گچ بری یک خطر جدی در دریای خزر است


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907932

سعید کیاکجوری گفت: لایروبی حوضه بندر شمالی و کاهش سطح آب دریای خزر ممکن است فعالیت های دریایی را با چالش مواجه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید کیاکوری در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: کاهش سطح آب دریای خزر به همراه عدم لایروبی حوضه ها و مسیل های قابل دسترسی در سال های اخیر مشکلاتی را برای بنادر شمالی ایجاد کرده است.

وی افزود: کاهش سطح آب دریای خزر باعث افزایش رسوبات در دریاچه ها و کانال های ورودی آب به بنادر شده است و ادامه این روند پهلوگیری کشتی ها را با مشکل جدی مواجه می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران لایروبی دریاچه های بندری را یک ضرورت ضروری برای فعالیت های دریایی دانست و افزود: ساخت شناور لایروبی بندر نوشهر در شرکت صنایع دریایی صدرا آغاز شده است.

کایاکجوری ادامه داد: این لایروبی 70 متر طول دارد و با دو لایروبی می تواند در تمامی بنادر و مناطق دریای خزر لایروبی انجام دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: برای ساخت این لایروبی 1500 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بندر و دریانوردی هزینه می شود که در مدت دو سال تحویل می شود.

وی گفت: طرح اصلی بنادر در حال حاضر لایروبی حوضه برای افزایش عمق آب و ورود کشتی های تجاری به منظور ادامه کشتیرانی در دریای خزر است.

پژوهشکده آب وزارت نیرو در اردیبهشت ماه امسال گزارش داد که میانگین تراز آب دریای خزر در سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 سانتی متر کاهش یافته و به منفی 27.43 متر رسیده است که معادل دو و نیم حجم است. دریاچه ارومیه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید