دریای خزر همچنان خالی از اسکله است/ سکوها اینجا متولد شدند!

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1779966

در حالی که به تولد سکوها یکی پس از دیگری در سواحل مازندران امیدوار بودیم، حالا این حسرت چند سالی است که یک امضا است؛ بر اساس شنیده ها، در حالی که دستگاه های ذیربط با تسهیل پاسخگویی به استعلام ها موافقت کردند، اکنون با وعده یکی از دستگاه ها کار عقب افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ مازندران ساحلی دارد که کیلومتر به کیلومتر متفاوت و خاص است. 400 کیلومتر خط ساحلی، به اسکله ها برای تفریح ​​زندگی می بخشد. مدتی است که مسئولان استانی عزم خود را برای رونق گردشگری دریایی جزم کرده اند، اما اکنون به نظر می رسد این آرزوی دیرینه در حال تحقق است.

گفته می شود تا تبدیل شدن مازندران به قطب گردشگری دریایی فاصله زیادی در پیش است، اما خبری نیست; توقع اینکه مازندران دین دیگری شود، اغراق آمیز نیست، اما تلاش می خواهد! تلاش برای اینکه همه کار کنند. به زبان ساده، متولیان امر گردشگری دریایی باید پدرانه رفتار کنند تا چشم ساحل روی سکوها دیده شود.

با وجود اینکه گردشگری دریایی در دریای خزر فرصت بالقوه ای برای اشتغال زایی، درآمد پایدار و در نهایت رونق اقتصادی مازندران است، اما «اگر» و «اما» بسیاری دست به دست هم دادند تا گردشگری دریایی در استان ادامه یابد.

دریای خزر همچنان خالی از اسکله است

تحقق گردشگری دریایی در مازندران به این برنمی گردد و پارسال عمر طولانی دارد. حالا اما دریای خزر دست خالی است، نیازی به نفس کشیدن با ناله نیست…

تلاش برای تحقق حرف بر زمین مانده از سوی بسیاری از مسئولان ناکام ماند و دریای خزر با تمام وجود بویی از ورزش های آبی و اسکله و قایق تفریحی و کلمه ای از گردشگری دریایی نمی دهد.

5570abf9 baf0 4367 b56e 01d90390710a خبر خاکستری

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ از آخرین تحولات و اخبار ساخت بیش از 100 اسکله دریایی برای توسعه گردشگری دریایی در مازندران، گفت: توسعه گردشگری دریایی موضوعی است که با همکاری دستگاه های ذیربط و پیگیری های استانداری مازندران مدت هاست در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه پس از طی مراحل مختلف در نهایت به مرحله ای رسید که با موافقت این نهاد همراه با توافقات انجام شده توسط سایر دستگاه های مرتبط، برای تایید و پاسخ به استعلام به مدیرکل ارجاع شد تا به نتیجه برسد. قرارداد و ادامه کار اجرایی.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: طی جلسات اولیه ای که با حضور دستگاه های مربوطه برگزار شد، مقرر شد بازدید مشترک با حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط انجام شود. پاسخ: مدیران دستگاه ها از جمله مدیر منابع طبیعی در جلسه نیز صورتجلسه را تصویب و امضا کردند.

سنگ «منابع طبیعی» در پای اسکله هاست

این مقام مسئول ادامه داد: اما اکنون با وجود اینکه همه دستگاه های ذیربط پاسخ استعلام و موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده اند، اما منابع طبیعی اعلام کرده اند که پاسخ این استعلام باید از سوی تهران صادر شود و ما اختیار داریم. در داخل استان «ما پاسخی به چنین درخواستی نداریم.

حسنی گفت: بر این اساس منابع طبیعی اعلام کرده اند که باید استعلام دوم از دستگاه ها انجام شود و این بدان معناست که تمامی دوندگی ها و اقداماتی که تاکنون انجام شده است باید از سر گرفته شود.

وی گفت: این در حالی است که سیاست ها و توافقاتی که در جلسه بین همه دستگاه ها و استانداری صورت گرفت قرار بود کار سرمایه گذار را در این زمینه تسهیل کند و در واقع بروکراسی اداری سرمایه گذار این پروژه را خسته نمی کند. “

f3ff5ccf 7f85 43e5 b18e 86c00f145eef خبر خاکستری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: جلساتی برگزار شد و طی جلسات متعددی تفاهم مشترک حاصل شد که تیم کارشناسی متشکل از نمایندگان این دستگاه ها برای شناسایی و مکان یابی نقاط برای ساخت اسکله های دریایی و برای هر بازدید پروتکل جداگانه ای از جلسه ای با حضور این نمایندگان.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه این صورتجلسه با حضور نمایندگان کلیه دستگاه های ذیربط تنظیم می شود، مقرر شد کارشناسان هر دستگاه در جلسه ای کتبی نظرات خود را بیان کنند و این تبصره به عنوان استعلام تلقی شود و ما لازم نیست دوباره کارشناس بفرستید. منطقه. “و نظر دهید.

134 اسکله در دریای خزر متولد می شود!

حسنی اعلام کرد: از این رو در این بازدیدها هر یک از کارشناسان دستگاه نظر خود را مبنی بر مناسب بودن یا نبودن این نقطه برای جانمایی اسکله اعلام کردند و در نهایت در بازدید از 170 نقطه استان 134 نقطه مورد تایید قرار گرفت. همه کارشناسان در دستگاه های مربوطه گنجانده شدند.

وی افزود: تاکنون در 82 نقطه توافق اولیه صورت گرفته است و در صورت موافقت منابع طبیعی، سرمایه گذار می تواند مجوز ساخت بندر را از سازمان بنادر دریایی بگیرد و عملیات اجرایی را آغاز کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: استان مازندران با تنها 400 کیلومتر نوار ساحلی تنها یک بندر در رامسر دارد که در گذشته و چند سال بعد ساخته شده است.

این مسئول تاکید کرد: استقرار حداقل 10 اسکله دریایی در استان مازندران قطعا نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، جذب گردشگر، رونق ورزش های آبی، تحول اقتصاد و درآمدزایی از گردشگری دریایی و ده ها میوه مفید خواهد داشت.

ef6ef6c7 af40 45c4 9567 9efdd0136f93 خبر خاکستری

رونق گردشگری در گرو توسعه محصولات گردشگری است

حسنی اذعان داشت: به هر حال راه اندازی این اسکله های چند منظوره منجر به توسعه محصولات گردشگری می شود، یعنی این اسکله ها باعث آغاز بسیاری از تفریحات دریایی، فروشگاه های صنایع دستی، رستوران ها، اقامتگاه ها و تحول در گردشگری دریایی خواهد شد.

وی افزود: رونق گردشگری در گرو توسعه محصولات گردشگری است و اگر محصولات گردشگری را توسعه ندهیم، توسعه گردشگری اتفاق نمی افتد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر در گام اول فقط 10 مکان ایجاد شود، به راحتی می توان فهمید که این مکان ها باید توسعه یابند. متوقف شد.

این مقام مسئول یادآور شد: به هر حال تصمیم بر این شد که به جای سرمایه گذار، دستگاه ها را به بهره برداری برسانیم تا شاهد رونق گردشگری باشیم. اما تاکنون با وجود همکاری زیاد دستگاه ها، در گام آخر نیازمند موافقت منابع طبیعی هستیم.

عطایی: ما مخالف ایجاد اسکله در دریای خزر نیستیم

اسحاق عطایی مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما توضیح داد: بلکه کاملا موافقیم.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل سازمانی، کلیه افراد متقاضی احداث اسکله در دریا به شرط داشتن حیاط خلوت باید به همراه تایید طرح توسط اداره کل گردشگری استعلام خود را به دستگاه های ذیربط ارائه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری بیان کرد: سپس در صورت احراز این شرایط کارشناس منابع طبیعی به منطقه مورد نظر اعزام، بازدید و در نهایت قرارداد منعقد می شود.

این کارمند ادامه داد: تا زمانی که استعلام ها زمان زیادی نبرده و سریع انجام شود، این کار انجام نمی شود و با پروتکل های کارهای روتین پیش بینی می شود.

عطایی گفت: البته ما هم اعلام کرده ایم که اگر قرار است تسهیلگری صورت بگیرد و این اتفاق بیفتد و از جلسه قبل راضی باشیم، اشکالی ندارد. اداره کل گردشگری باید موافقت سایر آژانس ها را در مورد نقطه مورد نظر تایید کند و این یک راه حل تلقی می شود و به تهران ارسال می کنیم که بلافاصله پاسخ داده و قرارداد را منعقد می کند.

ما با مناطق عقب مانده مخالفیم

وی افزود: نه اینکه اساسا با اجرای این طرح مخالف باشیم. بله، ما مخالف تجاوز به دریا هستیم. قطعا از آنها حمایت خواهیم کرد و مشکلی در اجرای طرح وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران بخشدار ساری در پاسخ به این سوال که چرا قرارداد 80 نفری با تایید اولیه منعقد نشده است؟ اعلام شد: متقاضی تا امروز برای دریافت مجوز از ما اقدام نکرده است. در گذشته چندین نفر درخواست داده اند که به دلیل عدم وجود پدری درخواست آنها رد شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: به هر حال هر داوطلب باید با ما تماس بگیرد و ببیند منطقه ای که این فرد می خواهد در این نقطه بسازد حیاط خلوت دارد یا خیر، نمی توانیم از این موضوع اطلاع نداشته باشیم و استعلام بگیریم، قرارداد ببندیم و موافقت با درخواست

148bed9f 7f35 4478 9da3 346fd0b683a1 خبر خاکستری

انعقاد قرارداد منوط به تایید سازمان جنگلبانی می باشد

عطایی گفت: انعقاد هر قرارداد در سطح استان منوط به کسب مجوز از رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آب کشور است و بر این اساس در صورت تکمیل مدارک هر داوطلب به طور قطع تایید خواهد شد. توسط سازمان

وی خاطرنشان کرد: هر کاندیدایی که قصد اتکا به منابع طبیعی برای احداث اسکله را دارد، ابتدا باید دارای طرح گردشگری مصوب باشد، ثانیا موافقت اصولی برای وی صادر شود، ثالثاً استعلام خود را از چهار مسئول دریافت کرده باشد. آژانس ها و چهارم باید سمتی داشته باشد.«و در اسرع وقت کار پیگیری و انعقاد قرارداد محقق می شود.

ساحل منتظر تولد سکوهاست

به گزارش بالا، به نظر می رسد با کمی تلاش و یک جرقه حمایت می توان صدور حداقل مجوز را به عنوان خلبان در بنادر در مناطقی با کمترین آسیب و چالش انجام داد و سپس با توجه به آسیب ها و فرصت ها، امکان پذیر شد. تصمیم بزرگی برای صدور مجوزهای دیگر گرفته شد.

این در حالی است که به قول یک ضرب المثل قدیمی ایرانی «سنگ بزرگ ارزش توجه ندارد» و حالا پس از سال ها محرومیت از اسکله ها، ساخت بیش از 100 سکوی تفریحی در دریای خزر حکایت از همین ماجرا دارد.

بله، اینجا اسکله ها پشت درهای بسته گرفتار شده اند، بی تاب. می خواهند به دل دریا برسند. صف کشیده اند و منتظرند… شاید کمی حمایت پدرانه دلشان را گرم کند. دل دریای خزر کمی هیجان می خواهد، ساحل در انتظار تولد سکوهاست…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید