دریافت کپی اسناد از بانک ها ممنوع است

دریافت کپی اسناد از بانک ها ممنوع است

روز جدید دبیر هیات هماهنگی بانک های کشور و نیمه دولتی گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی برای ارائه خدمات به مردم، تمامی شعب بانک ها ممنوع است.

علیرضا سیتاسی گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در پایان سال 1400 دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی اعم از کپی کارت ملی و شناسنامه به منظور ارائه خدمات به شعب بانک مرکزی ممنوع است. بانک ها باید کد استعلام و رهگیری را از طریق سامانه ثبت احوال دریافت کنند.

دبیر هیات هماهنگی بانک های کشور و نیمه دولتی می گوید: کپی مدارک اقامتی متقاضیان تسهیلات که شامل سند مالکیت یا اجاره نامه است از متقاضیان اخذ نشود. بانک ها باید از طریق سامانه موجود تأیید کدپستی را دریافت کنند.

به گفته وی، هر گونه خدمات بانکی که مستلزم ارائه مدارک هویتی به مشتری باشد، با ارائه اصل سند و بدون اخذ کپی در شعب بانک قابل انجام است. در تمامی بانک ها واحد رسیدگی و رسیدگی به شکایات وجود دارد و در صورت مشاهده تخلف در شعبه بانک، مشتریان می توانند با واحد رسیدگی به شکایات تماس بگیرند.

بانک مرکزی 13 اسفندماه سال گذشته در بخشنامه‌ای اعلام کرد: بانک‌ها در هنگام ارائه خدمات ضروری به افراد ایرانی، ضمن تطبیق مشخصات هویتی با اصل مدارک، موظفند کد رهگیری را از سامانه مرجع هویتی کشور دریافت کنند. کشور سازمان ثبت و آن را در پرونده شناسایی افراد ذخیره می کند و نیازی به دریافت کپی مدارک هویتی ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید