در اردوگاه نزدیکان علی لاریجانی آماده باشید/ برنامه حامیان رئیسی برای کسب کرسی مجلس

در اردوگاه نزدیکان علی لاریجانی آماده باشید/ برنامه حامیان رئیسی برای کسب کرسی مجلس

به تازگی سایت جمهوریت در مطلبی مدعی شده است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم و دوازدهم که انتخابات زیادی را انجام داده یکی از چهره های دولت حسن روحانی است که کاندیدای این انتخابات می شود.

بر اساس اخبار، نمایندگان دوره های هشتم، نهم و دهم که عموما نزدیک به علی لاریجانی هستند، خود را برای انتخابات مجلس دوازدهم آماده می کنند.

با نگاهی به عملکرد و واکنش های دولت سید ابراهیم رئیسی و مجلس یازدهم در دوره محمدباقر قالیباف، دور از ذهن نیست که چهره های نزدیک به دولت با لیست های مستقل به ویژه در شهرهای کوچک تلاش کنند. سهم قابل توجهی از مکان های بهارستان را به خود اختصاص دهید.

در این راهبرد مهمتر از لیست و لیست اصلی و رقابت برای آن، داشتن و تصدی کرسی های بیشتر به عنوان جریانی موثر در مجلس است. لیست های سری که می توانند با نشستن در کرسی ها رای قاطعی در انتخابات به ارمغان بیاورند.

در میان فهرست‌های این دو جریان می‌توان چهره‌های تازه‌ای از عدالت‌خواهان، امام صادق‌ها و نزدیک به حلقه‌های فکری نهادهایی چون سراج و مصاف را مشاهده کرد. مردان و زنانی که می خواهند با چراغ خاموش به مجلس بروند اما می توانند با تغییر آرایش سیاسی نمایندگان بر سرنوشت طرح ها و لوایح تأثیر بگذارند.

نمایندگان دوران

بر اساس اخبار، نمایندگان دوره های هشتم، نهم و دهم که عموما نزدیک به علی لاریجانی هستند، خود را برای انتخابات مجلس دوازدهم آماده می کنند. هرچند منصور حکیت پور مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم چندی پیش اعلام کرد که بعید است وی شخصا وارد عرصه انتخابات شود اما یادتان باشد در انتخابات از ساعت 1400 تا ساعات پایانی گفته می شد که علی لاریجانی نخواهد بود. نامزدی برای ریاست جمهوری، اما دیدیم که گمانه زنی ها نادرست است.

با یا بدون کاندیداتوری علی لاریجانی، بسیاری از چهره های فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم و فراکسیون استان های مستقل در مجلس دهم خود را برای کاندیداتوری آماده می کنند. هدف و خاستگاه اصلی این گروه معمولاً شهرهای کوچکتر است.

روی کار آمدن دولت قبلی با محوریت رحمانی فضلی

به تازگی سایت جمهوریت در مطلبی مدعی شده است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم و دوازدهم که انتخابات زیادی را انجام داده یکی از چهره های دولت حسن روحانی است که کاندیدای این انتخابات می شود. او که سابقه نمایندگی مجلس را در پرونده خود دارد، کاندیدایی از تهران، شیروان، کوچان یا مشهد را ارزیابی می کند. رحمانی فضلی یکی از چهره های نزدیک به روحانی و لاریجانی است و نقش مهمی در انتخابات پیش رو برای تعریف و اتحاد نیروهای جریان موسوم به اعتدال برای انتخابات مجلس دوازدهم خواهد داشت.

اگرچه شاید نتوان همه وزرای دولت روحانی را از اصولگرایان در تفکیک قاطعانه جدا کرد، اما اکثر آنها به ویژه تحت رهبری رحمانی فضلی بخشی از تحولات سیاسی-انتخاباتی این جریان هستند و نقش آفرینی می کنند. از قهرمانان بازیگران این صحنه صحنه ای آمیخته با لیست بازی و رقابت برترین ها برای اصولگرایان به لطف دایه ای خوش اخلاق تر از مادر شورای نگهبان و سرشان را در همان نمونه قدیمی بیکاری می تراشند.

دیدگاهتان را بنویسید