استقلال قطعا می دانند که تیمی که در شرایط خاص قهرمان شود به راحتی وارد حاشیه می شود. چون تیمی که 30 هفته است شکست نخورده است، مطمئناً با اولین باخت بیرون خواهد رفت. حواشی پیش از این بارها. همین رزروها تیم را پایین می آورد و مانع از حرکت به جلو می شود. اما با وجود همه اینها، ساپینتو کار بسیار دشواری را بر عهده گرفت. استقلال در هفته اول به سپاهان باخت و همان حواشی که همه از آن بیم داشتند در هفته اول لیگ بیست و دوم برای استقلال ایجاد شد.

همدانی خاطرنشان کرد: باید از چند جهت به این موضوع نگاه کنیم. اولاً نباید آمار سال گذشته را با امسال مقایسه کنیم. دوم اینکه استقلال مقابل یکی از رقبای اصلی و مهم خود در این فصل یعنی سپاهان شکست خورد. 3 امتیاز عقب افتادن از سپاهان کار را برای استقلال سخت کرد. یک اصل در فوتبال می گوید تیمی که می خواهد قهرمان شود باید حداقل 4 امتیاز در بازی رودررو با تیم های رقیب کسب کند. چون می توان آن امتیازات را در بازی های دیگر جبران کرد اما در مقابل تیم های مدعی جبران ناپذیر به نظر می رسد. اگر استقلال از آن چهار بازی مقابل پرسپولیس و سپاهان حداقل 5 امتیاز کسب می کرد، وضعیت بالای جدول فرق می کرد. 5 امتیاز به استقلال اضافه شد و 5 امتیاز از حریف آنها کم شد و نام قهرمان لیگ نیز تغییر کرد.

وی با اشاره به مشکلات فصل گذشته استقلال ادامه داد: با تمام مشکلاتی که در فصل گذشته وجود داشت، فکر می کنم آقای ساپینتو و بازیکنان تیم صادقانه کار کردند. با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه مدیریتی باشگاه استقلال وجود داشت، بچه های تیم اتحاد از اتحاد بسیار بالایی برخوردار بودند. همبستگی آنها فوق العاده بود و همه حاصل این احساسات و روش مدیریت آقای ساپینتو بود. می خواهم بگویم ساپینتو هم بی عیب و نقص نبود. طبیعتاً هر کسی ایراداتی دارد. به قول خودشان گل بی عیب خداست اما محاسن آن خیلی بیشتر است که البته کمتر به آن پرداخته می شود. حیف که همیشه دنبال این هستیم که زخم هایمان را پیدا کنیم و انگشت را به سمت هم بگیریم. این اشتباه است. ما باید از زوایای دیگری به این شخص نگاه کنیم.

حمدانی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: فکر می کنم اگر ساپینتو یک سال دیگر در استقلال بماند قطعا فصل آینده با آرامش خاطر بهتری که دارد تیم منسجم تری در خور نام استقلال و جایگاه عالی در رقابت ها را هدایت خواهد کرد. . مطمئنم اگر استقلال و ساپینتو در چنین شرایطی به لیگ بعدی بروند قطعا می توانند قهرمان شوند.

وی درباره فینال جام حذفی بین تیم های پرسپولیس و استقلال نیز گفت: امیدوارم شاهد یک بازی زیبا و جذاب از هر دو تیم باشیم و در نهایت استقلال به عنوان برنده زمین را ترک کند. چون واقعا این کوچکترین حق استقلال است. برای تیمی که فوتبال خوبی بازی کرد، گل های زیادی به ثمر رساند و تجربه فوتبالی تماشایی را به هواداران خود هدیه داد. به نظر من استقلال شایسته قهرمانی در جام حذفی است و به آن خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید