در «اصلاح یارانه ها» 400 میلیارد تن به 90 درصد افراد مشمول این منابع رسید.


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839471

عبدالملکی گفت: در طرح مردمی سازی یارانه ها 400 میلیارد تن فولاد به 90 درصد افراد مشمول این منابع رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت‌الاسلام عبدالملکی شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تولیدات بانوان کارآفرین سراسر کشور گفت: سیستم‌های مدیریتی متکی بر چندین بخش مانند پول و سرمایه هستند اما سیستم‌های مستقری مانند جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که متکی به مردم و اراده آنها شکل می گیرد.

وی افزود: دولت جدید متعلق به مردم تلقی می شود و وظیفه دارد به مردم خدمت کند و تمرکز اصلی آن کار برای مردم است. در گذشته 400 هزار میلیارد تن پول که در قالب مدل ارزی گوجه فرنگی 4200 متعلق به مردم بود، تنها یک قسمت از این پنج قسمت به دست مردم می رسید و مابقی به دلالان، قاچاقچیان و تولیدکنندگان خارجی می رسید. الگویی که نه تنها به ضرر تولید ملی است و رفاه مردم را تامین نمی کند، بلکه به قاچاق دامن می زند و شکاف طبقاتی را بیشتر می کند. در طرح دموکراتیزه سازی یارانه ها، 400 میلیارد تن به 90 درصد افراد مشمول این منابع می رسد.

عبدالملکی افزود: ترافیک به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و رفاه عموم مردم افزایش می یابد و بنابراین فاصله طبقاتی کاهش می یابد که این به معنای بهبود وضعیت معیشتی مردم و تشویق تولیدکنندگان داخلی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ثمرات مفید این طرح در سال 1401 گفت: در بودجه سال 1401 مالیات واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش و تسهیلات تولیدی ارزان قیمت حدود 270 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. جهت گیری تجارت خارجی به سمت اشتغال تولید است در حالی که در دولت قبل نگاه غرب جسورانه بود و این چیزی جز ضربه جدی به تولید داخلی نبود.

وی افزود: تعامل با کشورهای همسایه برای افزایش تولید، اشتغال و صادرات صورت گرفته است که دیپلماسی به نفع مردم است در زمینه ایجاد اشتغال، تقویت مشاغل در شرایط خانه مناسب برای زنان، زنان می توانند در زمینه های مختلف ایفای نقش کنند. حوزه‌های اقتصادی: 20 درصد نیروی تولیدی را زنان تشکیل می‌دهند و امیدواریم این امر برای امرار معاش کارساز نباشد و باعث افزایش رفاه خانواده شود.

عبدالملکی گفت: سیستم صدور پروانه را تسهیل کرده ایم و از پانصد شغل در خانوارهای نیازمند مجوز، 350 شغل اعلام شده که نیازی به مجوز ندارند و به راحتی می توانند این شغل را فعال کنند و 150 شغل دیگر بر اساس مصوبه است. و باید به مدت 3 روز مجوز داشته باشد.«بیش از 75000 مجوز مشاغل خانگی در دو ماه گذشته سال گذشته با این تسهیلات صادر شده است.

وی افزود: امسال منابع تسهیلات مشاغل خانگی 200 درصد افزایش یافته است. سه هزار میلیارد تن اعتبار تا مردادماه امسال به ستاد ملی اشتغال اعطا شده و سه هزار میلیارد تن دیگر نیز مشروط به بهره برداری در نیمه دوم سال اضافه می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کمک مالی این وزارتخانه در حاشیه شهر مشهد مقدس خبر داد و گفت: این موضوع را توزیع می کنیم و به شرط جذب از سوی ستاد ملی اشتغال، شهرستان. مشهد، با تمرکز بر حاشیه شهر.

وی افزود: سال گذشته 260 میلیون ساعت آموزشی به متخصصان فنی در کشور ارائه شد و امسال این میزان به 350 میلیون ساعت آموزشی افزایش یافته است که 30 میلیون ساعت آن به مشاغل مبتنی بر دانش و فناوری اختصاص دارد. .

نمایشگاه گل و گیاه مشهد امسال با سال های دیگر متفاوت است

علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: امسال بنا به درخواست شهروندان و شورای شهر، همکارانم تمام امکانات را بسیج کردند تا حضوری فعال و متنوع، مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه و گام بگذارند. در راستای رهبری رهبری، ضمن ایجاد فضایی تازه.

وی افزود: هر سال قبل از بیماری عروق کرونر شاهد برپایی نمایشگاه گل و گیاه بودیم که به دلیل تاج گذاری دو سال این مراسم خوب برگزار نشد. در نوروز سال 1401 به همت همکاران سازمان پارکها و شهرداری مشهد نمایشگاهی از گلها و آثار هنری مشهد در نقاط مختلف شهر برپا شد و از این رو مشهد به نمایشگاه گل تبدیل شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امسال به درخواست شهروندان و شورای شهر، همکارانم تمام امکانات را بسیج کردند تا با مشارکت بخش خصوصی، حضوری فعال و متنوع در نمایشگاه داشته باشند و گامی در جهت گام برداریم. اجرا در منویات مقام معظم رهبری، ضمن ایجاد فضایی با طراوت.

نجفی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه هر ساله با قیمتی حدود یک دهم برگزار می شود و سعی کردیم از طراوت و طراوت آن کاسته نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید