درگیری فیزیکی اسکوچیچ و مجیدی دروغ بود. مشکل مالی واقعیت فوتبال ما/ هنوز وضعیت اسپانسر فدراسیون مشخص نیست!


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877299

دولت باید سریعتر از فدراسیون فوتبال حمایت کند تا بعد از مرگ سهراب دارو دریافت نکنیم.

یکی از اعضای هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: از برنامه ریزی کلی وزارت امور خارجه برای آماده سازی تیم ملی تشکر می کنم اما باید کار را سریع انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هداد افشاریان عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه امروز گفت: از رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا برای کلاس های نظارت بانوان دعوت کرده ایم. امروز آقایان هستند و بالاخره پنج شنبه داوران لیگ برتر می آیند. امیدواریم بتوانیم آموزش خوبی داشته باشیم و فصل جدید را با رفتار حرفه ای آغاز کنیم. من خوشبین هستم با حضور نفر اول فیفا در این کلاس ها آنچه می خواهیم اتفاق بیفتد و برای سال آینده حداقل در فوتسال خوشحال باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در مسابقات فوتسال مشکلات داوری ما کمتر از فوتبال است. به همین دلیل کمتر دغدغه این دسته از قضات را داریم. برای حضور در بازی های بین المللی و صحبت با مجیدی و دوستان هم کارهایی انجام می دهیم. VAR مشکلاتی دارد، سعی می کنیم اوایل پاییز و مهر ماه داوران را به کلاس بفرستیم یا در داخل کشور آموزش دهیم.

افشاریان درباره حضور داوران در این بخش و اخذ مجوز مربوطه گفت: با علیرضا فغانی مشکلی نداریم؛ در حال حاضر در این بخش، هیچ مشکلی نداریم. او با تیمش در جام جهانی است و دعا می کنم اتفاق خیلی خوبی برای آنها بیفتد. موعود بنیادی فر هم در کلاس هایش شرکت می کرد، فقط باید یک بازی با VAR انجام می داد و مجوزش را می گرفت. بقیه داوران ما درگیر هستند و در حال حاضر کسی نداریم. احتمالاً در قطر کلاس تشکیل می شود و بچه ها را می فرستیم.

وی درباره حقوق کم جامعه داوری گفت: حقوق داوران لیگ یک را پرداخت کردیم. تعداد به 4 بار هم نرسید اما خوب بود و مشکلی نداشتیم. در سایر رده ها سازمان لیگ همکاری می کند و ما داریم. در فوتسال هم با جابری صحبت هایی داشتیم و از دستمزد داوران راضی هستم. سازمان لیگ هم درست بود. گفت وسط مسابقه بود و کمتر گرفتیم. سعی می کنیم در فصل آینده با حق الزحمه داوران مشکلی نداشته باشیم و خدای نکرده قبل از شروع مسابقات آنها را حل کنیم. نمی دانم تاکنون چند درصد پرداخت شده است اما می دانم که مشکلی برای پرداخت با سازمان لیگ نداریم.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: تعداد مسابقات مشخص است و تعداد زیاد داوران میراث من است. فصل گذشته تعداد داوران را کم کردیم اما به آنچه می خواستم نرسیدیم و بهینه بود. هیئت داوران روز شنبه تشکیل جلسه داده و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد. 30 داور و 50 کمک داور داریم، تلاش می کنیم به استاندارد نزدیک شویم. نمی توانم تعداد داوران را اعلام کنم. داوری که در هفته دهم حکم داد و در هفته چهاردهم آمد، با وجود قضاوت خوب، دلسرد می شود.

افشاریان در خصوص انتصاب مهرداد سراج به عنوان جانشین خود گفت: ما با تصمیمات هیات مدیره مشکلی نداریم؛ اما با توجه به تصمیمات هیات مدیره، ما هیچ مشکلی نداریم. هر بحث و سوالی پیش می آید، اگر مجیدی و دبیرکل تصمیم بگیرند، ما اعضای هیات مدیره حتی می توانیم امضا کنیم و بدون جلسه تمام کنیم. در اولین جلسه که نمی دانم چه زمانی برگزار می شود، اگر مجیدی و هیات مدیره به جمع بندی برسند این اتفاق می افتد. به خاطر آرامشی که در فدراسیون وجود دارد کارهایی انجام می دهیم. تلاش ما تیم ملی و جام جهانی است. افرادی که سخت کار می کنند خوب عمل می کنند.

او گفت: ما واقعاً می خواهیم با آرامش به جام جهانی برویم. هر چند فدراسیون فوتبال خیلی بد است. پولی نیست، حق پخش تلویزیونی را نمی دهند، حامی مالی نداریم و باید به ما کمک کنند. من از وزارت امور خارجه برای برنامه ریزی کامل دولت برای آماده سازی تیم ملی تشکر می کنم، اما آنها باید این کار را سریع انجام دهند. برای فیفادی بعدی باید به فکر 2 بازی باشیم که پول می خواهد. ما نیاز به مشاوره و امضای قرارداد داریم. شاید داروی بعد از مرگ سهراب باشد.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص عدم حضور سید شهره موسوی در جلسات به دلیل بازداشت، گفت: مجیدی مسئولیت مستقیم رشته بانوان را نیز بر عهده دارد. کمیسیون ها فعال هستند و تیم های ملی کار خود را انجام می دهند. اگر موسوی بود بهتر می شد اما چیزی روی زمین نمی ماند. جایگزین او مشخص نیست و باید دید در انتخابات 7 شهریور چه اتفاقی می افتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجیدی با جسد اسکوچیچ برخورد فیزیکی داشته است، گفت: شاید شما مجیدی را نشناسید. او آنقدر تکنیکی و فوتبالی است که از این رفتارها به دور است. با وجود مجیدی، شخصا هیچ نگرانی برای تیم ملی و کادرفنی ندارم. این یک دروغ محض است و هیچ اتفاقی نیفتاده است. او کار خود را به درستی انجام می دهد; پسر خوب، مودب و دارای روحیه مثبت است. خدا نکند اتفاقات خوبی برای فوتبال بیفتد. البته ما صددرصد مشکلات مالی داریم و این واقعیت فوتبال ماست. با اسپانسر تماس گرفتیم اما هنوز محقق نشده است. مشکلات اداری و حقوقی وجود دارد.

وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات می توان بعد از جام جهانی اسپانسر انتخاب کرد، گفت: از صحبت شما متشکرم! اما در هر صورت الان پول گرفتن خیلی مهمه. بگذار اتفاقات خوب بیفتد شاید فدراسیون مقصر باشد و من از کسی دفاع نمی کنم. تماس گرفتیم و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید